Denim doba: Kako so kavbojke ponovno postale univerzalen modni favorit

29. 4. 2023
Denim doba: Kako so kavbojke ponovno postale univerzalen modni favorit (foto: Profimedia)
Profimedia

Ultimativen kos, ki konsistentno dominira sproščen ulični slog, hkrati pa se neumorno pojavlja tudi v visoki modi 

Kavbojke so oblačilo, ki so iz antiteze luksuzu in visoki modi postale univerzalen kos, na katerem zaradi njihove enostavnosti in funkcionalnosti temelji vsakdanji moderni slog. V svojem izvoru so bile delovna uniforma rudarjev in zaščitniški znak kavbojev, zaradi česar so se jim pripadniki višjega sloja zavestno izogibali. V 21. stoletju pa si je modno industrijo brez hlač iz džinsa nemogoče zamisliti; tako na formalnih kot tudi sproščenih druženjih jih nosijo ljudje vseh starosti, družbenih slojev in narodnosti. Odpornost kavbojk na modne reforme in nove trende dokazuje Levi's, ki je leta 1873 svetu kot prvi predstavil modre kavbojke in je še danes ena vodilnih znamk na področju denima. Lansko sezono so se hlače iz džinsa na modnih pistah pojavile okoli tisoč petsto-krat, iz enega samega sprehoda po mestu pa je očitno, da vladajo tudi uličnemu slogu. Modno dobo, v kateri živimo, bi zato lahko označili za dobo denima. 

V času pandemije in zaustavitve javnega življenja so udobne trenirke in mehkejše hlače kavbojkam prevzele naziv osnovnega kosa, h kateremu smo se, ujeti v svoje domove, obračali vsi. S ponovno obuditvijo neomejenih druženj pa se je udarno vrnil tudi denim trend. V nasprotju s trenirkami, teža kavbojk in njihov inherentno trši material videzu dodajo strukturo, ki se na mnogotere načine prilagodi telesu. Oprijete hlače iz džinsa poudarijo obline, ravne predstavljajo vmesno silhueto, široke pa delujejo sproščeno in nonšalantno. 

Po zaslugi Hollywooda so se kavbojke kot simbol svobode in divje Amerike v 20. stoletju vtisnile v širšo kolektivno zavest. V petdesetih se je v filmski industriji pojavil novoustvarjeni fenomen uporniških najstnikov in mladih odraslih, ki je postal ena najmočnejših in komercialno koristnih sil v zahodni družbi. Oglaševalska podjetja so začela targetirati mlade, katerih najjasnejši vizualni povezovalec je bil denim. Calvin Klein je na primer s svojo zloglasno kampanjo iz osemdesetih, v kateri Brooke Shields famozno izjavi, da nič ne pride med njo in njene Calvinske, uspešno razširil idejo hlač iz džinsa kot druge kože, kot nekaj tako enostavnega in funkcionalnega, da so postale podaljšek naše biti. 

 Aktivni družbenokritični vidik nošenja kavbojk je sicer skozi stoletje utonil v pozabo, hlače iz džinsa pa so se iz marginiliziranega, zgodovinsko nekonformističnega kosa prelevile v nepogrešljiv del modne industrije. Sodobna moda namreč prepričljivo ustvarja celoto iz navideznih nasprotij. Tisto, kar je še pred dvema stoletjema ločevalo plebejce od aristokratov, je zdaj postal združevalni faktor vseh slojev, ki ga kljub njegovi generičnosti še vedno povezujemo z uporniškim mladostniškim duhom. K množični priljubljenosti kavbojk so veliko pripomogle tudi uveljavljene luksuzne modne hiše, ki hlače iz džinsa z ekscentričnim preoblikovanjem približujejo buržoaznim skupinam. Gucci je pod kreativnim vodstvom Toma Forda leta 1999 oblikoval kavbojke s perjem in perlicami, Mugler je poznan po njihovi glamurizaciji, za Dolce & Gabbana pa so značilni barvitost in igrivi vzorci. 

Trenutno najdražji pari kavbojk so z diamanti okrašene Secret Circus hlače, ki se prodajajo za 1.3 milijona dolarjev, 250 tisoč dolarjev vredne Levi's kavbojke, okrašene z diamanti, rubini in zlatom, ter Dolce & Gabbana hlače z bleščečimi dodatki za dobrih 13 tisoč dolarjev. V sam vrh prestižnega denima sodita tudi Valentinov črn, s perjem obrobljen model, ter s kristali okrašen modri par Mugler-jevih hlač, ki se prodajata za dobrih dva tisoč dolarjev. Množična couture proizvodnja kavbojk uveljavljenih znamk dokazuje, da po njih pogosto posega tudi modna elita. Celo v najbolj prestižnih socialnih klubih, kot je londonski 5 Hertford Street, so ne preveč raztrgane kavbojke primerna oprava. Kaj bi se zgodilo, če bi se nekdo prikazal v popolnoma strganih Givenchy hlačah iz lanske zimske kolekcije, sicer ne vemo, a pozdravljamo normalizacijo lahkotnejšega sloga v razkošnem in uradnem okolju.   

Raznolikost kavbojk, ki jih vidimo na modnih brveh, se veča. Raztrgane, pobarvane in potiskane kavbojke v rahlo subtilnejšem Y2K slogu doživljajo svoj preporod, Khaite in Jacquemus sta izpopolnila svojo ponudbo širokih kavbojk, Diesel pa se igra z nekonvencionalnimi oblikami in dodatki, kot so mreže in umazan, zdelan izgled. 

Kavbojke so bile izumljene z namenom univerzalne funkcionalnosti, ki se je dve stoletji kasneje razširila v vse vidike družbe. Iz delovnih uniform so se prelevile v najbolj obstojen in elementaren trend, ki je tesno vkomponiran v vse mogoče raznolike modne sloge in zaradi svoje moderne versatilnosti primeren za vsakogar. 

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Modne revije za pomlad napovedale najbolj moden način nošenja džinsa

Priporočamo tudi: Victoria Beckham to pomlad prisega na model kavbojk, kot smo jih nosile kot najstnice