Predstavljamo vam nekaj naših nadvse nadarjenih posameznikov s področja mode, ki premikajo karierne meje v tujini.
KLARA ZUPANČIČ
Kaj trenutno počnete oziroma je vaš trenutni položaj?
Sem vodja marketinga pri podjetju Loewe za Severno in Srednjo Evropo.
Kaj obsega vaše delo na tem položaju?
Odgovorna sem za lokalno strategijo in marketing za gradnjo prepoznavnosti modne znamke Loewe v Veliki Britaniji, Franciji, DACH-u, Beneluksu in Skandinaviji, kar obsega prilagajanje globalne strategije znamke lokalnemu občinstvu na obstoječih in novih trgih prek lokalnih partnerstev, medijev in dogodkov. Moja vloga vključuje tudi delo z maloprodajnimi partnerji (Harrods, Selfridges, Galeries Lafayette, Le Bon Marche, Dover Street Market itd.), s katerimi pogosto sodelujemo pri večjih kreativnih projektih pop up trgovin za naše kapsulne kolekcije, kot so Paula's Ibiza, Studio Ghibli in ON Running. Prav tako v sodelovanju z medijsko ekipo in ekipo za odnose z javnostmi razvijam medijsko (OOH) in novinarsko strategijo za gradnjo prepoznavnosti znamke v marketih ter podporo ključnih projektov za maksimalen vpliv. Moja vloga je precej transverzalna, saj tesno sodelujem z različnimi ekipami znotraj podjetja in lokalnimi agencijami, da izberemo optimalni pristop za izbrani trg in projekt.
Kako ste začeli modno kariero v tujini?
Moj prvi korak v tujino je bil narejen že v času študija, leta 2017, in sicer v Stockholmu, kjer sem začela kot pripravnica pri spletni znamki NA-KD. Skozi leta sem rasla znotraj podjetja, zatem pa so se mi odprla vrata v Parizu pri 're-sale' podjetju Vestiaire Collective. Junija 2022 sem se preselila v Madrid, kjer sem prevzela svoj trenutni položaj pri Loewe.
ANDREJ SKOK
Kaj trenutno počnete oziroma je vaš trenutni položaj?
Delam kot modni stilist in kreativni svetovalec na področju mode. Sem tudi soustanovitelj aplikacije Nashion, nove socialne mreže za mreženje in povezovanje ustvarjalcev v kreativnem svetu.
Kaj obsega vaše delo na tem položaju?
Kot stilist sodelujem z različnimi modnimi časopisi in revijami, s katerimi oblikujem modne zgodbe. Stiliram oglaševalske kampanje in svetujem različnim blagovnim znamkam pri pripravi kolekcij. Kot stilist in svetovalec sodelujem z njimi na modnih revijah in pri pripravi slikovnega materiala za medije. Pri Nashionu pa trenutno sestavljamo in krepimo ekipo ter razvijamo aplikacijo iz beta različice v delujočo aplikacijo, ki bo lansirana v začetku leta 2024.
Kako ste začeli modno kariero v tujini?
Vse skupaj se je začelo po moji selitvi v London, kjer sem po končanem osnovnem tečaju na šoli Central Saint Martins spoznal enako misleče ljudi in se povezal z njimi. Številni so pozneje postali tudi moji sodelavci in prijatelji. Moja pot se je nadaljevala s selitvijo v Pariz, oblikovali pa so jo potovanja, delovne izkušnje, nenehno izobraževanje in veliko pozitivne energije.
MARKO JAMES BAHOR
Kaj trenutno počnete oziroma je vaš trenutni položaj?
Trenutno zasedam položaj glavnega 'bookerja oziroma senior agenta v modni agenciji Tomorrow Is Another Day, specializirani za visoko modo in (večinoma) moške modele. To funkcijo opravljam že dve leti, v agenciji pa sem prisoten že skoraj sedem let, saj sem svojo pot začel kot asistent in pozneje napredoval v junior bookerja. Večino časa preživim v Nemčiji, posebej v Düsseldorfu, kjer je naša glavna pisarna in poteka največ dela. Redno potujemo v modne prestolnice (Pariz, Milano, London), štirikrat na leto, kjer intenzivno sodelujemo pri organizaciji modnih revij. Mesečno obiskujem tudi Pariz, kjer usklajujem delo z našim ključnim klientom, Balenciago.
Kaj obsega vaše delo na tem položaju?
