Kolekcija Rabanne H&M in Rabanne H&M HOME bo v izbranih trgovinah in v spletni trgovini hm.com kupcem na voljo od 9. novembra dalje. Ekskluzivno za Elle Slovenija smo se ob lansiranju kolekcije pogovrajali z oblikovalcem za modno hišo Rabanne Julienom Dosseno in Ann-Sofie Johansson, vodjo oblikovanja ženskih oblačil in kreativno svetovalko pri H&M.
Juliena Dossena, kreativni direktor za modno hišo Rabanne
1. Vaše kolekcije, ki jih oblikujete za blagovno znamko Rabanne ostajajo zveste retro-futuristični estetiki ustanovitelja, od verižnih oblek do kalejdoskopskih potiskov. Kako globoko v arhive ste pogledali pri oblikovanju Rabanne H&M kolekcije?
Ko je H&M prvič pristopil do mene s predlogom o sodelovanju, sem o tem veliko razmišljal. Zelo mi je bila všeč zamisel o demokratizaciji znamke Rabanne, tako da bi lahko več ljudi nosilo ikonični kos visokega dizajna za bolj dostopno ceno. Gledal sem nazaj na prejšnja H&M-ova oblikovalska sodelovanja in spomnim se, da sem bil mlad študent mode in občutek dostopa do legendarnega dizajna teh revolucionarnih znamk – Comme des Garçons, Versace, Maison Margiela – je bil tako razburljiv. Navdihnilo me je sodelovanje s H&M, kjer so bile ikone na voljo širšemu občinstvu, zlasti kolekcija Versace. To je tisto, kar me je na koncu prepričalo, da sem sprejel predlog in se odločil deliti naše hišne ikone – obleko z bleščicami in modne dodatke, kose verižice – kot tudi nekaj mojih najljubših kosov oblačil, kot sta suknjič z vezeninami in kovinska obleka, ki jo bodo ljudje prepoznali, malce prirejeno, iz nedavnih kolekcij.
2. Nam lahko razkrijete vam najbolj ikonično oblačilo oblikovalca Paca Rabanne, ki vsakič znova vzburi vašo kreativno domišljijo? Ste njegovo različico vključili tudi v kolekcijo Rabanne H&M?
Arhivi so zame seveda zelo navdihujoči in ko sem pred 10 leti prvič prišel v modno hišo, sem porabil ogromno časa, da sem vse pregledal do potankosti. Kar sem spoznal in kar mislim, da ljudje včasih pozabijo na tiste prelomne modele Paca Rabanne, je, da sta ga vedno zanimala lahkotnost in nosljivost – želel je da je vsak kos nekaj posebnega, vendar je ob enem mislil tudi na žensko. To je ravnovesje, ki ga vedno poskušam imeti v svojih dizajnih, in ta mešanica radikalnega glamurja in lahkotnosti je prisotna tudi v tej kolekciji Rabanne H&M. Seveda obstajajo ikonični dizajni, predvsem pa gre za duh instinktivne in vključujoče zabave, ki je bil vedno del te modne hiše.
3. Blagovna znamka Rabanne, ki jo je leta 1966 ustanovil španski oblikovalec Paco Rabanne, je na modno sceno vnesla provokativen, nepričakovan slog. Je danes moda še lahko provokativna? Na kakšen način?
Mislim, da je danes zagotovo težje biti provokativen, ker je v industriji in v svetu na splošno čutiti vizualno utrujenost. Skozi naše zaslone vidimo veliko in smo vizualno preveč stimulirani. Zagotovo še vedno poskušam tvegati pri svojem delu, ujeti ta neustrašni duh, da ustvarim stvari, ki so močne in lepe, in ujeti sodobno čutnost, zaradi katere se ljudje počutijo močnejše. To mi je bolj pomembno kot biti provokativen samo za to, da si.
4. Kolekcija Rabanne H&M je kot nalašč za prihajajoče zabave. Kaj mora po vaše vsebovati dober stajling za nepozabno zabavo?
Mislim, da je najpomembnejše, da se počutiš dobro v svoji koži in čutiti, da se lahko izražaš. Danes je svoboda izražanja zelo čista – lahko si, kar hočeš, brez etiket, in to se mi zdi res lepo. Za zabavo ne bi želel nekomu vsiljevati nobenega stajlinga – gre za svobodo!
Ann-Sofie Johansson, vodja oblikovanja ženskih oblačil in kreativna svetovalka pri H&M
1. Tokrat ste sodelovanje z oblikovalcem prvič razširili tudi na H&M Home. Kaj je rdeča nit, ki povezuje Rabanne H&M modne dodatke, ženska in moška oblačila z Rabanne H&M Home izdelki za dom?
Moram poudariti, da ni bilo čisto prvič – Donatella Versace je imela v svoji oblikovalski kolekciji s H&M tri kose za dom, dve blazini in pregrinjalo. Ampak ja, res je, da je to najobsežnejša ponudba izdelkov za dom, kar smo jih kdaj imeli za oblikovalsko sodelovanje. Pri H&M vedno iščemo načine za sodelovanje med različnimi znamkami v skupini H&M Group in bilo je smiselno, da kolekcija Rabanne H&M vključuje element H&M HOME iz več razlogov. Predvsem zato, ker je Julien želel predlagati življenjski slog, s tekstili, nekaj kosov pohištva in dodatkov, ki so prispevali k vzdušju instinktivne zabave, ki povzema kolekcijo. Tudi ustanovitelj blagovne znamke Paco Rabanne je v sedemdesetih izdelal linijo pohištva, tako da je bila to avtentična razširitev za modno hišo. Mislim, da je Julien resnično užival v prvem oblikovanju izdelkov za dom za to kolekcijo H&M in opravil je odlično delo – všeč mi je zamisel o kombiniranju kovinske obleke za zabavo z ujemajočo se kovinsko steklenico.
2. Velikokrat govorimo o brezčasnih modnih kosih kot so suknjič, trenčkot, bela srajca in džins. Kaj pa ko je govora o oblačilih namenjenih za zabavo? Kaj je po vaše brezčasen kos, ki bi ga za zabavo morala v omari imeti vsaka ženska?
No, če iščete brezčasno obleko za zabave, ne morete dobiti veliko boljšega od kovinskega videza Rabanne discorama, ki je stopil naravnost iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Obleke s kovinsko mrežico in videzi z bleščicami so še vedno tako izraziti, kot so bili, ko so jih nosile Audrey Hepburn, Françoise Hardy in Jane Birkin. So kosi modne zgodovine, zato smo tako veseli, da jih lahko predstavimo svojim strankam. Všeč mi je tudi črna obleka iz šifona, ki so jo navdihnila trideseta leta prejšnjega stoletja, posuta z okrasnimi kamenčki – je kot nekaj, kar bi nosila Ginger Rogers. Nekaj je v romantiki te obleke, zaradi česar je popolnoma brezčasna. To so kosi, za katere vemo, da jih bodo naši kupci vzljubili in jih cenili ter jih nosili še vrsto let.
3. Omenili ste, da ste želeli ustvariti kolekcijo, ki bi bila hedonistična, zabavna in istočasno lahkotna ter brezčasna. Kako ste uspeli povezati te na prvi pogled nasprotujoče se lastnosti?
Mislim, da je pomembno, kakšen je kroj, prileganje in tkanina. Veliko časa smo porabili za izpopolnjevanje kolekcije in zagotavljanje fantastične kakovosti, pri čemer smo bili pozorni na vse majhne podrobnosti. Ta skrbni pristop se obrestuje, saj daje oblačilom lahkotnost, zaradi katere so vsestranska in enostavna za nošenje.
4. Blagovna znamka Rabanne je poznana tudi po svojih izjemnih, natančno dodelanih materialih, ki se večkrat ponašajo s tehnikami ročne izdelave, značilne za visoko modo. Kako ste te prvine vključili v kolekcijo Rabanne H&M?
Kot sem že omenila, smo porabili ogromno časa z našimi ekipami za trajnost in proizvodnjo, ki so delale na kakovosti, zlasti kosi kovinske mreže so bili delo ljubezni. Rabannejeva interna ekipa se že leta trudi, da bi svoje kose verižnic izdelala na bolj trajnosten način, in to nam je uspelo s spodbujanjem našega dobavitelja, da ustvari mešanico reciklirane in običajne kovine, ki ohranja enak sijaj in kakovost kot original. Nekateri od teh kosov kovinske mreže in bleščic so bili ročno sestavljeni, tako da je kakovost res fantastična.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere