Modni trg pod drobnogledom: Versace zabeležil velik upad priljubljenosti, Miu Miu še vedno na vzponu

8. 12. 2025
Modni trg pod drobnogledom: Versace zabeležil velik upad priljubljenosti, Miu Miu še vedno na vzponu (foto: Profimedia)
Profimedia

Leto 2025 prinaša velike premike v svetu luksuzne mode, kjer je zamenjava kreativnih vodij močno premešala razmerja moči med največjimi modnimi hišami.

Najnovejše decembrsko poročilo o globalnih modnih trendih razkriva, da Versace beleži najstrmejši padec priljubljenosti med vsemi vrhunskimi blagovnimi znamkami. Študija, ki jo je izvedla moška trgovina z nakitom Icecartel, je preučila največje luksuzne hiše, da bi ugotovila, katere znamke so trenutno najbolj zaželene ter kako se njihova tržna vrednost spreminja.

  • Priljubljenost Versaceja je letos upadla za 39 %, kar je najslabši rezultat v modni industriji, čeprav je Prada zanj plačala 1,375 milijarde dolarjev.
  • Balenciagi je privlačnost padla za 25 %, situacija pa se je še poslabšala, ko je Demna marca odšel k Gucciju.
  • Miu Miu je med najbolj priljubljenimi znamkami letošnjega leta – postala je ena glavnih izbir generacije Z, zanimanje za znamko pa je naraslo za skoraj 20 %.

Raziskava je analizirala vodilne modne hiše in spremljala, kako se je njihova privlačnost spreminjala čez leto. Primerjala je, koliko ljudje v posameznih državah z največjim modnim vplivom (ZDA, Združeno kraljestvo, Francija, Italija, Japonska, Južna Koreja in druge) iščejo te znamke na spletu. Vsaka znamka je bila ocenjena glede na spremembo zanimanja v primerjavi z lanskim letom ter na svojo današnjo vrednost.

Potem ko je Dončić rekel, da bo hčerkama varnostnik, je na spletu zakrožil ta video

Tako so modne hiše razvrščene po zaželenosti blagovne znamke v letu 2025:

Blagovna znamka Število iskanj Padec iskanj Vrednost blagovne znamke (USD)
Versace 6,34 mio −39 % 1,375 mrd $
Balenciaga 3,61 mio −25 % 1,4 mrd $
Fendi 1,80 mio −20,4 % 4,9 mrd $
Jacquemus 1,30 mio −20,4 % 622 mio $
Celine 1,19 mio −19,2 % 2,38 mrd $
Burberry 4,67 mio −16 % 5,2 mrd $
Saint Laurent 14,72 mio −14,8 % 5,8 mrd $
Dior 18,55 mio −12 % 20,5 mrd $
Louis Vuitton 29,30 mio −11,5 % 32,9 mrd $
Gucci 10,17 mio −10,4 % 18,1 mrd $
Hermès 8,12 mio −8,3 % 33,0 mrd $
Tom Ford 7,44 mio −6,4 % 4,7 mrd $
Bottega Veneta 3,23 mio −4 % 2,9 mrd $
Fear of God 3,15 mio −2,1 % 300 mio $
Chanel 13,74 mio +3,40 % 37,9 mrd $
Prada 8,00 mio +4,20 % 6,7 mrd $
The Row 0,99 mio +10,30 % 1,0 mrd $
Ralph Lauren 15,51 mio +12–13 % 7,4 mrd $
Miu Miu 10,04 mio +19,35 % 2,1 mrd $

Celotne raziskave si lahko ogledate tukaj.

1. Versace

Spletna iskanja: 6,34 mio
Padec: −39 %
Vrednost blagovne znamke: 1,375 mrd $

Versace je letos izgubil največ oboževalcev – zanimanje potrošnikov je padlo za skoraj 40 %. Upad se je začel marca, ko je Donatella Versace po 27 letih odstopila z mesta kreativne direktorice. Ta pretres je očitno vplival tudi na vrednost blagovne znamke. Prada je 2. decembra kupila Versace za 1,375 milijarde dolarjev, kar je manj od 2 milijard dolarjev, kolikor je zanj leta 2018 plačal Capri Holdings.

2. Balenciaga

Priljubljenost Balenciage je letos padla za 25 %. Znamka se je v zadnjem času soočala s številnimi kontroverzami, položaj pa se je še poslabšal marca, ko je Demna po desetih letih vodenja hiše odšel k Gucciju kot novi kreativni direktor. Znamka je danes vredna 1,4 milijarde dolarjev – nekoliko več kot Versace –, vendar se sooča s podobnim izzivom: kam naprej?

3. Fendi

Fendi beleži 20-odstotni padec priljubljenosti. Rimska hiša je doživela velike spremembe, ko je septembra po desetletjih zapustila položaj Silvia Venturini Fendi. Oktobra jo je na mestu kreativne direktorice nasledila Maria Grazia Chiuri, nekdanja vodja Diorja. Kljub visoki trenutni vrednosti (4,9 milijarde dolarjev) bo nova kreativna vodja morala vložiti veliko truda, da znamko ponovno postavi v ospredje.

4. Jacquemus

Jacquemus je letos padel za 20 %, enako kot Fendi. Francoska znamka je zgradila sloves s svojo zabavno, Instagramu prijazno estetiko, ki je luksuz naredila bolj dostopen. A ohranjanje navdušenja je postalo težje, saj so se trendi premaknili naprej, velike znamke pa so začele posnemati njihov pristop. Jacquemusova trenutna vrednost je 622 milijonov dolarjev, kar je najmanj na tem seznamu – blagovna znamka je v primerjavi z drugimi relativno nova.

5. Celine

Celine je letos izgubila več kot 19 % občinstva, saj je znamka s koncem leta 2024 prešla v obdobje velikih sprememb, ko je Hedi Slimane odšel. Michael Rider je v začetku leta 2025 prevzel vodenje hiše, vredne 2,38 milijarde dolarjev, a spremembe so očitno vplivale na padanje priljubljenosti. Rider bi to lahko obrnil, saj je v preteklosti pri Celine delal deset let in dobro pozna DNK znamke.

Stilist iz Icecartela je o raziskavi povedal: “Moda doživlja največje pretresanje po krizi leta 2008. V zadnjih dveh letih je prišlo do več menjav kreativnih direktorjev kot v več desetletjih: Chanel, Dior, Gucci, Versace, Loewe – vse so zamenjale vodstvo. Ko pride nov oblikovalec, traja vsaj 18 mesecev, da začne oblikovati svoj pečat. Ti padci priljubljenosti so bolj znak prehodnega obdobja kot pa izginjanja znamk.”