Moja vloga obsega številne ključne naloge, pri čemer prevladuje osrednja – skrb za izjemno pomembne stranke, kot so Dior, Prada, Saint Laurent in drugi, s katerimi aktivno sodelujemo. Hkrati zastopam modele, ki so del našega 'main-boarda', kjer imamo svoje najuspešnejše in najbolj prepoznavne modele. To pomeni, da se nenehno trudim promovirati naše modele ter zagotoviti, da so prisotni na modnih revijah v mestih, kot so Milano, London, Pariz in New York, ter tudi drugod po svetu, kjer se naši naročniki predstavljajo. Poleg tega si prizadevam za njihovo sodelovanje v prestižnih kampanjah, skrbim za njihovo prisotnost na družbenih omrežjih in ustvarjam priložnosti za njihovo delo pri uglednih modnih hišah. Prav tako skrbim za koordinacijo nalog znotraj ekipe ter zagotavljam brezhibno izvajanje operacij (bookingov). Nadziram delo drugih bookerjev, jim ponujam mentorstvo pri procesih dela s klienti in modeli ter usmerjam modele k uspešnim karieram. Vztrajam tudi, da v naši pisarni vedno vlada pozitivna energija in je prostor za dobrodošel smeh! (nasmeh)
Kako ste začeli modno kariero v tujini?
Priložnost za to delovno mesto se mi je ponudila povsem naključno, medtem ko sem bil zaposlen pri oglaševalski agenciji Pristop. Prijatelj, stilist Emil Rebek, me je opozoril na ta položaj, saj je vedel, da me zanima delo v tej industriji. Odločil sem se prijaviti na razpis, uspešno opravil razgovor ter 'testni' dan, ko so preverjali moje znanje in veščine in kako se vključujem v delo s sodelavci. Hitro sem se ujel z ekipo, predvsem pa s svojo nadrejeno, legendarno modno skavtinjo Evo Goedel (lastnico in ustanoviteljico agencije). Njen način dela in estetika modelov sta me takoj pritegnila; še zlasti sem cenil človeški pristop znotraj agencije, kar je razlog, da sem tu že skoraj sedem let.
ANŽEJ DEŽAN
Kaj trenutno počnete oziroma je vaš trenutni položaj?
Že dobrih pet let urejam vsebine za družbena omrežja za Chanel, najprej iz Pariza z globalne perspektive, danes z lokalne in tudi v Tokiu. Po sobotnem letu, ko sem prepotoval Mehiko, Kalifornijo, Maroko in Avstrijo ter iskal navdih v vseh vmesnih režah, sem pred natanko enim letom prevzel vodenje družbenih omrežij za Chanel na Japonskem.
Vam je sobotno leto ponudilo novo perspektivo, ki vam je prišla prav ob povratku na delo?
To, da lokalno in globalno danes hodita z roko v roki. Ko se sprehajaš po prestolnici Mehike, na Barragánovo arhitekturo mečejo sence mehki klobučki v obliki narobe obrnjenega vedra. IKAL. V Kaliforniji iz peščenih semiš Birkenstock kukajo bele nogavice, in to do kolena. Kapucaste trenirke so v fluo barvah kislice, pod pazduho je joga podloga. Stüssy. ERL. V Salzburgu se strogo bele srajce nosijo pod volnenimi jopiči z izvezenim poljskim cvetjem, kot pogrnjeni prti. RIER. Vsepovsod pa je mesto za Pariz.
Kako se je spremenilo vaše dojemanje sveta visoke mode in tujine nasploh po tem, ko ste jo zares izkusili?
Zdaj, ko vidim v kuhinjo, se še močneje zavedam, da v modi na tej ravni ne gre za oblačila, obutev, dodatke. Gre za predanost tistih, ki jo ustvarjajo. Kreativne oblikovalce, mojstrske šivilje, nasmejane 'fitting' modele, priklopljene piarovce, čutne rokodelce, artizanat. Globoko jim je mar, kje bo stal vsak žep in kako se bo gibal z osebo, ki ga drži. V čast mi je, da sem jih lahko videl ustvarjati od blizu. Moda je zame še vedno draž, z malo in veliko začetnico.
Kako ste začeli modno kariero v tujini?
Na neki točki se je moj čas na Televiziji Slovenija bližal k bolj ali manj naravnemu koncu. Svoje, takrat precej organsko zanimanje za modo sem želel podkrepiti z izobrazbo. Leta 2009 sem se tako odpravil na študij modnega novinarstva na šolo London College of Fashion, kjer sem diplomiral leta 2012. Čeprav sem se ukvarjal s tiskanimi mediji, sem zelo hitro ugotovil, da bo prihodnost digitalna, zato sem začel že med študijem pisati za spletno stran britanskega Vogue.Co.Uk. Po koncu študija v Veliki Britaniji sem presedlal na stran znamk in takrat rastočih družbenih omrežij: najprej na Jigsaw Menswear, potem Burberry, dokler me ni Chloé v času izjemne Clare Waight Keller zvabila v Pariz. Po njenem odhodu sem kmalu odšel tudi sam in nadaljeval v duhu znamk, ki so jih ustanovile ženske in njihov boj po osvoboditvi vseh vrst, in se pridružil modni hiši Chanel. Te vrednote mi v svetu, ki jih izgublja, vedno več pomenijo.
TIMOTEJ LETONJA
Kaj trenutno počnete oziroma je vaš trenutni položaj?
Trenutno delam kot glavni urednik revije Numero Netherlands in direktor svojega podjetja Haze Media za modno in glasbeno kreativno produkcijo v Amsterdamu.
Kaj obsega vaše delo na tem položaju?
Moje delo obsega veliko različnih dejavnosti, kot so intervjuji, produkcija slikanj in video projektov, prodaja oglaševalcem, organiziranje dogodkov, proizvajanje materiala za družbena omrežja ter mnogo drugih zabavnih dejavnosti: potovanja po svetu in udeleževanje modnih in glasbenih dogodkov.
Kako ste začeli modno kariero v tujini?
Kariero v tujini sem začel že pri 18 letih, ko sem najprej potoval po Evropi kot maneken. To pot sem nadaljeval, ko sem se leta 2016 preselil v Amsterdam, takrat sem najprej delal kot modni agent. Pred štirimi leti pa sem ustanovil Numero Netherlands.
INGRID VINDIŠ
Kaj trenutno počnete oziroma je vaš trenutni položaj?
Sem direktorica arhitekturnega oddelka za modno znamko Chloé, globalno luksuzno modno znamko s sedežem v Parizu.
Kaj obsega vaše delo na tem položaju?
Odgovorna sem za razvoj globalne strategije in nadzor nad oblikovanjem, načrtovanjem in implementacijo arhitekturnega koncepta v raznovrstne formate butikov: od flagships, samostojnih butikov, pop up butikov do preostalih edinstvenih projektov manj komercialne narave. Zagotoviti moram, da so vrednote in kode modne znamke uspešno prevedene v fizično okolje skozi arhitekturno zasnovo, in s tem prispevati h krepitvi identitete znamke in sočasno zagotoviti izpolnjevanje poslovnih potreb. To je doseženo s tesnim sodelovanjem z različnimi zunanjimi partnerji in notranjimi vodji oddelkov: od operacij, financ in marketinga do komunikacij.
Kako ste začeli modno kariero v tujini?
Po magisteriju iz arhitekture v Ljubljani sem kariero začela v mednarodni arhitekturni agenciji v Parizu. Nekaj let pozneje sem se odločila za vpis na podiplomski program na francoskem modnem inštitutu (Institut Français de la Mode), da si razširim obzorje na druge ustvarjalne industrije in poglobim znanje z menedžerskega področja. Po magisteriju iz mode, oblikovanja in luksuznega menedžmenta sem začela modno kariero pri Chloé kot vodja projektov na arhitekturnem oddelku. Po dobrih treh letih sem zamenjala službo in se pridružila modni znamki Stella McCartney v Londonu ter se pozneje vrnila h Chloé kot vodja arhitekturnega oddelka.
MAJA LESKOVŠEK
Kaj trenutno počnete oziroma je vaš trenutni položaj?
Oblikovalka ženskih oblačil za blagovno znamko Burberry. S to vlogo kmalu zaključujem – odpravljam se namreč na nov položaj luksuzne modne znamke v Milanu.
Kaj obsega vaše delo na tem položaju?
Trenutno sem del 'pre-collection teama', znotraj katerega se samostojno ukvarjam z oblikovalskimi projekti od koncepta do realizacije vzorčnih modelov. Z ekipo smo zadolženi za oblikovanje ženskih kolekcij, ki jih vidite v 'pre-collection lookbookih', poleg tega tudi za večino obsega prodajnih kolekcij ter določene VIP-projekte. Delo obsega ogromno vizualne raziskave, v nadaljevanju pa snovanje in predstavitev konceptov, skiciranje ter tesno sodelovanje z ateljejem in zunanjimi izvajalci za dosledno uresničitev idej.
Kako ste začeli modno kariero v tujini?
V Londonu delam že od leta 2016, prav zares pa se je začelo, ko sem leta 2019 zaključila magistrski študij na Central Saint Martinsu. Mesec dni pozneje sem dobila službo v oblikovalskem timu Stelle McCartney.
Fotografije: Martin Baebler, Kristen Pelou, Chloe Le Reste, Primož Zorko, Loewe arhiv, osebni arhiv
Preberite še: Zarin čudoviti plašč z diagonalnim zapenjanjem nas je navdušil nad jesenskimi stajlingi
Priporočamo tudi: Kraljica Camilla oboževalka serije The Crown: V turkizno zeleni obleki s potiskom na druženju z igralci
Novo na Metroplay: “Sodelovanje z Rickom Owensom, to je res ogromen dosežek" | Tanja Vidic, Elle modna oblikovalka 2024