Džins. Z leti zbledi, a spomini nanj ostajajo. Ob izidu nove knjige, A Denim Story, smo o njihovem najljubšem modrem trenutku povprašali ...
Rebeka Bach, glavna oblikovalka za ženska oblačila pri znamki G-Star Raw
»Rojena sem bila v Južni Koreji, a vzgojena na Danskem, kjer najstniki po tradiciji med 13. in 15 letom potrjujejo svojo 'religijo', svoj vstop v svet odraslih. Ponedeljek simbolizira začetek novega, odraslega življenja (po tem se imenuje tudi Blue Monday) in predstavlja prvi dan, ko si lahko prilastiš nekaj iz odraslega sveta. Edina stvar, ki sem si jo zaželela in jo tudi takoj kupila, so bile hlače iz džinsa: niso bile tesne in bile so ravno prav izprane. Še vedno jih hranim na podstrešju.«
Jens Grede in Erik Torstensson, ustanovitelja znamke Frame Denim
»Pred letom dni na tednu mode v Parizu, ko je Frame Denim šele začel svojo modno pot, smo se z družbo zadrževali v hotelu Le Meurice. Bilo je že precej pozno, ko smo na drugi strani hodnika opazili Caro Delevingne. Odločila sva se, da pristopiva in se predstaviva. Na koncu sva ji podarila kavbojke, ki jih je pomerila kar sredi lobija. Najine oprijete in ravno prav modre hlače je Cara nato naslednji dan oblekla za na modno revijo Chanel – in njene fotografije v najinih hlačah so zaokrožile po svetu.«
Petra Windschnurer, modna urednica Elle
»Spomnim se, da sem po svoje prve hlače iz džinsa odšla v Varteksovo trgovino v Ljubljani, ki je takrat izdeloval hlače za Levi's. Žal niso prodajali modela 501, temveč 505. Hlačnice so bile širše, medtem ko modra barva ni doživela postopka 'izpiranja'. A prvotno razočaranje se je kmalu razblinilo. Hlače so bile tako posebne, da sem z njimi v množici italijanskih modelov (saj veste, po hlače iz džinsa se je iz Slovenije nekdaj hodilo v Trst ali Gorico) požela kar nekaj občudovanja. Kmalu so se trgovke v Varteksu začele spraševati, zakaj prav model 505.
Jeff Rudes, ustanovitelj znamke J Brand
»Bilo je leta 2005, bil sem v New Yorku, v kavarni Cafe Gitane sem pil kavo ter opazoval ljudi, ki so se sprehajali mimo. Bil je čas, ko so v svetu džinsa prevladovale hlače, močno spuščene na boke in širokega kroja. Mimo mene se je takrat sprehodilo nekaj izjemno kul punc v tesno oprijetih hlačah iz džinsa. To je bilo dovolj za navdih, ki sem ga potreboval. Takoj sem poklical krojače v tovarno v Los Angeles, da ustavijo proizvodnjo. Naslednji dan smo oblikovali nov kroj z ravnimi in oprijetimi hlačnicami. Dva tedna pozneje so bile hlače v trgovinah. In že ob koncu tedna smo prodali več kot 70 kosov.«
Prevedla in pripravila: Iva Marendič
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc