Pantone barva leta 2026 je – bela.
Ali ste vedeli, da je bila prva uradna Pantone barva leta leta 1999 Cerulean? Da, prav tista specifična niansa, ki jo je v pop kulturo vrezal lik Meryl Streep v filmu Hudičevka v Pradi, je odprla niz uradnih barv leta, ki vsako leto močno vplivajo na prihodnje izbire in odločitve v različnih industrijah. A ne glede na prihod nadaljevanja tega filma je barva za 2026 daleč od pričakovane. Morda celo daleč od koncepta barve kot take.
Uradno poimenovana »Cloud Dancer« in pod edinstveno kodo PANTONE 11-4201 je bela niansa, ki je bila s strani Pantonea uradno razglašena za barvo leta 2026. Svet mode, dizajna, interierja, lepote in vse druge industrije, ki se opirajo na simboliko barv, bi lahko bil po tem sodeč v prihodnjem letu izjemno bled in potencialno dolgočasen. Kaj pa je natančen razlog za to odločitev?
Poziv k miru in jasnosti
»Gre za mehko belo nianso, ki v sebi nosi občutek umirjenosti v družbi, ki se znova obrača k premišljenosti in tihemu notranjemu zbranemu duhu. Ta zračna bela barva simbolizira pomirjujoč vpliv v času pospešenosti in nenehne napetosti,« piše v uradnem sporočilu Pantonea.
Za to nianso pravijo, da utiša um in spodbuja pristno sprostitev, osredotočenost na nove ideje, ki ustvarjajo prostor za potepanje misli, dihanje in prihod novih stvari. Cloud Dancer opisujejo tudi kot prazno platno, ki odraža našo željo po novem začetku, ter kot metodo »odstranjevanja plasti zastarelega načina razmišljanja, da se odpre prostor novim pristopom.«
»V tem trenutku preobrazbe, ko znova premlevamo prihodnost in svoje mesto v svetu, nudi niansa PANTONE 11-4201 Cloud Dancer tiho obljubo jasnosti,« je zapisala Leatrice Eiseman, izvršna direktorica Pantone Color Institute. Poudarila je, da nas hrup, ki nas obdaja, vse bolj preplavlja in nam otežuje slišati lasten notranji glas. »Cloud Dancer predstavlja zavestno odločitev, da poenostavimo življenje, okrepimo osredotočenost in se osvobodimo zunanjih motenj.«
Carte blanche, veliki reset ali nekaj povsem tretjega?
To je velik odmik od dosedanjih barv, kot sta bili topla Mocha Mousse (barva leta 2025) in Peach Fuzz (barva leta 2024). Vendar ni prvič, da je bila za barvo leta izbrana nevtralna ali akromatska niansa. Ne tako davnega leta 2021 sta bili v času pandemije COVID-19 prvič razglašeni dve barvi leta – od katerih je bila ena siva Ultimate Grey. Barva leta 2006 je bila Sand Dollar, za katero se je menilo, da izraža zaskrbljenost zaradi gospodarskih razmer leta 2006. Šlo je za toplo, rjavo nianso, ki pomirja živce in spominja na puščavo ter mehke peščene plaže. Zveni znano, kajne?
Ob koncu leta, ki ga je zaznamoval maksimalizem, in ki ga očitno zaključuje nikoli močnejši val nostalgije, pri Pantoneu sporočajo, da je morda čas za veliki reset v vseh industrijah. Klic po novem začetku ni nič novega – vsaj ne v kontekstu mode.
Še vedno se borimo z norim valom mikrotrendov, tok tihega luksuza in brezosebnega minimalizma pa se še naprej spopada s tistimi, ki v živih barvah iščejo fiktiven izhod iz trenutne, izjemno kompleksne politične in ekonomske svetovne situacije. Vse to pa se odvija v estuariju, ki mu pravimo družbena omrežja, kjer na feedih in FYP-ih doživljamo popolno kakofonijo vsega.
Morda temu »everything everywhere all at once« načinu prihaja konec, saj Pantone očitno želi, da se v prihodnjem letu vsi ustavimo in zazremo v včasih zastrašujočo belino novih začetkov.
Kritik te izbire na družbenih omrežjih ne manjka. Odločitev označujejo kot dolgočasno, predvidljivo in ne navdihujočo. A morda je pravzaprav odgovor na naše trenutno stanje v svetu, kjer so stvari iz dneva v dan vse bolj barvite in absurdne—takšne, da si jih še pred letom dni ne bi mogli niti predstavljati. Morda zares potrebujemo novo, belo stran, četudi zgolj navidezno, piše elle.hr.





