Francoski gigant se bo prvič v zgodovini znašel na zatožni klopi zaradi, kot navajajo odvetniki več strank, "nepoštene poslovne prakse".
Nakup torbice Birkin naj bi spremljala dolgoletna notranja politika francoske luksuzne hiše Hermès. Govori se, da če želite kupiti torbo Birkin, ne morete kar tako priti v trgovino in jo preprosto kupiti. Namesto tega naj bi se od upajočih kupcev zahtevalo (ali vsaj spodbujalo), da kupijo druge izdelke Hermès, preden jih prodajalec povabi k nakupu torbe Birkin. (Ta scenarij smo že večkrat videli na omrežju TikTok, čeprav vemo, da internetu ne moremo vedno zaupati.) Kljub temu so stranke desetletja igrale to igro, ki se je od njih navidezno zahtevala. V to igro je privolila celo Samantha Jones je v seriji Seks v mestu, ki je v svojem poskusu, da bi si zagotovila torbico Birkin, celo izgubila Lucy Liu kot stranko. Zdaj pa sta dva kupca v Kaliforniji postavila svoje meje. Proti Hermèsu sta se obrnila na sodišče.
19. marca sta obe potencialni stranki vložili skupinsko protimonopolno tožbo, v kateri francoskega luksuznega velikana obtožujeta nezakonitega "vezanja" oziroma zahteve, da morajo stranke kupiti "pomožne izdelke, kot so čevlji, šali, pasovi, nakit in izdelki za dom", preden lahko potencialno kupijo torbico Birkin. V tožbi je še navedeno, da naj bi ta praksa pomagala Hermèsovim prodajalcem izbrati potrošnike, "ki so sposobni za nakup torbic Birkin" in ki so "vzpostavili zadostno 'zgodovino nakupov' ali 'nakupni profil'". Šele nato, trdijo tožniki, bodo stranko odpeljali v zasebno sobo in ji ponudili torbico Birkin. Tožba navaja, da torbic Birkin ni mogoče kupiti na Hermèsovi spletni strani in da tudi nikoli niso javno razstavljene v trgovinah te blagovne znamke.
V tožbi je navedena Hermèsova provizijska struktura kot domnevni dokaz, da so prodajalci uporabljeni v "nezakonitem dogovoru o vezavi" znamke. Njihove provizije naj bi se razlikovale glede na vrsto prodanega izdelka; v tožbi je navedeno, da so plačani "3 odstotke za pomožne izdelke" in le "1,5-odstotno provizijo za torbice, ki niso Birkin, za prodajo torbic Birkin, ki so najdragocenejši in najdražji izdelek znamke, pa ne prejmejo nobene provizije". V tožbi je navedeno, da Hermès to strukturo uporablja kot spodbudo in navodilo sodelavcem, naj na ta način "prisilijo potrošnike k nakupu "pomožnih" izdelkov", ki jih prodaja blagovna znamka.
Blagovna znamka je v preteklosti že zanikala tovrstne trditve in lani za Business of Fashion povedala, da "Hermès strogo prepoveduje kakršno koli prodajo določenih izdelkov kot pogoj za nakup drugih".
Kako daleč bi šli vi, da bi si privoščili torbico Birkin? Kupili nekaj šalov, krožnikov in pepelnikov, polepljenih z logotipom Hermès? Bi se prikupili zvezdnici à la Samantha, da bi vam Hermès dovolil nakup torbice? Oblekli svojo najboljšo obleko in se s svojimi natikači Hermès Oran odpravili na sodišče? Kaj je nekomu, ki mora za vsako ceno slediti trendom, predmet njegova poželenje pa je tako težko dosegljiv, sploh storiti?
Fotografije: Profimedia
Preberite še: Sharon Stone v dramatičnem videzu z bluzo z napihnjenimi rokavi, ki se najbolje poda klasičnim črnim hlačam
Priporočamo tudi: 8 parov kavbojk, ki nikoli ne bodo šle iz mode
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču