Hitrost in moda: formula 1 osvaja najbolj prestižne blagovne znamke

14. 5. 2025
Hitrost in moda: formula 1 osvaja najbolj prestižne blagovne znamke (foto: Profimedia)
Profimedia

Formula 1 in moda sta danes povezani bolj kot kdajkoli prej.

Šport, v ospredju katerega so vedno bili hitrost, podiranje rekordov in napeta rivalstva med dirkači, danes marsikateremu navdušencu ni več tako domač. Od sponzorstev in ekskluzivnih nagrad do skupnih kolekcij z vozniki ter ekipami - dirkaški 'paddock' vse bolj spominja na natrpane ulice pred začetkom modnih revij najbolj znanih oblikovalcev med tednom mode. 

Zanimanje luksuznih modnih znamk

Velike ljubiteljice formule 1 so postale tudi razkošne modne znamke, ki so v sodelovanju s športom zaznale izjemen tržni potencial. Znamke, kot so Palm Angels, Hugo Boss in Louis Vuitton, so svoj sedež v svetu dirkanja zasedle s sponzorstvi in posebnimi projekti. LVMH - luksuzni konglomerat, ki ima v svoji lasti podjetja, kot so Fendi, Christian Dior, Sephora in Tiffany & CO. - je oktobra 2024 podpisal desetletno pogodbo in postal eden največjih sponzorjev formule 1. Skupno partnerstvo je s svojimi podjetji razvil kar na treh področjih: Moët & Chandon je postal uradna znamka šampanjca tega športa, TAG Heuer pa je nadomestil znamko Rolex kot novi uradni merilec časa. V sodelovanje se je vključila tudi modna znamka Louis Vuitton, ki je za pomembne dirke pripravila značilen potovalni kovček iz usnja, potiskan z ikoničnim logotipom znamke, v katerem zmagovalci prejmejo svoj pokal.

Dirkači kot modni ambasadorji

Največ povezav z modnim svetom pa se skriva v sodelovanju z dirkači, ki z modnimi in luksuznimi znamkami skupaj oblikujejo kolekcije, gostijo ekskluzivne dogodke ter njihove kose ponosno nosijo in delijo na družbenih omrežjih. Zdi se, da ima danes skoraj vsak dirkač formule 1 svoje sodelovanje z modno znamko, ki ga spremlja tudi izven steze.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BOSS (@boss)

Fernando Alonso je ambasador znamke Boss, Lando Norris je postal obraz kampanje Ralpha Laurena, Charles Leclerc pa sodeluje z Richard Mille, APM Monaco in Pumo. Med vsemi najbolj izstopa Lewis Hamilton, ki ima daleč najbolj prepoznaven modni portfelj - partnerstva je vzpostavil z znamkami, kot so Ray Ban, Puma, Lululemon in drugi. V sodelovanju s Kimom Jonesom, nekdanjim kreativnim direktorjem Dior Men, je zasnoval moško kolekcijo za Dior, kot soorganizator letošnje prireditve Met Gala pa je še dodatno dokazal, da si svetova dirkanja in mode nista tako zelo različna, kot se morda zdi na prvi pogled. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lewis Hamilton (@lewishamilton)

'Paddock' ali modna brv?

Da je 'paddock' postal prava modna revija na dirkališču, dokazujejo tudi številni zvezdniki ter dekleta in žene dirkačev. Najbolj znani igralci, pevci, poslovneži in vplivneži se pogosto udeležujejo dirk, kjer se v sponzorskih modnih kosih sprehajajo po območjih ekip in z veseljem pozirajo za fotografe, v objektiv pa jih ujamejo tudi obiskovalci, ki njihove posnetke in fotografije delijo na družbenih omrežjih.

Tom Cruise, Kendall Jenner, Will Smith in Shakira so le nekateri od slavnih obrazov, katerih prisotnost na dirkah redno omenjajo tudi mediji. V središču pozornosti pa so vse pogosteje tudi dekleta in žene voznikov, ki s svojimi stajlingi navdihujejo mnoga mlada dekleta in postajajo skoraj tako slavne kot njihovi dirkaški partnerji. 

Kaj poganja nenadno navdušenje?

Od kod izvira ta nenadna navdušenost obiskovalcev, slavnih osebnosti in modnih znamk za dirkanje? Veliko zaslug gre pripisati predvsem Netflixovi seriji Drive To Survive, ki je s sedmimi sezonami pred televizijske zaslone privabila že skoraj sedem milijonov gledalcev. Zanimanje je vzbudilo poglobljeno dogajanje zakulisja športa, vse od osebnih življenj dirkačev, sporov med sovozniki in ekipami do samih dirk, drznih prehitevanj in nesreč na progi. 

Pomembno vlogo pri večji prepoznavnosti ima tudi prenovljena marketinška strategija same formule 1 in njenih ekip. Te so danes veliko bolj aktivne na družbenih omrežjih, kjer jih vestno spremljajo milijoni oboževalcev. Zaradi povečane priljubljenosti športa so močan vpliv občutile tudi cene vstopnic.

Za marsikaterega oboževalca je obisk dirkaškega konca tedna danes že skoraj investicija. Cene vstopnic se namreč razlikujejo glede na lokacijo dirke, pogosto pa zlahka presežejo 500 evrov (brez VIP dostopa in posebnih ugodnosti), medtem ko lahko za 'paddock' dostop obiskovalci odštejejo tudi več tisoč evrov. 

formula 1 dirka
Profimedia

Z mešanico visokih cen, ekskluzivnosti in prestiža dogodka je svet formule 1 postal eden najbolj prestižnih športov, ki z razlogom vse bolj privablja modne in luksuzne znamke. Te z veseljem vlagajo v sponzorska sodelovanja ali skupne projekte z dirkači in ekipami. Dirkališča se tako spreminjajo v modna tekmovanja slavnih osebnosti in blagovnih znamk, ki se borijo za najboljša partnerstva ter čim večjo prepoznavnost v očeh javnosti. Formula 1 tako postaja ne le športni, temveč tudi modni in luksuzni fenomen, ki presega številne meje in postopoma osvaja ves svet. 

Filmski festival v Cannesu rekel "ne" goloti in voluminoznim oblekam