Teden mode v Moskvi je vnovič potrdil svoj renome odskočne platforme za kreativne duše, ki želijo dobiti svoj prostor pod modnim soncem. Poznavalci so zedinjeni: eminenten dogodek je bil poklon inovativnim kombinacijam blaga, avantgardnim krojem ter umetelnemu plastenju.
V prvih jesenskih dneh, ko se je metropola ponovno ovila v sinergijo globalnih modnih tokov, smo bili priča nadvse impresivni paleti kolekcij.
Po več letih tradicionalnega prizorišča se je teden mode tokrat preselil v epicenter urbanega utripa - park Zaryadye, ki se nahaja le nekaj korakov stran od ikoničnega Rdečega trga - ter druge ekskluzivne lokacije, ki veljajo za kulturni etos prestolnice.
Zaryadye je postalo stičišče pravega modnega vrveža. V njem se je odvijalo osrednje dogajanje, v sklopu katerega so svoja dela pred oči javnosti postavili številni vizionarski ruski oblikovalci. Ne le tisti, ki že leta veljajo za pisce markantnih zgodb, temveč tudi tisti, ki pišejo začetna poglavja. Kultura je nenazadnje nadvse gostoljubno domovanje, predvsem pa vir navdiha.
Desetine talentov, ki so se priklonili občinstvu v eri jesenskega MFW, je namreč slednjega črpalo prav iz etničnih kultur, od koder prihajajo. Če so nas že doslej pustili brez sape, ni bilo tokrat nič drugače. Pokukajte na modno brv tistih, ki s kolekcijami črtajo smernice za prihajajočo sezono:
RUBAN
Na impozantni lokaciji - posestvu enega izmed največjih literarnih genijev, Leva Tolstoja - so završale čutne tkanine. Kolekcija modne hiše Ruban je očarala s padajočimi, zračnimi tkaninami, tudi semiša in usnja, ki so v kombinaciji z vozlanimi detajli ustvarjale občutek, da šepetajo njihovemu opazovalcu. Prikimali smo besedam Alise Ruban, soustanoviteljice modne hiše Ruban, da so tkanine v svojem nastajanju bile plod misli na breztežnost, lahkotnost in občutek letenja. Realizacijo njenih kreativnih idej je bilo moč videti iz prve vrste - tkanine so poplesavale med romantičnimi cvetovi Tolstojevega vrta in udejanjile Rubanovo vizijo: "Podoba ženske, ki se je nekoliko oddaljila od realnosti in si dovolila živeti sončne dni z lahkoto in svobodo misli."
LEFFERS
Oblikovalec iz prestolnice je na ogled postavil kolekcijo, ki z ozkimi kroji in nežnimi bluzami ni bila zgolj estetsko dovršen temveč tudi funkcionalen poklon modnemu napevu. Kolekcija je bila vse, kar je tudi sicer genski zapis blagovne znamke - že skorajda arhitekturno krojeni kostimi in krila so se dotikali podobe, ki jo sicer povezujemo z eleganco Coco Chanel. Olga Leffers, ustanoviteljica blagovne znamke, je sicer eminentna modna zgodovinarka in cenjena strokovnjakinja za vintidž modne kreacije.
TATIANA KOTOVA
S pomenljivim naslovom kolekcije Nočni vrt je oblikovalka ostala zvesta svojemu kreativnemu motu: najti neobičajno obliko ali silhueto. Navdušila nas je njena sposobnost poudariti lepoto ženskega telesa in hkrati ustvariti harmonično sožitje z naravo. Ideja se je v oblačilih zrcalila preko silhuet, navdahnjenimi z oblikami dreves in cvetov, cvetličnih motivov, naravnih barv in večplastnih tkanin.
BITTE RUHE
Pod taktirko kreativne direktorice Ksenie Kudryashove se je izjemno priljubljena blagovna znamka znova vrnila k svojim koreninam. Rdeča nit kolekcije je bila namreč eklektičnost stila - pri snovanju oblačil je črpala navdih iz vzhodnjaških motivov ter etničnih elementov.
SERGEY SYSOEV FASHION SCHOOL
Da je teden mode izvrstna odskočna deska vzhajajočim mladim talentom je dokaz tudi ponovno prisostvovanje modne šole, ustanovljene s strani priznanega oblikovalca Sergeya Sysoeva. Študentje so pri nastajanju kolekcije eksperimentirali z združevanjem tradicionalne obrti in inovativnosti.
SOL SELIVANOVA OLGA
V prestolnici ima svoje domovanje tudi blagovna znamka, katere umetniški podpis so potiski, igrivi asimetrični dizajni ter radovedno raziskovanje skritih pomenov. Z mislijo na svojo ustvarjalsko rdečo nit so na modnih brveh predstavili kolekcijo I’m Creating the Life of My Dreams (op.p. Ustvarjam življenje svojih sanj), ki so jo zaznamovale ženstvene silhuete v kontrastu z izstopajočimi modnimi dodatki, tudi torbami.
