Kič skozi čas

24. 9. 2013

Ko bleščeči luksuz postane dostopen množicam, namesto sijaja ustvarja kič.

  • Besedo kič uvede Hermann Broch leta 1860 in z njo opiše cenena, a nadvse popularna 'umetniška dela' na münchenski tržnici.
  • Leta 1895 je ustanovljeno podjetje Swarovski, ki izdeluje bleščeč nakit, v katerem se bleščijo kristali, in ne dragi ter poldragi kamni.
  • Coco Chanel začne leta 1950 nizati umetne bisere in občutek luksuza ponudi tudi tistim, ki niso modre krvi.
  • Disko vročica osemdesetih privleče na dan kombinezone, posute z bleščicami.
  • Rojstvo rapa predstavi trend nošenja debelih zlatih verig in prstanov tudi med moškimi.
  • Po letu 2010 se moda svetovni gospodarski krizi upira s še večjo bleščavostjo; vse na brvi kot tudi modni cirkus pred njo se vedno bolj sveti in blešči.
  • Bleščeč nakit modne srake Anne Dello Russo postane oktobra 2012 z njenim sodelovanjem z blagovno znamko H & M prav vsem dostopen.
  • Leta 2012 na tednih mode z bliščem pritegnejo pozornost nase mlade ruske  bogatašinje.
  • Super zvezdniki prek Twitterja, Instagrama in blogov z oboževalci vsak dan delijo svoje bleščeče življenje ter vzbujajo željo po instant luksuzu. Zlato, bleščice in kristali niso nič več rezervirani le za oder, temveč postajajo vsakodnevni sprem­ljevalci.
  • Blagovne znamke, kot so Dolce & Gabbana, Dsquared2, Just Cavalli in John Richmond, ostajajo svetlikajočemu se luksuzu zveste iz sezone v sezono.

Pripravila: Tina Curk