Poteza italijanskega modnega velikana je morda največji znak, da se za modno industrijo pripravljajo velike spremembe.
Novico, ki je pretresla industrijo luksuzne mode, je sporočil Gucci, ki se je odločil, da zapusti sezonski modni koledar in da bo namesto pet modnih revij na leto pripravil le dve.
Gucci ni prvi
Čeprav ta objava sledi podobnemu vzorcu, kot smo ga videli pri številnih drugih modnih znamkah, je Guccijeva odločitev še posebej pomembna zaradi ogromnega vpliva enega najbolj znanih in donosnih modnih hiš na planetu.
Alessandro Michele, kreativni direktor italijanske modne znamke, se je konec tedna oglasil s serijo osebnih zapisov, objavljenih na Guccijevem Instagram računu. Oblikovalec je imel tudi virtualno tiskovno konferenco iz Rima, na kateri je o trenutnem sistemu za pomlad in poletje ter jesen in zimo: "Mislim, da so to ustaljene in podhranjene besede, oblačila bi morala imeti daljšo življenjsko dobo od tiste, ki jim te besede pripisujejo,".
Dodal je: "Toliko nezaslišanega pohlepa je povzročilo, da smo izgubili harmonijo in skrbnost, povezanost in pripadnost."
View this post on Instagram
Gucci ponavadi gosti pet predstav na leto, toda odslej bo predstavil le dve kolekciji, obe pa bosta brez določene sezone. Pričakuje se, da bodo te spremembe sprejete takoj, kar pomeni, da znamka verjetno septembra ne bo pokazala ničesar, ko naj bi bila na sporedu kolekcija za pomlad in poletje 2021. Mnoge od teh revij bodo verjetno preložene, preklicane ali spremenjene v virtualne predstavitev zaradi pandemije koronavirusa.
Guccijeva objava je sledila novici sredi maja, da so številni ključni oblikovalci (med njimi Dries van Noten, Erdem Moraliogl, Gabriela Hearst, Joseph Altuzarra, Tory Burch, Craig Green in oblikovalci, ki stojijo za Proenzo Schouler) podpisali odprto pismo, v katerem predlagajo jasen načrt preoblikovanja panoge. To je vključevalo spreminjanje sezonskega koledarja in zmanjšanje prodaje.
"Postavite kolekcijo za jesen in zimo nazaj v zimo in kolekcijo za pomlad in poletje nazaj v poletje," je zapisano v pismu. "Ustvarite bolj uravnotežen dotok skozi sezono, da zagotovite novost, a tudi čas, da izdelki ustvarijo povpraševanje. Končno, popusti ob koncu sezone, ki bi omogočili večjo prodajo po polni ceni - januarja za jesen/zimo in julija za pomlad/poletje."
Fotografije: Profimedia, Instagram