“To je slika mene, a nisem jaz”: Manekenka doživela srečanje s svojo digitalno kopijo

28. 3. 2025
Deli
“To je slika mene, a nisem jaz”: Manekenka doživela srečanje s svojo digitalno kopijo (foto: Instagram/@vilmasj)
Instagram/@vilmasj

Digitalni dvojčki: Moda prihodnosti ali ogrožanje kreativne industrije?

Ko je manekenka Vilma Sjöberg prvič videla svojega digitalnega dvojčka, je bila presenečena. »To je slika mene, a nisem jaz,« je povedala in dodala, da je zanimivo, kako realistično je videti.

Občutek navdušenja, pomešan z nelagodjem, povzame splošno razpoloženje glede uporabe umetne inteligence v modni industriji – še posebej v kampanjah, kjer gre za prodajo iluzije realnosti. Švedski modni gigant H&M se je odločil vstopiti v novo dobo mode s pomočjo generativne umetne inteligence – vendar z nenavadno potezo, kjer modele aktivno vključuje v proces. V sodelovanju z agencijami ustvarja digitalne replike kar 30 različnih manekenk in manekenov, ki jih bo lahko uporabil v AI-generiranih vizualnih vsebinah, od družbenih omrežij do oglaševalskih kampanj.

A ključen preobrat je ta: digitalne dvojčke si ne bo lastil H&M – temveč manekenke same. Te bodo lastnice svojih virtualnih kopij, kar jim omogoča popoln nadzor nad tem, kje in kako so uporabljene. Po besedah podjetja bodo lahko svoje digitalne dvojnike celo “posodile” ali prodale drugim modnim znamkam, tudi H&M-jevim konkurentom.

»Sama lahko nadzorujem, kdaj je moj digitalni dvojček na voljo,« - Jill Kortleve.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Business of Fashion (@bof)

Ta inovativna rešitev se spopada z enim najzahtevnejših vprašanj sodobne mode: kako izkoristiti moč umetne inteligence za ustvarjanje realistično dovršenih vizualov, ne da bi pri tem ogrozili delo ljudi, ki za temi podobami stojijo – od manekenov do stilistov, frizerjev, vizualnih umetnikov in fotografov?

H&M se zaveda, da ta korak ne bo ostal neopažen. »Ljudje bodo glede tega razdeljeni. Eni bodo mnenja, da je to prihodnost, drugi pa, da je to konec vsega,« pravi Jörgen Andersson, kreativni direktor podjetja. Dodaja, da je to priložnost za odprt pogovor – z manekeni, agencijami in celotno industrijo – o prihodnosti modne reprezentacije v digitalni dobi.

»Končno lahko istočasno obstajam v New Yorku in Tokiu.« - Yar Aguer

»Moja digitalna različica je dokaz, da tehnologija lahko okrepi naš poklic – ne pa ga zamenja.« - Vilma Sjöberg

Vprašanje, ki ostaja v zraku, je torej: je to zgolj tehnična revolucija ali tudi kulturna? Bo to pripomoglo k večji inkluzivnosti in fleksibilnosti v modni industriji ali pa bomo le še korak bližje svetu, kjer fizična prisotnost postane odveč? Ena stvar je gotova – razprava se je šele začela.

Prirejeno po: The Business of Fashion

Ikonični kos, ki ga letos nosijo vse modne navdušenke: Poglejte, kako ga kombinirajo