Statusni simboli

27. 9. 2007
1. Lieber: torbica iz krokodilje kože, dodatki pa so iz 18-karatnega zlata. Narejene so bile samo 4. Cena: 15.000 ameriških dolarjev.

2. Hermes (Birkin bag): imenovana po pevki Jane Birkin. Prav tako iz krokodilje kože, na voljo za prodajo po svetu pa je bil le en model. Cena: 120.000 ameriških zelencev. (foto: Fotografija: Lieber, Hermes)
Fotografija: Lieber, Hermes

Vsako modno sezono se na tržišču pojavijo določeni kosi prestižnih blagovnih znamk, ki se uveljavijo kot must have.

Spomnimo se samo Fendijeve Spy bag iz lanske sezone ali pa YSL-jevih Tower wedges. Ne glede na izdelek je cena ponavadi zelo visoka. Letos je trend luksuznih nakupov presegel vse meje. Najbolj petični kupci ogledujejo le še kose, ki so dražji od 2500 angleških funtov. Zato ni skrivnost, da so razprodaje prestižnih blagovnih znamk postale pravi bum.

Na eni strani imamo torej povprečnega kupca, ki stiska svojo denarnico in si le redko privošči luksuzne izdelke, na drugi pa so strastni zapravljivci iz najbogatejšega sloja, ki hočejo vedno več, da bi se razlikovali od vseh. Mimo so dnevi, ko so dizajnerske kavbojke stale 100 angleških funtov. Danes je slika povsem drugačna, cene za kreatorske izdelke naraščajo in nihče se očitno ne pritožuje. Missonijevi plašči iz kašmirja po 3000 angleških funtov odletijo s polic še v istem tednu, ko jih dobavijo. Za torbo Hermes Birkin ste se lahko vpisali v čakalno vrsto, če ste želeli zapraviti 15.000 angleških funtov.

Hja, tako lačni smo mode . . Pa ne samo mode, trend obsedenosti s statusnimi simboli se je prenesel celo na hrano. Če smo še nedavno hrepeneli po dobrem zrezku, se usta slavnih in bogatih danes ozirajo le še po japonski ročno zmasirani govedini s tartufi. In šampanjec? Le najbolj izbran, po možnosti arhivski, ki ga kupite na avkciji. Začni šparati, dragica!