Fenomen predkolekcij

Čeprav so se tedni mode že zaključili, so razkošne medsezonske, cruise kolekcije, katerih ekstravagantne predstavitve se vrstijo po svetu, nova destinacija modne smetane.

Fenomen predkolekcij - Foto: profimedia, promo

Če bi se v svet mode vpeljala posebna merska enota, ki bi merila spektakularnost predstavitve, bi se gotovo imenovala po Lagerfeldu. No, angleški tisk je lani supernadarjenemu, neutrudnemu in prezaposlenemu oblikovalcu dodal še en naziv, King of Cruise.

Ni tisto, na kar bi lahko pomislili, nanaša se na običaj kreativne, visokoproduktivne predstavitve medsezonskih, cruise (ponekod jim pravijo resort) kolekcij. Pred Chanelom ni tega počel še nihče. Ta ponudba posameznih blagovnih znamk se je namreč prikazovala in tudi naročala v razstavnih salonih, ločeno od glavnih kolekcij, predstavljenih na tednih mode. Lagerfeldu to ni bilo dovolj prestižno, pa si je omislil tematske kolekcije, premeščene iz običajnega središča mode. Po celem desetletju so po njegovih stopinjah krenili še nekateri.

Maja 2013 je Dior prvič ponosno 'križaril' v Monaku. Bila je mračna sobota, obeležena z nepozabnimi nevihtami, ki so skupaj s sivim nebom in razburkanim morjem, vidnim skozi stekleno steno, ustvarjale neverjetno scenografijo za modno revijo v paviljonu na Promenade Casiraghi, posebej postavljenem (in čez noč pospravljenem) za to priložnost.

dior

Ko se je revija končala z Rafovim poklonom elitni skupini, je po celodnevnem nalivanju posijalo sonce. Prinčevski par je v družbi Jessice Biel, Liv Tyler in Marion Cotillard v prvi vrsti užival v spektaklu, po katerem se je celotna druščina preselila na koktajl v Musée Océanographique, kjer je bila priložnostno prikazana mini razstava Diorjevih kreacij iz družinskega fonda Grimaldijevih.

Izbira Monaka kot lokacije je bila, kot so sporočili iz Diorja, gesta, da se ponovno spomnimo klientele in okrožja, za katere so bile cruise kolekcije v osnovi ustvarjene, in pa seveda prijateljstva pokojne princese Grace z gospodom Diorjem. Lagerfeld je svojo kolekcijo v maju 2013 prikazal malce pred Diorjem, a tokrat v Singapurju. Ob približno istem času je v Chanelove butike prispela predjesenska kolekcija, ne samo navdihnjena s Škotsko, temveč tudi šest mesecev prej prikazana v ruševinah dvorca Linlithgow, v katerem se je leta 1542 rodila škotska kraljica Mary Stuart.

Se vam že vrti v glavi? Prihaja nadaljevanje: konec leta 2013 je bil bolj ali manj sproščen, za Chanelovo kolekcijo Paris-Dallas je bilo treba odpotovati 'samo' v Teksas. Je bilo pa veliko bolj tesno prejšnjega maja, ko se je bilo treba prikloniti Chanelu v Dubaju, Diorju v New Yorku, a tokrat tudi Vuittonu – pa saj se ne želite zameriti vsemogočnemu konglomeratu, ko njegov ponos prvič v zgodovini na modni brvi predstavlja cruise kolekcijo ... spet v Monaku.

LV

Tudi zdaj je LVMH dal zgraditi steklen paviljon za enkratno uporabo, tokrat prav pred palačo Grimaldijevih. Princ Albert in princesa Charlène sta ob tej prikladni priložnosti samo prestopila trg pred svojo palačo in zavzela častno mesto v prvi vrsti, medtem ko so bile druge zvezde tja pripeljane iz Pariza, Cannesa (v tem času je bil tudi znani filmski festival) in s preostalih svetovnih lokacij.

Chanel pa je v tem času na umetno nastalem otoku v plitvini naproti Dubaja zgradil svoj futuristični paviljon, da bi v njem v enem večeru priredil modno revijo, gostil koncert Janelle Monáe in zabavo za svoje povabljene, ter potem za seboj pospravil vsako sled, ki bi dala slutiti na obstoj te konstrukcije.

chanel in dubai

The Independent je ob tej priložnosti objavil, da je bil strošek celotne 'vojne operacije' s paviljonom, revijo, prevozom in namestitvijo povabljenih (vse na nivoju petih zvezdic, de luxe in prvega razreda) težak okoli 1,4 milijona funtov. Konec leta 2014 so obeležili Chanelovo revijo v Salzburgu in Diorjevo v Tokiu, medtem ko so si pri Vuittonu malo odpočili od potovanja, kar še ne pomeni, da ne razmišljajo o novi destinaciji za letošnji maj.

Zakaj pravzaprav vse to? Cruise kolekcije so izvorno nastale še pred letom 1960 kot medsezonske kolekcije, namenjene predvsem zadovoljevanju potreb bogate klientele, ki je v zimskem obdobju hladna mesta zamenjala za križarjenja (po tem so kolekcije dobile tudi ime), po lahkotnejših oblačilih. Veliko bolj komercialne od glavnih kolekcij (ponekod so cruise kolekcije predstavljale tudi do 70 odstotkov celotne prodaje) so predkolekcije počasi začele pridobivati vse večjo medijsko pozornost. Kljub brezumno dragim predstavitvam so pri Chanelu hitro zavohali dobiček in pod taktirko Lagerfelda že 15 let pred tem začeli z revijalno predstavitvijo predkolekcij.

Ko seštejemo vse, jih je bilo več organiziranih izven Pariza kot v njem. Versailles, New York, London, Benetke, Saint Tropez, Antibes, Monte Carlo, Moskva, Šanghaj, Singapur, okolica Edinburgha, Dallas, Salzburg ... pa tudi tiste v Parizu so bile po navadi oblikovane tako, da so povab­ljenci imeli občutek, da so odpotovali v Bizanc ali v Indijo. Karlova asistentka stiliranja, muza in dolgoletna svetovalka Lady Amanda Harlech, je takole razložila strategijo: »V tednu mode ves svet prihaja v Pariz, medtem ko Pariz na te revije potuje v svet.«

Prevedla in priredila: Petra Windschnurer

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri