Razkošen minimalizem, ki dokazuje, da manj res je več.
Tihi luksuz ni le klasičen modni trend, temveč način razmišljanja, vzdušje in karakter. V nasprotju z estetsko udarnimi trendi, kot sta brodolomski šik in "barbiecore", je tiho razkošje minimalistično, umirjeno in brezčasno. V središču njegove privlačnosti je poudarek na premišljenih nakupovalnih navadah in dražjih, a kvalitetnih kosih, ki bodo naš stil izpopolnjevali več sezon. To je gibanje, ki kakovost postavlja pred količino in potrjuje, da moda odgovarja na socialni kontekst moderne okoljske problematike.
Zaradi fuzije nevtralnih, zemeljskih barv in zavračanja nošenja vpadljivih logotipov, tihi luksuz spominja na skandinavski šik. Filozofija, ki ji trend sledi, spodbuja ustvarjalnost skozi kombiniranje preprostih kosov, katerih slog v njihovi esenci ni popolnoma dorečen, temveč se prilagodi izgledu, katerega del so. Tiho razkošje od ostalih trendov, ki ostanejo ujeti v specifičnem obdobju, ločuje njegova večna aktualnost. Estetika, ki jo gradi, transcendira čas in prostor, četudi ni vseskozi v ospredju novih kolekcij velikih modnih hiš. Njegove večne subtilne relevantnosti se zavedajo znamke kot so The Row, Khaite, Totême in Tove, ki so svojo značilno podobo zasnovale na trendu dolgotrajnejših in vizualno enostavnejših oblačilih.
Tiho razkošje izhaja iz minimalističnega sloga, ki smo mu bili priča med letoma 2008 in 2016.
Priljubljenost minimalizma se je začela po veliki recesiji, priljubljenost tihega luksuza, ki je še bolj eleganten in vsebuje tudi drznejše elemente, pa se je okrepila med ponovnim strahom pred hudo ekonomsko krizo. Trend je svojo veliko vrnitev doživel v času, ko so se protivirusni ukrepi umirili, ljudje pa so si že dali duška z ekstravagantnim modnim eksperimentiranjem. Zaradi naraščajoče zavednosti o permakrizi, ki smo ji priča zaradi globalnega segrevanja in prevelikega izkoriščanja dostopnih virov, so ljudje ponovno, ravno tako kot se je to zgodilo med pandemijo, pretehtali svoje prioritete. Med vse glasnejšimi in bolj izpostavljenimi negativnimi vplivi modne industrije na naš planet sta ozaveščenost in ukrepanje ključnega pomena. Tihi luksuz nazorno pokaže, da v svoji omari ne potrebujemo neskončnega števila raznolikih kosov, da bi bil naš slog dovršen, privlačen in vznemirljiv. Potrebujemo le nekaj vrhunsko izdelanih oblačil, ki nam vlivajo samozavest in ki jih lahko stiliramo tudi z bolj udarnimi, začasno modernimi kosi.
Na letošnjih tednih mode je postalo očitno, da je tihi luksuz ponovno prodrl v ospredje tako couture kot tudi bolj komercialne modne industrije. Je trend, ki dejansko dobro deluje tudi v resničnem življenju in ne le na modnih pistah; je nosljiv, versatilen in trajnosten.
Čeprav ga definirajo dražja oblačila in spremlja premožna atmosfera, je glede tega diskreten.
To pristno ponazarja Gucci, katerega identiteto sicer sestavljata maksimalizem in opazni monogrami, a je februarja v Milanu presenetil s premikom proti bolj nevtralnim in nevsiljivim kosom tihega razkošja, kot so pletene obleke in preveliki suknjiči.
Še en faktor, ki bo pripomogel k utrditvi komercializacije tihega luksuza, je vrnitev angleške oblikovalke Phoebe Philo. Nekdanja kreativna vodja znamk Chloé in Celine in pionirka klasičnega trenda je svojo novo kolekcijo napovedala za letošnji september. Phoebe je že v začetku stoletja ustvarjala trajnostne kose, ki so hkrati primerni za delovni dan in za sproščen vikend ter s tem začrtala razvoj premožnega sloga. Njeni kosi združujejo funkcionalnost s prefinjenostjo in klasiko s kreativo.
Esenco trenda, kot ga je izoblikovala Philo, je konec marca med sodnim postopkom brezhibno zadela Gwyneth Paltrow. Oblečena v The Row olivni plašč in kremni puli, rjave široke hlače ter Celine kamelje škornje, je odražala brezskrbno sofisticiranost. Prav tako je navdušila v elegantnem sivem setu, ženstveni jopici s pasom svoje lastne znamke Goop in v temni kombinaciji maksi krila in polo majice, ter s tem izpostavila heterogenost preprostega elegantnega stila.
Najočitnejši pokazatelj tihega luksuza niso oblačila, ki jih nosimo, temveč način obnašanja. Tiho razkošje je samozavest, je odločnost in je skrb zase. Je tih, umirjen in trajnosten stil, ki nikoli ne gre iz mode. Predvsem zato, ker promovira zdrav odnos do sebe in do okolja.
Pripravila: Lara Lovrič
Fotografije: Profimedia
Preberite še: To je vse, kar bomo to sezono nosili pod suknjiči: Ta kombinacija je kot nalašč za pomlad
Priporočamo tudi: Kombinacija s supergami, ki marsikomu ni po okusu, a jo Blake Lively odlično nosi
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem