Trenutno je nošena torba največji luksuz, ki ga je mogoče kupiti z denarjem

6. 11. 2025
Trenutno je nošena torba največji luksuz, ki ga je mogoče kupiti z denarjem (foto: Profimedia)
Profimedia

V svetu mode, kjer je popolnost dolgo veljala za nedosegljiv ideal, se dogaja tiha revolucija. Na modnih pistah in ulicah vse pogosteje videvamo razkošne torbice, ki izgledajo, kot da so preživele stotine zgodb.

Za svoj debitantski nastop pri Chanelovi kolekciji za pomlad 2026 je kreativni direktor Matthieu Blazy namerno predstavil zmečkano različico kultne torbe 2.55, ki deluje, kot da je bila leta dolgo ljubljena in nošena. Podoben pristop je ubrala tudi Prada, ki je svoje slavne modele Bowling in Galleria obdelala tako, da je usnje ob robovih videti potemnelo in obrabljeno – v čast lepoti nepopolnosti, piše Harper’s Bazaar.

Ne spreglejte tudi: Tega ličila letos ne nosimo več: trend, ki na novo piše pravila lepote

Trenutno je nošena torba največji luksuz, ki ga je mogoče kupiti z denarjem
Profimedia

Ikone sproščenega luksuza

Ta trend se ni začel na modnih pistah; svoje korenine ima v slogu modnih ikon, ki že dolgo dokazujejo, da prava eleganca leži v sproščenosti. Jane Birkin ter Mary-Kate in Ashley Olsen že desetletja poudarjajo svoj status prav z ravnodušnostjo do brezhibnega videza svojih dragocenih torbic. 

Prototip torbe Birkin, poimenovane po sami Jane, je bil julija prodan za več kot 10 milijonov dolarjev – kljub vidnim sledem uporabe: praskam, madežem in patini. Prav ta obrabljenost je bila tokrat glavni adut. Po drugi strani so fotografije Ashley Olsen s črno torbo Hermès, ki je skoraj v razpadajočem stanju, postale viralne – dokaz, da je nonšalanca končni znak stila.

Je naše vesolje samo simulacija? Znanstveniki menijo, da imajo odgovor

Priložnost na trgu rabljenih izdelkov

»To je ultimativna oblika t. i. "antipower power move",« pravi Noelle Sciaccia, pomočnica direktorice za modo in strateška partnerstva pri The RealReal. Povsem logično je, da je trend najprej zaživel prav na sekundarnem trgu.

Z nakupom iz druge roke lahko preskočimo proces »vnošenja« torbe – in pri tem še prihranimo. Platforma The RealReal je leta 2022 znižala kriterije sprejema iz stanja »dobro« na »zadovoljivo«, kar vključuje izdelke z izrazitimi sledmi obrabe – in to se je izkazalo za velik uspeh.

Letos se je prodaja takšnih torb povečala za 32 % (najhitreje rastoči segment), pri čemer rast večinoma poganjajo novi kupci – teh je kar 40 % več kot prej. Tako se razkošne torbe mnogim prvič zdijo dosegljive, saj cena lahko pade z več tisoč na le nekaj sto dolarjev.

Med starim in novim

Povpraševanje po torbah, ki že na začetku delujejo nošeno in udobno, je spodbudilo tudi znamke, kot je Parker Thatch, k novemu pristopu. Njihova torba Jack, lansirana leta 2024, je izdelana iz posebej zmehčanega usnja in je bila razprodana v 24 urah.

Jack je tote model z zaobljenimi robovi in zgornjimi ročaji, na voljo v barvah konjak, bordo in črna, po ceni 950 dolarjev. Velika priljubljenost materiala se je razširila tudi na modele Charlie, Maurice in Jane.

V Parker Thatchu torb ne poškodujejo – začnejo z neobdelanim usnjem in z umivanjem ter voskanjem dosežejo mehkobo, ki se prilagaja telesu. Usnje sčasoma dobi naravno patino in postane še lepše, cena pa ostaja v rangu ostale ponudbe znamke.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Parker Thatch (@parkerthatch)

Nič več »za posebne priložnosti«

»Ženska želi svojo lepo torbo nositi povsod in vsak dan, brez strahu, kaj se bo zgodilo, če bo po njej polila vodo,« pravi kreativna direktorica znamke Joyce Lee, ki se smeji, ko pripoveduje, kako je nedavno polila vodo po svoji torbi Jack. »Takoj se je posušila in izgledala je še bolje,« pravi. Ni več potrebe, da bi z dragocenimi torbami ravnali, kot da so krhki muzejski eksponati.

Prav v tem leži privlačnost tega trenda: vse več ljudi želi, da se luksuz prilagodi resničnemu življenju – in ne obratno. Kot opaža Noelle Sciaccia iz The RealReala, v času, ko popolnoma nova, brezhibna »it torba« lahko deluje celo pretenciozno, obrabljen videz prinaša edinstveno mešanico priljubljenosti, praktičnosti in kančka ironije.

Saint Laurent prevzel vrh Lyst Indexa: To so najbolj vroče luksuzne blagovne znamke Q3