Preberite, kaj vse nam je zaupala Nina Šušnjara, slovenska oblikovalka, ki s svojimi kreacijami navdušuje New York.
Kdaj ste se prvič srečali z oblikovanjem?
Oblikovanje je z mano že od malih nog. Pravzaprav se ne spomnim, da bi kadarkoli razmišljala drugače. Že kot mala deklica sem želela nositi drugačne stylinge. Iz vrtca sem prihajala s porisanimi kavbojkami, ki sem jih včasih tudi kje odrezala in priredila po svoje. Zaradi tega sem bila kaznovana, saj so potem tudi ostali otroci rezali svoje hlače in risali po njih. Ups (smeh). Nad modo me je sicer navdušila teta, ki je bila v 60. in 70. letih prava modna ikona. Plačo je vsakič zapravila za modne kose, po katere se je z vlakom vozila tudi dva dni. Česar ni dobila, pa si je sešila kar sama. Naučila me je tudi risanja skic in različnih tehnik barvanja.
Svojo blagovno znamko ste preselili v New York. Ali o selitvi razmišljate tudi vi?
Zaenkrat še ne. Če lahko delaš v tujini in živiš v Sloveniji, si zmagal, pravijo vsi uspešni Slovenici, s katerimi sem se pogovarjala. Tu je kakovost življenja vseeno boljša in okolje prijaznejše. Poznamo užitke in prosti čas, kar za Ameriko težko rečem.
V čem vidite prednost ameriškega trga?
Predvsem v tem, da je trg večji. Posledično je večja tudi kupna moč in oblikovalci dejansko lahko živijo od svojega dela. Tam je tudi precej več priložnosti.
Na Press Weeku v New Yorku ste nepričakovano predstavili novo kolekcijo Incognito. Kakšni so bili odzivi?
Predstavili smo jo vsem pomembnim medijem, blogerjem in zelo pomembnim stilistom. Odzivi so pravzaprav neverjetni. Kolekcijo smo prezentirali medijem, kot so Vogue, Elle Usa, Vanity Fair, Nylon, Wwd, Harpers Bazaar, W Magazine, New York Times, The Wall Street Journal, Elle Mexico, Elle Brazil itd. Imeli smo prezentacije tudi za stiliste slavnih in nekateri so tudi že vzeli nekaj kosov. Govorimo o velikih imenih, ampak o tem več, ko bo uradno. Vse se odvija tako hitro, da komaj sledim. Vsi omenjeni mediji so si, vse kar jim je bilo všeč, skrbno arhivirali in naslednjih nekaj mesecev lahko pričakujemo objave, editoriale ... Jeseni bomo stvar ponovili na zahodni strani Amerike.
Kako je ime povezano s kolekcijo? Kje ste iskali navdih?
Incognito predstavlja naša skrivna življenja. Vsak človek se navzven v določenih stvareh kaže v drugačni luči kot sicer. Skozi kolekcijo sem prikazala poslovno žensko, ki je urejena in v osnovi konservativna, v sebi pa skriva drugačno in globjo stran. Je močna, a v resnici ranljiva. Skrivno življenje te ženske pa lahko zaznamo le na trenutke, če se poglobimo vanjo. Materiali v kolekciji so zadržani, sofisticirani, konservativni in naravni. Veliko je volne, svile, viskoze, perl in lesa. Kroji pa bliskovito prikazujejo globino in kompleksnost.
Kaj vas povezuje z obdobjem 70. let?
Kot sem omenila v prvem odgovoru. Moja teta. Prepričana sem, da bi bila izvrstna oblikovalka, če bi imela priložnost. Njene fotografije me še danes inspirirajo. Vpliv 70. let je v mojih kolekcijah moč zaznati samo subtilno in nikdar na prvo žogo.
Kakšna ženska nosi oblačila iz kolekcije Incognito?
Kolekcijo Incognito nosi ženska, ki je močna, ob enem pa je ni strah pokazati svoje ranljivosti. To je ženska, ki je pravzaprav zelo samozavestna. Zaveda se, da ranljivost ni znak slabiča, ampak pogumnega človeka. Izraža svoje mnenje in stopa po svoji poti.
Od vaše prve kolekcije je minilo sedem let, se je vaš pogled na modo v tem času kaj spremenil?
Absolutno! Vedno pravim, da si je treba pustiti prostor za napredek in izboljšave, drugače ne bi rasli in bi le stagnirali. Bistvo vsakega človeka je prav v tem, da konstantno napreduje, osebnostno in poslovno. Sama se veliko ukvarjam s sabo, ker seveda nisem popolna in imam svoje napake. Poskušam se spreminjati navznoter, posledično se razvijam tudi skozi delo in nadgrajujem poglede na oblikovanje.
Kaj vam pri oblikovanju predstavlja največji izziv?
Najti kvalitetne materiale. Ne bi verjeli, kako težko je dobiti materiale, ki so kakovostni in jih je mogoče ponovno naročiti. Veliko trgovin ima na voljo le materiale, ki so trenutno na zalogi. Sedaj, ko delam z New Yorkom, je to preveč riskantno. Hitro se lahko zgodi, da nekdo naroči določen dizajn v več kosih, jaz pa ne dobim materiala. To je nedopustno. Zagotovo je to največja ovira v našem poklicu. Ko se pogovarjaš s tujino, so pogoji precej neprijazni, saj je pri večini prodajalcev potrebno vzeti vsaj 1 km vsakega materiala. Nato imaš kar naenkrat ogromno zalogo, za katero pa plačuješ davek na zalogo, tega pa si oblikovalec brez investitorjev in kupcev ne more privoščiti. Pojavljajo se komplikacije, za katere marsikdo sploh ne ve. Oblikovanje je poklic, ki ga moraš imeti rad z vsem srcem. Tako rad, da si življenja brez tega enostavno ne predstavljaš. Zakaj je to pomembno? Ker se na tej poti, sploh v Sloveniji, srečuješ s takimi izzivi na vsakem koraku, vsak dan in vse ovire plačuješ sam. Osnovnih pogojev ni, zato moraš postati človek, ki si pogoje kroji sam.
Pravite, da živite svoje sanje. Kaj je vaš naslednji cilj?
Po svetu z našo agencijo v ZDA še naprej delamo na pr-ju in marketingu tam, nato nam pripeljejo buyerje. Ko se začne prodaja, pa se začne planiranje na Mercedes Benz NYFW. Da lahko spelješ samostojno revijo na priznanem fashion weeku potrebuješ sponzorje, ki pa morajo takrat že poznati znamko. Zato je pr tam ključnega pomena.
Pripravila: Ana Abram
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču