LJFW 2025: Oglejte si navdihujoče utrinke 2. dne modnih revij

18. 10. 2025

Drugi dan Ljubljanskega tedna mode (LJFW) je v Stekleni dvorani Gospodarskega razstavišča odprla okrogla miza o pozicioniranju srednjeevropske mode v tujini, večer pa je pripadel nizu izrazitih avtorskih revij. V ospredju so bili trajnost in regionalno sodelovanje.

Večer so zaznamovale avtorske kolekcije, med njimi Maja Štamol, Patricia Pie, Renata Bedene, PRINCIP for Akinoracelin, Timotej Bistan, NATASAHRUPIC, Simona Kogovšek in Lan Krebs, ki so predstavili raznolikost sodobne slovenske in regionalne mode. Obiskovalci pa so si lahko ogledali tudi dve partnerski reviji.

Okrogla miza: »Globalna vizija, lokalni glas«


Lea Bernetič je spregovorila o razliki v načinu, kako blagovne znamke gradijo identiteto v Londonu in v Sloveniji? V Londonu sem opazila, da veliko bolj intenzivno sodelujejo z vplivneži. Blagovne znamke so aktivne na prav vseh točkah, imajo skrbno splanirane vse aktivnosti. Veliko jih uporablja tehniko dropov - na trg pridejo z omejeno količino. Okrog nje najprej zgradijo zelo visoko zavedanje - hype - potem pa jo lansirajo na trg in tako rekoč takoj razprodajo … Kar nekaj blagovnih znamk je prišlo na sceno na tak način. Tega pri nas še nisem zasledila.”  

Danaja Batinić pa je opozorila na nerazumevanje načina delovanja modnih oblikovalcev:Slovenci imamo celo vrsto odličnih ustvarjalcev, močno zgodovino na področju mode, tudi industrijo smo nekoč imeli. A zadnje čase se z modo nihče ne ukvarja, nihče ne vidi širše slike. Samozaposleni v kulturi recimo spadajo pod ministrstvo za kulturo, mala in srednje velika podjetja pod gospodarstvo … Pri modnih oblikovalcih pa gre za neki preplet teh dveh oblik. Zato potrebujemo telo, ki bi znalo videti to širšo sliko, ki bi skrbelo za internacionalizacijo mode, za razpise, finančne spodbude, predstavitve v Sloveniji in tujini. 

Nacionalni park, ki je za ljubitelje nabiranja gob kot lunapark

Zavod LJFW je edina institucija pri nas, ki dela take dogodke. Tega potrebujemo še več, več showroomov, mogoče celo dva dogodka na leto, skupinske predstavitve modnih ustvarjalcev v tujini, regiji ali velikih fashion weekih.”

Na reviji Heineken Select so se predstavili mladi oblikovalci iz ECO natečaja “From Waste to Beauty”, osrednji poudarek pa je bil namenjen trajnosti in ponovni uporabi materialov. Vrhunec je predstavljala kreacija iz Heinekenovih pločevink, ki jo je zasnovala slovenska oblikovalka Matea Benedetti (Benedetti Life). 

Večer se je sklenil na Heineken After Partiju, kjer so se obiskovalci in ustvarjalci družili v sproščenem vzdušju.

Matea Benedetti in Heineken Select

Heineken je s svojo odprto in svetovljansko identiteto, ki že desetletja povezuje ljudi z različnimi pogledi in osvežuje družabno življenje, to jesen prvič vstopil v svet mode na Ljubljanskem tednu mode. Dogodek, sinonim za kreativnost in raznolikost, je za ikonično pivo predstavljal edinstveno platformo za sporočilo odprtosti, povezovanja in odgovorne ustvarjalnosti.

Na modni reviji Heineken Select se je predstavilo osem nagrajenih mladih oblikovalcev z natečaja ECO “From Waste to Beauty”, ki spodbuja inovativne pristope k trajnostni modi. Poseben vrhunec večera sta bili dve unikatni obleki iz Heinekenovih pločevink, ki ju je zasnovala vizionarska slovenska znamka Benedetti Life.

Oblikovalka Matea Benedetti je ob sodelovanju poudarila: »Pri tem sodelovanju me je najbolj navdušila ideja, da lahko tudi globalna industrijska znamka, kot je Heineken, postane del zgodbe o trajnostni preobrazbi. Navdih se je rodil iz nečesa, kar običajno konča v košu – odpadne pločevinke. V njih sem videla priložnost za umetniški izraz, za manifest, za nosljivo sporočilo z novo, višjo vrednostjo.«

Pri Benedetti Life že od začetkov raziskujejo razmerje med luksuzom in trajnostjo. Benedetti je dodala: »V današnjem svetu luksuz ni več bleščeče zlato, temveč čista voda, zrak in zavedanje izvora tvojega oblačila. Tudi odpadek lahko z inovativnim pristopom postane dragocen vir – nova zgodba in nov začetek.«

Sodelovanje Heinekena in Benedetti Life je preseglo klasične okvire partnerstev. Združilo je svet piva in mode, ki se na prvi pogled zdita oddaljena, a delita skupno moč vpliva – globalno dosegljivost in zavestno ustvarjalnost. »Iz Heinekenovih pločevink smo ustvarili več kot 5000 okroglih ploščic in jih ročno všili v kreacijo – kot simbol pretvorbe odpadka v novo obliko z višjo vrednostjo. Gre za nov dialog – kreativen, drzen in nujno potreben,« je še poudarila Benedetti.