Modni hit tega meseca niso poletne majice ali sandali, temveč barvite pošasti Labubu. S svojim edinstvenim videzom so prevzele pozornost prebivalcev Združenih držav Amerike, Združenega kraljestva in južne Azije, postale pa so celo nepogrešljiv modni dodatek in obesek na torbicah najbolj prestižnih blagovnih znamk.
Od risbe do svetovno priljubljene igrače
Njihova zgodba sega v leto 2015, ko je ilustrator Kasing Lung, rojen v Hongkongu, ustvaril zbirko likov z imenom “The Monsters”. Navdih za njihov videz je črpal iz mitologije in skandinavskih ljudskih pripovedk o pošastih, dodal pa jim je prikupne podobe in posebnosti, ki so vsaki pošasti dodale osebnost ter jo naredile edinstveno. Leta 2019 je njihov potencial zaznalo kitajsko podjetje z igračami Pop Mart, ki je v sodelovanju z Lungom like s papirja preneslo v resničnost.
Ne spreglejte:
View this post on Instagram
Trend, ki je preplavil ves svet
Igrače Labubu so najprej vzbudile zanimanje med prebivalci južne Azije, kmalu pa so se razširile po vsem svetu in navdušile oboževalce z več kot 300 različnimi podobami. Na TikToku in Instagramu so postale viralne predvsem zaradi svojega puhastega kožuha, barvitega videza ter širokega nasmeha. Dodatno navdušenje nad njimi pa izvira iz skrivnostne škatlice, ki uporabnikom preprečuje, da bi pred nakupom vedeli, katero igračo bodo prejeli. Ta element presenečenja kupce spodbuja, da jih kupijo čim več ter si tako ustvarijo svojo lastno kolekcijo igrač Labubu.
Njihova priljubljenost je pritegnila tudi slavne osebnosti, kot so Lisa, pevka znane K-pop skupine BlackPink, Rihanna in Dua Lipa. Vse so jih delile na družbenih omrežjih ter jih sledilcem predstavile kot najnovejši modni dodatek na torbicah prestižnih modnih znamk, kot so Louis Vuitton, Hermès in Miu Miu. S tem so spodbudile trend uporabe igrač Labubu kot luksuzni dodatek na svojih nahrbtnikih in torbicah, ki ga danes lahko zasledimo povsod.
View this post on Instagram
Nakup, cene in posebne izdaje
Za svojo pošast Labubu morajo kupci na uradni spletni strani Pop Marta v povprečju odšteti 30 dolarjev. Poleg običajnih dizajnov so na voljo v prodaji tudi posebne izdaje, proizvedene v omejenih količinah, kar jih naredi še bolj ekskluzivne in priljubljene. Njihova unikatnost se odraža tudi v višji tržni vrednosti - na eBayu se njihove cene gibljejo med 300 in 1500 dolarji, zato vsak oboževalec tiho upa, da bo prav v njegovi škatlici skrita redka izdaja pošasti Labubu.
View this post on Instagram
Kaj je vzrok za navdušenost?
Lahko bi rekli, da je nakup igrače Labubu skoraj primerljiv z nakupom loterijske srečke, ravno ta element presenečenja pa kupcem predstavlja dodatno spodbudo in vznemirjenje. Nekateri menijo, da množično navdušenje izvira iz občutkov in spominov iz otroštva, ko smo pogosto dobili igrače v skrivnostnih škatlicah ter jih z največjim veseljem odpirali v upanju, da bomo svoji zbirki lahko dodali igračo z novim videzom.
Nekoč so bile to živali ali punčke, danes pa so to prikupne pošasti, ki številnim popestrijo vsakdanji videz. A uporabniki in zbiratelji igrač Labubu ne uporabljajo več le kot modne dodatke na torbicah. Z njimi so danes številni vzpostavili osebne vezi, jih začeli oblačiti v posebna majhna oblačila ter jim dodali svoj personalizirani pečat.
Navdušenje nad pošastmi Labubu si postopoma utira pot tudi v Slovenijo. Dostopne so preko spletne strani Pop Mart, kjer lahko kupci izbirajo med vnaprej znanimi videzi ali pa se odločijo za nakup skrivnostne škatlice ter se prepustijo presenečenju. Čeprav je njihova prisotnost pri nas razmeroma nova, lahko glede na vzpon priljubljenosti v modnem in zbirateljskem svetu z gotovostjo trdimo, da bodo pošasti Labubu še dolgo osvajale srca oboževalcev po vsem svetu.
Napisala: Urška Jurajevčič