HAYK AVANESYAN
Srce za blagovno znamko, oblikovalec Hayk Avanesyan, je svoje artistično popotovanje pričel že v času guljenja univerzitetnih klopi. Danes poznan po modnih revijah na eminentnih kulturnih lokacijah, kot so denimo zgodovinski muzeji, nas je tudi tokrat očaral s svojo umetniško dušo. S kolekcijo Silk Road je namreč naredil globok priklon ženski elegantni silhueti in klasičen haute couture združil z modernim pridihom. Opazovali smo številne ročno vezene detajle, kot so vrtnice s trni ter barvno paleto, obogateno z živahnimi odtenki.
GAPANOVICH
Oblačila, navdahnjena s kulturo narodov iz daljnega severa, imajo čar povezati stoletne tradicije prejšnjih generacij z mladostno publiko. Kako jim to uspeva? Tradicionalne etnične motive, značilne za naravo (in kostume) pokrajine polotoka Kola, pretvarjajo v moderne kose garderobe. Tokrat so združili konceptualne dimenzije plesa in baleta, v oblačilih so se prepletali materiali satena in pletenin, popestrili pa so jih okrasni kamni, trakovi in nežni barvni toni z ostrejšimi poudarki. Za vse, ki si modne revije niste imeli priložnost ogledati: nepričakovana popestritev izhodov je bila koreografija, ki je modno brv v spremljavi instrumentalnih ritmov spremenila v baletno odrsko prizorišče. Ples je namreč v jedru razmišljanja znamke Gapanovich najvišja oblika svobode in izražanja globokih čustev.
SOLANGEL
Na famoznem plavajočem mostu tik ob parku Zaryadye smo imeli priložnost uzreti dih jemajoč poklon viziji slovanske dediščine. Dejati, da je bila sodobna interpretacija slovanskega kulturnega kodeksa fantastična, je skromno - opazovali smo narodne noše s potiski, ki spominjajo na zlata žitna polja, simfonijo čipk, vezenin in poplavo barv, ki so mojstrsko povezale kulturno avtentičnost z modernim razkošjem.
404 NOT FOUND
V Zaryadye je svoj kreativni opus na ogled prinesla tudi blagovna znamka pod taktirko oblikovalke Alene Feliksove. Insomnia, kot ga je poimenovala, je bil fuzija prosojnih srajc, čipke in boudoir kosov v kombinaciji z usnjenimi dodatki in teksturiranimi jaknami. Kolekcija je bila malodane simbolična igra kontrastov. Tako namreč veleva njihov moto: ne ustvarjamo le oblačil, temveč tudi čustva.
UNKE
Umetnost je brez dvoma lahko nosljiva. Dejstvu je blagovna znamka Unke prikimala s kolekcijo, ki odraža pristop k procesu kreiranja oblačil kot žanra vizualne umetnosti. Podobno, kot bi svoje vtise prenesli na platno - ali oblačila. Med kosi so bile s čopičem popackane tkanine, obleke z unikatnimi teksturami in predpasniki, opremljenimi z žepi za čopiče. Izstopali so tudi grafični elementi, kot so potiski in barvite poteze.
SERGEY SYSOEV
Fantastični Sergey Sysoev tudi tokrat ni razočaral - predstavljena kolekcija je bila v celoti izdelana v mestu Ivanovo in odrazila lepoto in obrtništvo njegove pokrajine. Še en poklon tradiciji, torej - preko lokalnih pletenin, ki znajo mojstrsko združevati udobje in funkcionalnost.
YANA BESFAMILNAYA
Iz prvih vrst smo se za nekaj minut preselili v glamurozni Courchevel, na lesketajoči sneg in kuhano vino. No, 'žal' samo v burni domišljiji, ki jo je z atmosfero in scenografijo črtastih ležalnikov in šampanjca pričarala Yana Besfamilnaya. Prireditveni prostor se je za hip ovil v estetiko kultnega après-ski dogajanja, kolekcija pa tudi - vključevala je kombinacije zimskih puhastih jaken, puloverjev in vezenih alpskih motivov.
ZA_ZA
Krovna oblikovalka blagovne znamke, Alexandra Koryakina, je tudi tokrat ostala zaprisežena svojemu drznemu eksperimentiranju s kroji. Navdahnjena z idejo, da je življenje pravzaprav čudovito popotovanje, je ustvarila kose, ki se ponašajo s plastenjem tkanin, cvetlični dodatki pa so namigovali na to, da vsak izmed nas v sebi skriva individualno lepoto.
ADDICTED_TO
Leopardske hlače v kombinaciji s plaščem, obleka z motivom kače pa s puhastim krznenim plaščem. Senzacionalni trendi s t.i. casual slogom so lahko harmonična kombinacija, še posebej, če kreativno taktirko v rokah drži oblikovalka Olesya Kosopletkina. Kolekcija je spodbudila, da opazovalci v sebi odkrijejo notranjega upornika.
ANNA KROPOTOVA
Vzhajajoča blagovna znamka je predstavila kolekcijo, ki spominja na silhueto ledenega Bajkalskega jezera. Mehka krila, ki ustvarjajo dinamičen vizualni ritem, so se zlila z barvno paleto, ki je prav tako odražala zamrznjene odtenke gladine jezera. Dokazali so, da so namenjeni tistim ženskam, ki si želijo unikatnega dizajna, ne da bi pri tem pozabile na etični doprinos.