Osupljiva Chanelova kolekcija visoke mode se tokrat ozira v otroštvo Coco Chanel

24. 1. 2020
Osupljiva Chanelova kolekcija visoke mode se tokrat ozira v otroštvo Coco Chanel (foto: Profimedia)
Profimedia

Poglejte, kako je Virginie Viard šolsko uniformo in obleko redovnic spremenila v sodobno visoko modo.

Chanelova kolekcija visoke mode Virginie Viard je bila umeščena v romantično zaraščen vrtu samostana, ki je nekoliko čudežno postavljen v neizmeren in hladen pariški Grand Palais.

Nastavitev je predlagala ključni element v legendarni zgodbi Gabriele “Coco” Chanel. Coco Chanel je bila stara 11 let, ko je umrla njena mati, in ker je bil njen oče pogosto odsoten, je bilo odločeno, da jo bodo poslali v samostan Aubazine v oddaljeni francoski regiji Corrèze.

Tu je njeno nenavadno in osiromašeno stanje pomenilo, da je bila med dekleti, ki so nosila stroge črno-bele uniforme, prav takšne, ki jih je skozi leta prilagodila oblačenju najbogatejših in najbolj elegantnih žensk svojih let.

V celoti zavedajoč se biografskega pomena samostana v Chanelinem življenju in v svojem estetskem pogledu je Virginie Viard septembra na čudovit sončen dan romala v Corrèze.

Ko je opisovala navdih za kolekcijo, je razložila, da Karlu Lagerfeldu take stvari niso bile všeč, saj so se manekenke že tolikokrat prej na modnih pistah vedle kot šolarke v svojih plaščih in bluzah, ovratnikih in staromodnih črnih čevljih z belimi nogavicami.

Zanj je bilo to grdo, Virginie pa je vedela, da to mora storiti.

Obisk se je izkazal za navdihujočega.

Pravzaprav jo je vrt samostana tako prevzel, da se je takoj odločila, da ga bo poustvarila za kuliso in dekor modne revije haute couture v Grand Palaisu. 

Ustvarili so celo ograjeni prostor za desetine starinskih platnenih rjuh, ki so jih razprostrli tako kot dekleta in redovnice v samostanu, ko so jih sveže oprale, da bi se posušile na vetru.

Vpliv teh samostanskih deklet in njihovega otroškega doma se je skozi Viardino kolekcijo prenašal na tankočutne načine, ki so predstavljali neverjetne vire visoke mode.

Virginie je na primer razvila mehko, pastelno tkano in pleteno tkanino, ki je posnemala vitraže kapele (z motivi, ki so na videz povezani kot krogi, ki tvorijo C, iz katerih je Chanel, lahko ugibamo, narisala svoj ikonični logotip).

Pastel je bil edino odstopanje od palete črne, sive, rumene, kremne in bele. Edinstvena kamnita tla samostana, s svojimi grobimi kamenčki, položenimi v mrežo, ki spominja na prešite odeje, so bili navdih za vezenje, ki je krasilo velike ovratnike.

Celotna zbirka je zajemala treznost, lahkotnost in uporabniku prijazno udobje, kar je Virginie hitro prevzela kot svoj osebni podpis v hiši. Oblikovalka rada ustvarja v poletnem duhu, ki jo spominja na prijetne sprehode z golimi stopali v čipkasti obleki in bombažnem puloverju.

Virginie je ta sproščen praznični duh ujela v širokih krilih ali preprostih krajših različicah, suknjičih in nepričakovanih oblekah.

Možnosti odražajo Viardino razumevanje potreb Chanelovih kupcev po vsem svetu.

Izpopolnitve visoke mode se na prvi pogled ne razkrijejo pogosto: številna krila, na primer, so bila prekrita z izvrstnim tilom, ki je dodal dodatno dolžino, noge pod njim pa so krasili vezenine, travniške rože ali perje.

Grobost rustikalnih oblačil, ki jih je Coco zelo dobro poznala, je bila predlagana v obliki krilnih kostimov, ki so bili videti skoraj volneni, in debelih oblekah z mnogimi vezeninami.

Gigi Hadid je nosila samostansko črno obleko z bledim ovratnikom in manšetami, ki je zelo spominjala na Chanelino šolsko uniformo, in ker jo letos spredaj nosijo odpeto in preklano do zgornjega dela stegna, se zdi popolnoma primerna za odrasle.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Oglejte si pravljično kolekcijo visoke mode znamke Ralph & Russo

Priporočamo tudi: Tako bomo odslej nosili T-majico, narekuje Kim Kardashian