Breast Cancer Awareness Campaign 2008

13. 10. 2008
Deli

V mesecu oktobru 2008, mednarodnem mesecu boja proti raku dojk, bo podjetje Estée Lauder Companies s svojo letošnjo kampanjo ''Breast Cancer Awareness Campaign (v nadaljevanju BCA)'' svet ponovno obarvalo v roza:

'Roza svet. Svet brez raka dojk. Nosite roza trakec. Sodelujte.'

Oktobra 2008 bo BCA kampanja po celem svetu razdelila več kot 80 milijonov roza trakcev in na milijone informativnih brošur. Število trakcev, razdeljenih od leta 1992, ko je na pobudo gospe Evelyn H. Lauder BCA kampanja tudi zaživela, pa bi zgradilo roza most med ZDA in Kitajsko.

Leta 1993 je Evelyn H. Lauder ustanovila tudi neodvisno in neprofitno združenje The Breast Cancer Research Foundation®, ki zbira denarna sredstva za inovativne in napredne raziskave strokovnjakov v medicinskih centrih po celem svetu, katerih cilj je odkriti zdravilo, ki bo preprečevalo in zdravilo raka. Letos, do konca oktobra 2008, bodo Estée Lauder Companies skupaj s svojimi partnerji za združenje zbrale že približno $35 milijonov.

Sporočilo kampanje BCA 2008,

Roza svet. Svet brez raka dojk. Nosite roza trakec. Sodelujte.,

v sebi nosi duh združevanja ljudi z vseh strani sveta in različnimi načini življenja s ciljem, najti zdravilo za rak na dojki. V oktobru 2008 bo BCA kampanja z enakim ciljem potekala v več kot 60-ih državah: doseči vsak kotiček tega sveta s sporočilom o pomembnosti zgodnjega odkrivanja raka, doseči tudi mlajšo populacijo in zbrati čim več sredstev namenjenih odkritju zdravila v bližnji prihodnosti.

Ženske in tudi moški moramo vedeti, da je zgodaj odkriti rak 98% ozdravljiv. In prav zato, še bolj kot kdajkoli prej, moramo poskrbeti, da bo to sporočilo obkrožilo cel svet.

Ustanoviteljica in predsednica The Breast Cancer Research Foundation®,

Gospa Evelyn H. Lauder:

''Letos praznujemo 16. leto boja proti raku in še nikoli nismo bili tako blizu našemu cilju. Ko sem začela z BCA kampanjo, so ženske zaradi te bolezni močno trpele in umirale, s strahom in v tišini. Šestnajst let kasneje smo skupaj z našimi partnerji mnogim ženskam po vsem svetu posredovali znanje in informacije o tej bolezni: Ne bojte se raka dojk. Ne bojte se samopregleda ali zdravniškega pregleda dojk. Ne bojte se pregleda z mamogramom po 40. letu. Ne bojte se – in ne čakajte – z obiskom zdravnika, če na dojkah opazite spremembe. In prosim, širite sporočilo, da zgodnje odkritje in pravočasno zdravljenje lahko rešita življenje.

Tudi kot posameznik lahko storite veliko. Pridružite se nam. Pokažite, da vam ni vseeno in nosite roza trakec. Donirajte ustanovam za raziskave raka dojk. S skupnimi močmi bomo naredili svet brez raka dojk. Popolnoma sem prepričana, da bomo našli zdravilo za raka dojk zelo kmalu.''

Ambasadorka Estée Lauder BCA kampanje,

Elizabeth Hurley:

''Vsakogar želimo spodbuditi k nošenju roza trakca, k nakupu ''roza proizvodov'' in k pomoči pri širjenju našega sporočila. Vsaki ženski, ki jo poznamo – naj bo to naša mama, babica, sestra, hči ali prijateljica – bi morali povedati, da je samopregledovanje dojk zelo pomembno in da bi morale po 40.letu vsako leto na zdravniški pregled z mamogramom, saj bo v takem primeru vaš rak star največ 364 dni.''

V oktobru 2008 se kampanji BCA pridružuje tudi podjetje Medicopharmacia d.o.o., ki z blagovnimi znamkami Estée Lauder, Clinique, Donna Karan in Darphin v Sloveniji zastopa podjetje Estée Lauder Companies, enega od največjih proizvajalcev kozmetičnih proizvodov na svetu.

Skupaj s parfumerijami Limoni bodo slovenskemu združenju za boj proti raku dojk Europa Donna podarili sredstva, ki jih bodo zbrali s prodajo proizvoda Pink Ribbon Gloss Set – seta treh glosev za ustnice, v najljubših barvnih odtenkih Elizabeth Hurley, ki ga boste lahko v oktobru 2008 kupili v izbranih parfumerijah Limoni v Sloveniji.

Predsednica Europa Donna - Slovensko združenje za boj proti raku dojk,

Prim. Mojca Senčar, dr.med.:

'Europa Donna – Slovensko združenje za boj proti raku dojk. Več kot 1000 članic in članov združenih v samostojni, neprofitni organizaciji civilne družbe se nas povezuje v boju proti raku dojk. Od leta 1997 osveščamo slovensko javnost o najpogostejši maligni bolezni žensk – raku dojk, stojimo ob strani mnogim bolnicam in njihovim družinam. Povezujemo se s strokovnimi institucijami, društvi in združenji v boju proti raku dojk. Slovensko zdravstveno politiko skušamo prepričati o nujnosti organizirane presejalne (screening) mamografije za vse ženske po 50. letu na vsaki dve leti, po evropskih priporočilih in o nujnosti vzpostavitve centrov za bolezni dojk po evropskih priporočilih. Glavni cilj slovenskega združenja za boj proti raku dojk je zagotoviti vsem ženskam v Sloveniji enake možnosti in pogoje za zgodnje odkrivanje bolezni ter takojšnje učinkovito zdravljenje. ''

ALI STE VEDELI?

Podobno kot v večini razvitih držav, je tudi v Sloveniji rak dojk najpogostejši rak pri ženskah, saj je vsak peti nov primer raka pri ženskah, rak dojk. Po podatkih Registra raka za Slovenijo se zbolevnost povečuje od leta 1950. Z zbolevnostjo okrog 91 obolelih na 100.000 žensk (okrog 1.100 novih bolnic letno) se Slovenija uvršča v sredino svetovne lestvice. V večji meri zbolevajo ženske v osrednji in zahodni Sloveniji, manj v vzhodni. Izjemno redko se rak dojk pojavi pred 30. letom starosti, tri četrtine žensk zboli po svojem 50. letu.

Za rakom dojk zbolijo tudi moški, vendar izjemno redko. Pri ženskah pa je to najpogostejši izmed vseh rakov. Zato rak dojk navadno (in tudi tokrat) opisujemo kot žensko bolezen.

  • Rak dojk je najpogostejši rak pri ženskah v Evropi in tudi v Sloveniji.
  • V povprečju je v Evropi vsaka deseta ženska ogrožena, da bo do 75. leta starosti zbolela za rakom dojke, pri nas pa vsaka trinajsta.
  • V državah Evropske unije je vsako leto več kot 270.000 novih primerov raka dojk, v Sloveniji pa okrog 1.100.
  • Zaradi raka dojk umre v Evropski uniji vsako leto 87.000 žensk, pri nas pa blizu 400.
  • Rak dojk ni izključno bolezen žensk, saj sta med oblolelimi tudi eden do dva odstotka moških.
  • Delež bolnic, ki preživijo, se razlikuje med posameznimi državami, pokrajinami in celo med posameznimi bolnišnicami v isti državi.

VEČ INFORMACIJ: www.europadonna-zdruzenje.si

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc