Film The Room Next Door Pedra Almodóvarja, film o ženskem prijateljstvu in težkih odločitvah, smo si že lahko ogledali, ob tej priložnosti pa je igralka povedala, kaj si misli o starostni diskriminaciji žensk, in razkrila, kakšno sporočilo nosi njen zadnji film.
Če bi poslušala režiserja, ki ji je na začetku kariere svetoval, naj si pobarva dolge, rdeče lase, da jo rdeči lasje ovirajo pri karieri, bi ameriška igralka Julianne Moore izgubila svoj zaščitni znak. Na srečo igralka ni niti pomislila, da bi mu prisluhnila in upoštevala nasvet. Svojo kariero je urejala na svoj način in danes lahko reče, da si je sama prislužila naziv ene najbolj navdušujočih karakternih igralk. Pušča vtis hollywoodske protagonistke, ki skrbno izbira vloge in za katero ni bilo posebno pomembno, da postane ljubljenka večjega filmskega studia, saj bi ne glede na lažji dostop do zaželenih vlog izgubila ustvarjalno avtonomijo, ki jo tako pomembna zanjo.
Povejmo še, da so za njo pomembni filmi, kot so "Življenje s Picassom", "Ure do večnosti", "Veliki Lebowski", "Po poroki" kot tudi velike uspešnice, kot je Spielbergov "Jurski park: Izgubljeni svet" in franšizo "Igre lakote" z dejstvom, da je leta 2014 prejela nagrado Ameriške filmske akademije za glavno vlogo v drami "Še vedno Alice" o ženski, ki trpi za Alzheimerjevo boleznijo.
Drama z dvema glavnima ženskama (njena soigralka je britanska igralka Tilda Swinton) je ob svetovni premieri na letošnjem beneškem filmskem festivalu požela 17-minutni stoječi aplavz.
Preberite še:
- Po rdeči preprogi se je sprehodila v obleki iz praznične kolekcije H&M
- Nicole Kidman se je na podelitvi nagrad Gotham v ikonični vintidž obleki Dolce & Gabbana vrnila v leto 1998
Igra vlogo novinarke in pisateljice Ingrid, ki se v bolnišnični sobi sreča s svojo staro prijateljico in kolegico Martho (igra jo Tilda Swinton), ker ta umira za rakom. Zato želi Martha najeti hišo na lepem, odmaknjenem mestu, da bi vzela tableto za evtanazijo, ki jo je dobila na temnem spletu, zato prosi Ingrid, naj bo tudi tam, v sosednji sobi. Ko so jo vprašali, kaj si misli o tem, da bi iz takšnih ali drugačnih razlogov končala svoje življenje pod lastnimi pogoji, je igralka citirala lik iz tistega filma: "Ne moreš iti okrog in ljudem govoriti, da ni upanja. Obstaja veliko načinov, kako živeti v tragediji," in dodala, da je "publika v Benetkah razumela, kaj so jim želeli povedati,".
Omenila je tudi neverjetne ovacije: "Bile so tako dolge, da potem, ko smo si izmenjali objeme in poljube s Tildo in bratom, nismo vedeli, kaj drugega narediti, kot se nasmehniti in si položiti roko na srce."
Ob obujanju spominov na svojo kariero, ki se je začela leta 1984, je razkrila, da je bilo še posebej zahtevno snemanje filma Ure do večnosti z Nicole Kidman in Meryl Streep. Vloga depresivne, noseče matere dečka, ki skoraj naredi samomor, ji ni bila tako težka kot dejstvo, da je na snemanje pripeljala triletnega sina Caleba. Bil je premlad, da bi ga zaupala varuški. Resda bi lahko deček ostal pri očetu Bartu Freundlichu, ameriškem scenaristu in režiserju, s katerim ima igralka tudi hčerko Liv, a je bil malček takrat v fazi, ko je bil zelo navezan na mamo. To, da ga je vzel na snemanje, je bila boljša rešitev, kot da bi ga pustil pri ženi, s katero sta poročena 21 let.
"Moj sin je bil ves čas z menoj. Ena mojih največjih skrbi je bila, da ne bo šel spat, dokler ne bom z njim v postelji. Ni mu bilo všeč, da je moj lik noseč: Caleb me je trepljal po trebuhu in poskušal sleči," je razkrila. Sklicevala se je tudi na dejstvo, da je bila stara 37 let, ko ga je rodila, in da se ji je leta 2002 rodila hči Liv. Ne samo, da so jo radovedneži menda dobronamerno spraševali o starosti in nosečnosti s prvim otrokom, ampak jo že od njenega 28. leta sprašujejo, koliko je stara!
"Pogosto me intervjuvajo in mi rečejo, da je to treba vprašati ... Ljudje mislijo, da ženske želijo brati o tem. Mislim, da nihče ne želi biti opredeljen s svojo starostjo," je povedala za The Guardian in dodala, da ko igralkam, ki se bližajo 60. letu, začne diskretno namigovati, naj morda začnejo razmišljati o upokojitvi. Dodala je, da je avtorica, aktivistka in feministična ikona Gloria Steinem dejala, da če ženske ne bodo enakopravne, bodo še vedno cenjene samo zaradi svoje mladosti in lepote.
"Če pa imaš avtonomijo, potem sploh ni pomembno, kje v življenju si – hočeš vse izkusiti in vedeti, da ima vse enako vrednost," je povedala igralka, ki v prostem času izdeluje keramične izdelke. Njeni otroci so odrasli, Caleb je star 26, Liv pa 22, zato med filmi izdeluje čudovite predmete, ki jo osrečujejo. "Rada berem, rada dizajniram, rada imam keramiko," je povedala in se pohvalila s skledami, ki jih je za posebno priložnost ulila v bron. Naredila je celo kolekcijo, da bi jih prodala v korist ameriške organizacije, ki se bori za uvedbo nadzora nad prodajo orožja v ZDA.