Kako so torbe, ki spominjajo na bagete, pico in špagete, osvojile modni svet in družbena omrežja?
Sodeč po modnih revijah zadnjih sezon se je moda nekoliko oddaljila od neskončnega minimalizma. To se ne nanaša le na eksperimente z oblikami, proporci in nenavadnimi materiali. Eden izmed najopaznejših preobratov se je zgodil na področju modnih dodatkov – predvsem torbic – ki ne opravljajo več zgolj funkcionalne vloge. V novi modni realnosti torbica postane manifest, ironičen komentar, umetniški predmet – celo neposredna kulinarična referenca.
Ne spreglejte:
Zdi se, kot da modni oblikovalci med seboj tekmujejo, kdo bo na modni brvi predstavil okusnejši model: bagete, lubenice, špagete, sadje, zelenjavo ... Toda kaj se v resnici skriva za tem gastronomskim trendom?
Na prvi pogled je videti, kot da se je moda popolnoma odmaknila od resničnosti in nas želi zabavati s torbicami, ki jih je težko nositi, še težje pa jemati resno. A za temi na videz šaljivimi modeli se skriva veliko globlja in zanimivejša zgodba. Torbe v obliki živil popolnoma ustrezajo sodobni potrebi po izražanju individualnosti in samoironije. Podobno kot pri t. i. »grdih« čevljih – ni več dovolj, da izgledaš dobro, pomembno je, da si prepoznaven in drugačen.
Oblikovalci nam to sporočilo servirajo brez zadržkov. Spomnimo se modne revije hiše Fendi za jesen/zimo 2023, ko je Silvia Venturini Fendi predstavila torbe in etuije za dežnike v obliki baget – enega od teh modelov je pred dnevi v ulično-modni različici nosila tudi Rihanna.
Omeniti velja tudi Loewe torbe v obliki lubenice, ananasa ali paradižnika, ki so se večkrat pojavile v različnih variacijah.
View this post on Instagram
Eden izmed najnovejših primerov je kolekcija Moschino za kolekciji resort in jesen-zima 2025/26, ki je ponudila torbico v obliki pice, špagetov in steklenice vina – vse v duhu tradicionalne italijanske kuhinje.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Moda in hrana sta bili vedno povezani – obe vzbujata čustva, govorita univerzalni jezik in nagovarjata čute. Danes, v času družbenih omrežij, se meja med resničnim in izmišljenim briše, in prav takšni, nekoliko absurdni predmeti najlažje pritegnejo pozornost. Torbica v obliki pice morda res ni najbolj praktična - a je nepozabna. In to je, kot kaže, nova modna valuta, piše elle.rs.