Glede na to, da je že prestala preizkus časa in da vsako leto prihajajo novi, tehnološko izpopolnjeni modeli, ni dvoma, da bo njena privlačnost trajala še dolgo ...
Puhovke jakne so že leta nepogrešljiv del sproščenih modnih kombinacij, ki jih nosijo tako manekenke kot slavne osebe. Med številnimi blagovnimi znamkami še posebej izstopa ena, ki na sceni dominira že desetletja – The North Face. Njihovi prepoznavni modeli, kot sta Nuptse in Saikuru, so postali sinonim za toploto, vzdržljivost in – povsem nepričakovano – visoko modo.
Preberite si še: Nostalgično darilo, ki ga lahko podarite letos za božič (izdelano v Sloveniji)
Od planinskih vrhov do mestnih ulic
Čeprav jih danes vidimo povsod, njihov prvotni namen nikoli ni bil le estetski. Jakne so zasnovane tako, da zagotavljajo maksimalno toploto in vzdržljivost, podobno kot oprema za snežne športe in gorništvo. Izdelane so iz zračnih in hitro sušečih materialov, pogosto odpornih na trganje (ripstop), napolnjene pa so s perjem v značilnih vodoravnih pregradah. Jakne z logotipom Half Dome – navdihnjenim po skali v narodnem parku Yosemite – so ustvarjene, da trajajo in grejejo.
Vzpon Gorpcore sloga in moč slavnih
Kako je torej kos oblačila, ustvarjen za ekstremne pogoje, postal modni fenomen? Ključno vlogo so odigrale zvezdnice, kot sta Uma Thurman in Jennifer Aniston, vzpon t. i. Gorpcore sloga, ki poveličuje funkcionalna oblačila za bivanje v naravi, ter niz nepričakovanih sodelovanj z luksuznimi znamkami, kot sta Gucci in Cecilie Bahnsen. Prav koncept »s smučišča na ulico« je proslavil model Nuptse, katerega prepoznavni škatlasti kroj je navdihnjen po izvirni različici iz devetdesetih let, piše Vogue.com.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Viralni trenutek, ki je razplamtel trg
Čeprav nove jakne The North Face stanejo od približno 150 evrov navzgor, se pravo norišnico dogaja na trgu preprodaje. Odličen primer je leto 2021, ko je fotografija Kendall Jenner v rjavi Nuptse jakni iz leta 2019 postala viralna na TikToku.
View this post on Instagram
To je povzročilo pravo evforijo – cena tega modela je na straneh za preprodajo poskočila na neverjetnih 900 evrov. Priljubljenost je eksplodirala: TikTok je novembra in decembra tistega leta zabeležil kar 1950-odstotno povečanje iskanj, modna platforma Lyst pa 117-odstotno rast povpraševanja po The North Face puf jaknah nasploh.

Profimedia
Ikona, ki ne izgublja svojega sijaja
Jakne The North Face niso le priljubljene – postale so arhetip puhovk, model, po katerem se merijo vsi ostali. Le redki kosi oblačil se lahko pohvalijo s tako širokim dosegom in vplivom na različne demografske skupine. Glede na to, da so že prestale preizkus časa in da vsako leto prihajajo novi, tehnološko izpopolnjeni modeli, ni dvoma, da bo njihova privlačnost trajala še dolgo.