Odzivajte se na žejo in jejte hrano, ki je bogata z vodo: 9 preprostih načinov, kako svojemu telesu zagotoviti optimalno hidracijo

22. 5. 2024
Voda je bistvenega pomena za naše zdravje in dobro počutje. (foto: Profimedia)
Profimedia

Voda je bistvenega pomena za naše zdravje in dobro počutje. Kljub temu se nam pogosto dogaja, da je težko ostati hidrirani - zlasti zaposlenim in izgorelim posameznikom.

Vse v telesu je odvisno od optimalne hidracije, od delovanja organov do ravnovesja hormonov. Ko ste hidrirani, so vaši sklepi podmazani, vaša koža je nahranjena in vaši lasni mešički lahko zdravo rastejo. In ko niste? Koža ne bo le manj sijoča in lasje bolj krhki, ampak bo energija zaostajala, razstrupljanje se bo upočasnilo, prebava pa se bo upočasnila. Ko se snovi začnejo kopičiti in nabirati v vašem telesu, vas obtežijo - počutite se težji in manj polni energije.

Ne spreglejte:

Strokovnjaki celo pravijo, da lahko dehidracija povzroči stres. Že neznatne spremembe v hidraciji lahko povzročijo moteno proizvodnjo energije v možganih, poleg tega pa tudi spremembe v razpoloženju in kogniciji, občutke tesnobe, depresijo in slabšo kakovost spanja. Da ne omenjamo, da lahko rahlo zmanjšanje skupne količine vode v telesu znatno poveča kortizol, naš stresni hormon. Blaga dehidracija lahko v telesu povzroči številne težave, zato lahko pitje velike količine vode in izboljšanje prehrane veliko pripomoreta k bolj zdravemu vsakdanjiku.

Individualizirajte svoj vnos

Osem kozarcev vode že dolgo velja za osnovno količino vode, ki jo morate popiti, da ostanete hidrirani. Vendar je po Snyderjevih besedah ta količina dejansko odvisna od potreb in ravni aktivnosti vsakega posameznika ter dejavnikov, kot je zunanja temperatura (bolj ko se znojite, več vode izgubite). Kot splošno pravilo velja, da ženske potrebujejo približno 1,7 litra vode na dan, moški pa približno 3,7 litra.

Dodajanje elektrolitov

Čeprav je pitje vode očitno ključnega pomena za ohranjanje hidracije, to ne bo dovolj, če ne boste imeli zadostne količine elektrolitov. Če pijete preveč vode brez zadostne količine elektrolitov, se lahko težava še poslabša. Stvari, kot sta kava in alkohol, lahko porušijo ravnovesje elektrolitov, pa tudi nekatere stvari, ki jih dojemamo kot zdrave, lahko povzročijo izgubo elektrolitov - pomislite na vadbo, potenje (tudi med vročinskimi valovi) in diete z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov.

Pijte tekočino sobne temperature

Pomembno je piti vodo sobne temperature, pravijo strokovnjaki, ki poudarjajo, da je ta bolj hidratantna kot hladna voda, saj mora telo porabiti več energije, da hladno vodo spravi na temperaturo, ki jo lahko absorbira, kar povzroči izgubo vode. Poleg tega lahko ledena voda povzroči, da se krvne žile v želodcu nekoliko skrčijo, kar ovira proces prebave in tako upočasni hidracijo.

Hidrirajte se takoj zjutraj

Strokovnjaki pravijo, da je ključ do vsakodnevne hidracije začetek dneva z dopolnjevanjem tekočin. Čez noč smo pogosto dehidrirani. Če se zjutraj navlažite, boste imeli več energije in se pripravili na uspešen dan. In če želite doseči višjo raven, spijte skodelico vroče vode s stisnjeno limono, ki podpira delovanje jeter. Ta je polna vitamina C in pomaga pri procesu čiščenja. Ključnega pomena je, da se pred pitjem kofeina hidrirate.

Pijte med obroki

Navadili smo se, da ob obrokih pojemo tudi visoke kozarce vode, vendar je to pravzaprav najslabši čas za pitje. Preveč tekočine med obrokom razredči prebavne sokove in lahko povzroči dehidracijo. Namesto tega pijte večje količine vode med obroki in čez dan - vsaj pol ure pred obrokom in eno uro po obroku. Da bi se prepričali, da ste ves dan na tekočem, spremljajte barvo urina (čim bolj čist, tem bolje).

Uživajte hrano, bogato z vodo

Voda je seveda prvi in najočitnejši vir hidracije, vendar lahko jeste tudi nekaj odlične zelenjave, ki vam bo pomagala ohranjati hidracijo. Njena najljubša je kumara, ki vsebuje veliko encimsko polnjene vode, vitaminov skupine B, hranilnih snovi, elektrolitov in silicijevega dioksida. Druga je zelena, ki je polna vitaminov, mineralov in vlaknin, ki poskrbijo za osvežitev telesa in sijočo kožo.

Nadomeščanje kofeina in alkohola

Kofein in alkohol sta diuretika, kar pomeni, da med njunim pitjem več urinirate in izgubljate več tekočine. Če želite ostati hidrirani, to nadomestite z dodatnimi tekočinami. Če si privoščite kozarec ene ali druge pijače, popijte še en poln kozarec vode, da se ponovno uravnovesite.

Povečajte vnos živil, bogatih z magnezijem in kalijem

Ker so naravno polni elektrolitov. Živila, bogata s kalijem, so zelenolistna zelenjava, bučke, avokado, krompir, gobe in banane, z magnezijem pa špinača, čičerka, mandlji, tuna, stročnice in surov kakav.

S seboj imejte steklenico vode

Za dosledno hidracijo ni zanesljivejše strategije od steklenice za večkratno uporabo. To vas bo spomnilo na pitje vode, ko boste na poti čez dan. Ali pa začnite dan z velikim vrčem filtrirane vode s ciljnim vnosom vode in iz njega napolnite vse steklenice za vodo ter tako spremljajte svoj napredek čez dan.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Ta zvezdniški trend iz 60. let se vrača v ravno pravem času za poletje

Priporočamo tudi: Tako bi morale poleti kratke hlače nositi ženske nad 40 let, ki ne želijo popolnoma razkriti svojih nog

Novo na Metroplay: O igralstvu in sebi onkraj njega | Tjaša Železnik