Ljudje v vlogi potrošnikov smo zaradi sorazmerno nekritičnega povpraševanja so-odgovorni, da se uporaba aditivov narašča.
Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), ki za vse nas (potrošnike) opravlja odlično delo, je že pred časom izdala brošuro, v kateri najdemo odgovore na pogosta vprašanja.
- Če si jih ne zastavljamo, je morda čas, da si jih pričnemo.
Kaj točno so aditivi?
To so snovi, ki jih dodajajo živilu v proizvodnji, predelavi, pripravi, pri obdelavi, pakiranju, transportu in/ali hrambi.
Kaj je osnovni namen dodajanja aditivov živilom?
Naj bi bil izboljšanje njihove obstojnosti in posledično tudi daljši roka uporabnosti, a jih žal vse bolj pogosto dodajajo zaradi 'lepotnih' popravkov.
Njihova glavna naloga je torej, da naredijo izdelke privlačnejše, jim popravijo okus in celo videz.
Potrošniki smo so-odgovorni.
Predvsem zaradi nekritičnega povpraševanja.
Vprašajmo se: zakaj bi kupovali pisane bombone in pijače z umetnimi barvili, jogurte z umetnimi sladili, kislo repo in čevapčiče s konzervansi, juhe iz vrečke z ojačevalci arome, in še bi lahko naštevali, če pa lahko izberemo enaka živila, ki ne vsebujejo aditivov?
Potrebni in nepotrebni aditivi.
Na ZPS so pripravili seznam aditivov iz posameznih skupin, ki jih pogosteje dodajajo živilom. Ob posameznih aditivih je z barvno lestvico ponazorjeno njihovo namembnost, posamezne pa smo označili tudi z oceno varnosti.
Brošura je brezplačna, dobite jo lahko na ZPS (Frankopanska 5, Ljubljana) ali na njihovi spletni strani v .pdf obliki na tem naslovu.
Novo na Metroplay: "Ni uspeha brez trdega dela." | Maja Štamol Droljc