To je šokanten odstotek oblačil v omari, ki jih povprečna Slovenka ne nosi! (Uganete, kolikšen je?)

29. 5. 2024
Deli
To je šokanten odstotek oblačil v omari, ki jih povprečna Slovenka ne nosi! (Uganete, kolikšen je?) (foto: Profimedia)
Profimedia

Mestna občina Ljubljana in Institut za krožno gospodarstvo Circular Change sta s pogovorom o trajnostni modi, zagnala cikel dogodkov Ljubljanski krožni abonma, mi pa smo izvedeli tako veliko zanimivega in uporabnega o sožitju mode in trajnosti!

Gostiteljica pogovora, Ladeja Godina Košir, je v svojem nagovoru izpostavila: »Serija pogovorov z gosti je zasnovana z namenom osvetlitve različnih vidikov krožnega in trajnostnega načina življenja, s poudarkom na nadgradnji obstoječih trajnostnih aktivnosti, ki jih Ljubljana že uspešno izvaja. Predvsem pa temelji na konkretnih, praktičnih in enostavno uresničljivih idejah, ki jih kot posamezniki lahko začnemo takoj udejanjati. Od naših vsakodnevnih odločitev je odvisno, kako kakovostno bo naše življenje jutri – v kontekstu okolja, družbe in gospodarstva.« 

Promocijsko gradivo

Prva gostja je bila priznana strokovnjakinja za celovito podobo osebnosti, Lea Pisani, ki je pod sloganom "več vem, manj potrebujem" delila svoje bogate izkušnje o trajnostni modi in nasvete o ravnanju z oblačili, ki jih udeleženci lahko v svoj vsakdan vključijo takoj. »Stilska dovršenost in urejenost lahko vsekakor gresta z roko v roki s trajnostjo. Ne glede na to, ali je oblačilo novo ali rabljeno, ali prihaja iz znamke hitre mode ali od prestižnih blagovnih znamk – bistvenega pomena je, da nosimo vsak kos oblačila do njegove popolne izrabe,« je pojasnila Lea Pisani.  

70 % oblačil nikoli ne oblečemo 

Dogodek je osvetlil številne zanimive podatke, med drugim tudi, da ima povprečna Slovenka v omari 70 % oblačil, ki jih ne nosi ter da potrošniki v povprečju en kos oblačila oblečejo manj kot šestkrat. Ti podatki izpostavljajo perečo problematiko potrošniške kulture in poudarjajo nujnost premisleka o osebnih nakupovalnih navadah, s čimer lahko vsak posameznik zmanjša svoj vpliv na okolje. 

Promocijsko gradivo

Svojevrsten problem predstavljajo tudi priljubljene spletne trgovine. »Trgovci, ki oblačila prodajajo izključno na spletu, imajo s kosom, ki ga potrošnik vrne, v povprečju 24 evrov stroškov, kar je pogosto več od njegove maloprodajne cene. Zaradi tega številna oblačila pristanejo na odpadih, saj je za trgovce to cenejša rešitev,« je pojasnila Lea Pisani.  

Obleka naredi človeka – človek naredi obleko 

Na dogodku so udeleženci prejeli številne praktične nasvete o tem, kako lahko kot posamezniki z različnimi premišljenimi ukrepi in spremembami v življenjskem slogu aktivno prispevajo k trajnostni modi.  

Prvi korak je premišljeno nakupovanje. Lea Pisani priporoča načrtovanje celotnih stajlingov in kupovanje le tistih kosov, ki se ujemajo z obstoječo garderobo. S tem se zmanjšuje možnost, da oblačila postanejo »osamelci« v omarah. Finančni strokovnjaki svetujejo, da naj mesečni izdatki za garderobo ne presegajo 5 do 10 % mesečne plače, kar pomaga ohranjati finančno zdravje in preprečuje prekomerno potrošnjo.  

Promocijsko gradivo

Eden izmed ključnih, a pogosto spregledanih vidikov, je tudi pravilno vzdrževanje oblačil, ki se prične s pranjem. To naj bi bilo ločeno za posamezne vrste oblačil, še posebej pa je pa je pomembno, da ločeno peremo nogavice, ki so najbolj umazan kos oblačila. Prav tako je pomembno, da pri pranju ne uporabljamo preveč pralnega sredstva, saj to ustvari preveč pene in zmanjša drgnjenje med oblačili, kar pomeni, da se oblačila slabše operejo. Pomembno pa je tudi likanje. Danes je veliko materialov umetnih do te mere, da ne potrebujejo likanja in posledično veliko ljudi sploh nima likalnika.  

Na dogodku je bila predstavljena tudi filozofija Marie Kondo, ki med drugim izpostavlja, kako pomembno je imeti v svoji omari resnično le tiste kose, ki jih dejansko nosimo in ki nam prinašajo veselje. Če kos oblačila ne izpolnjuje tega kriterija, se je od njega potrebno posloviti. S tem zmanjšujemo nered in izboljšujemo kakovost svojega življenja, saj se obdajamo le s tistimi predmeti, ki jih resnično cenimo, posledično pa imamo do oblačil bolj spoštljiv odnos. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Na zeleni veji (@nazeleniveji)

Prav tako pomemben je sam način zlaganja oblačil v omari. Ta morajo biti vidna in dostopna, kar pomaga ohranjati red in spodbuja uporabo celotne garderobe. Lea Pisani je, po zgledu Marie Kondo, priporočila vertikalno zlaganje oblačil, kar omogoča boljši pregled nad vsebino omare in preprečuje pozabljanje na kose, ki bi drugače ostali skriti na dnu predalov. S tem pristopom se lahko izognemo nepotrebnim nakupom in bolje izkoristimo že obstoječe oblačilne kose. 

Napoved naslednjega dogodka o trajnostnih prehranskih rešitvah 

Naslednji pogovor v okviru Ljubljanskega krožnega abonmaja bo v sredo, 19. junija ob 17. uri prav tako na Informacijski točki Ljubljane na poti do ogljične nevtralnosti, Pogačarjev trg 3, Ljubljana. Vstop na dogodek je prost.  Tokratni gost dogodka bo Martin Rojnik, lastnik blagovne znamke Grashka, pod okriljem katere v Centru Rog v Ljubljani obratuje Grashka Deli, prva rastlinska delikatesa v Sloveniji. Njihova misija temelji na prehodu v 100-% regenerativno kmetijstvo, podpori lokalnih kmetij in gradnji prehrambnih sistemov, odpornih na podnebne spremembe. Dogodek je  priložnost za vse, ki želijo izvedeti več o trajnostni prehrani in novih alternativah v prehranskih navadah, ki jih lahko v Ljubljani že poizkusimo. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Na zeleni veji (@nazeleniveji)

Več o prihajajočem dogodku lahko preberete tukaj.

Fotografije Profimedia in promocijsko gradivo

Preberite še: Intervju z Ladejo Godina Košir: »Smo najbolj inteligentni, vendar smo edini, ki to inteligenco uporabljamo proti sebi«

Priporočamo tudi: Odpravili smo se v najimenitnejši rimski hotel, v katerem trenutno biva Anne Hathaway, in to je naša izkušnja!