V veličastnem Grand Palaisu v Parizu je modna hiša Chanel odprla novo poglavje svoje zgodovine — prvo kolekcijo Matthieua Blazyja, ki je občinstvo popeljala v svet, kjer se preteklost in prihodnost, delo in ljubezen, struktura in svoboda združijo v popolno harmonijo.
"Chanel pomeni ljubezen. Rojstvo modernosti v modi izhaja iz ljubezenske zgodbe. To se mi zdi najlepše. Nima časa in prostora; to je ideja svobode. Svobode, ki jo je Gabrielle Chanel nosila in osvojila." - Matthieu Blazy
To je vesolje, Vesolje Chanel. Znotraj njega, onkraj običajnih omejitev prostora in časa, se odvija pogovor v treh delih. To je pogovor med novim umetniškim direktorjem modnih dejavnosti Chanel, Matthieujem Blazyjem, in ustanoviteljico, Gabrielle Chanel.
"Ni časa za suhoparno enoličnost. Obstaja čas za delo. In čas za ljubezen. To ne pušča prostora za nič drugega." -Gabrielle Chanel
UN PARADOXE
Začne se s tradicijo moške mode: srajco in hlačami. Gabrielle Chanel ju je sposodila in nosila od Boya Capela, njenega najpomembnejšega sopotnika. Takratna srajca je bila delo zgodovinskega francoskega krojača Charveta – danes je narejena v sodelovanju s Chanelom. Obtežena s Chanelovo verigo, razmerja še vedno sledijo tradicionalnim moškim krojaškim standardom. Z njimi se pridružijo suknjiči moškega kroja, krojeni, z neobdelanimi robovi, ki postanejo chanelovske proporce. Prevzeti in spremenjeni, po duhu britanski, so Chanelovi tvidi gibčni, stisnjeni in namenski. Paradoks je v ženski moči Gabrielle Chanel, pridobljeni skozi garderobo, v kateri praktično in stvarno nikoli ne popušča zapeljivemu in izrazitemu. Čas za delo se združuje s časom za ljubezen, svilen in tekoč, spuščeno krojen, guban in vozlan, pletenine prehajajo iz dnevne diskretnosti v nočno dramatiko; nov, aktiven spoj ženskega in moškega, v katerem je bila Gabrielle Chanel brez opravičil to, kar je bila. Nikoli le nekaj, temveč nekdo.
LE JOUR
Chanelova dnevna oblačila se gibljejo skozi čas. Klasike so dekonstruirane, a vedno v gibanju s telesom. Nosijo se z domačnostjo resnične prefinjenosti, kosi delujejo kot dediščina, preneseni in uporabljeni: torbica 2.55 je pomečkana, stisnjena in ljubljena, njena tradicionalna bordo usnjena podloga je razkrita; zmečkane kamelije so sestavni in ključni del svilenih pletenih kostimov; razcefrani tvidi iz preteklosti so tiho posodobljeni v sedanjost, včasih poudarjeni in izvezeni. Druga oblika domačnosti se kaže v sprejemanju in prilagajanju arhitekture hiše; Gabrielle Chanel je svojega dela in življenja navsezadnje ni nikoli ločevala. Čiste, grafične linije v črni in beli barvi odmevajo art deco in natančnost Chanelove embalaže, razkošno izražene v tekočih svilenih pleteninah. Medtem ko motiv cvetja postaja bolj abstrakten, se razteza in razpira, ročno poslikani potiski sami postanejo cvetni listi.
L'UNIVERSEL
Univerzalni jezik Chanel potuje po svetu in v prihodnost ter se vedno širi. Moške linije z začetka kolekcije se ponovno pojavijo, mehkejše in zaobljene, tukaj prevzete iz bluzona. Množina tvidov in tkanj, strokovno raziskana in uresničena, se premika naprej; materialni eksperiment je prisoten tako zunaj kot znotraj, z individualnimi in kontrastnimi svilenimi podlogami z vzorci. Ideja prihodnosti iz preteklosti se kaže v temeljih Chanela: mreže tvida postanejo ročno vozlane pletenine in prosojnosti, arhitektura Chanelovega kostima je razkrita; nakit, tako bistven za Chanel, je obilen in dragocen, hkrati resničen in minljiv, z baročnimi biseri, steklenimi planeti in emajliranimi verigami; obutev ima znani kontrastni zaobljen prstni del, s petami, ki so povsem izvedljive, da nosilko potisnejo naprej, varno v prihodnost. Predvsem pa obstaja ideja svobode, nove univerzalne obleke in brezmejnega prepletanja slogov; dediščina ne le ene Chanel ženske, temveč Chanel žensk.