"Če nekaj ne vzbuja strahu, potem to ni dovolj velik izziv": Ekskluzivni intervju za ELLE s Timothéejem Chalametom - novim obrazom Chanelove dišave BLEU DE CHANEL

29. 5. 2024
Deli
"Če nekaj ne vzbuja strahu, potem to ni dovolj velik izziv": Ekskluzivni intervju za ELLE s Timothéejem Chalametom - novim obrazom Chanelove dišave BLEU DE CHANEL (foto: promocijsko gradivo)
promocijsko gradivo

V živahnem, a sončnem spomladanskem jutru na Manhattnu se nasmejani Timothée Chalamet nenadoma sprehodi po pločniku svojega rojstnega mesta. Eden najbolj privlačnih in drznih igralcev svoje generacije je s črnimi sončnimi očali in kapo na glavi, ki mu prekriva kodre, praktično neopažen, ko vstopi v nepopisno stavbo v središču mesta. Za oskarja nominirani zvezdnik filma Call me by you name in številnih kontrastnih vlog - od Dune in Wonke do dolgo pričakovanega biografskega filma o Bobu Dylanu, A Complete Unknown (snemanje letos poleti) - je bil vedno nekoliko neustrašno protislovje, odprto za vse možnosti, z zadržanim šarmom in razorožujočo samozavestjo, enako dobro se počuti v majici s kapuco ali visoki modi. CHANEL se je s kontemplativnim zvezdnikom pogovarjal o identiteti, filozofiji, dišavah in njegovi prihajajoči, težko pričakovani novi vlogi, ki uteleša BLEU DE CHANEL.

Prihajajoča kampanja je prvo uradno sodelovanje z lepotno in modno hišo. Zakaj je pravi čas, da postanete novi ambasador znamke BLEU DE CHANEL?

Ko so me prosili, naj postanem novi ambasador BLEU DE CHANEL, me ni bilo treba prepričevati. Odločitev ni bila podobna privolitvi v snemanje filma. Imam srečo, da sem v svoji karieri na mestu, kjer imam možnost izbirati projekte, ki me navdušujejo. Ko se zdi, da se vse popolnoma prilega, postane odločitev brezpogojna. Takoj postaneš navdušen in greš na polno.

CHANEL ima slavno, večplastno zgodovino, v kateri je bil prelomni vodja na področju mode in lepote. Kateri elementi te blagovne znamke govorijo o vaši občutljivosti?

CHANEL je subtilno samozavesten, vendar na najbolj prefinjen in eleganten način. Zaradi tega sem se pri delu z znamko odlično počutil. Prav tako je prisotna raven zaupanja, spoštovanja in brezčasnosti v zvezi z ustvarjalnimi vodji in vseh, ki so povezani z blagovno znamko, tako preteklih in sedanjostjo.

Gabrielle Chanel je dejala: "Moda izstopa iz trenda. Stil nikoli." 

To je odličen izraz! To bom ukradel. CHANEL je blagovna znamka, o kater bi lahko govorili pri pouku kulture na univerzi. Spomnim se, da smo pri pouku antropologije na fakulteti govorili o tem, da obstajajo izbrane blagovne znamke, pri katerih so izdelek, podoba in pripovedovanje zgodbe tako sinonimni in zakoreninjeni. Nedavno sem se na prost dan odpravil v trgovino CHANEL na Beverly Hillsu. V trgovini je bilo čutiti klasično spoštovanje, ki je bilo povsem otipljivo.

promocijsko gradivo

Zgodovina blagovne znamke s Hollywoodom in kinematografijo je dolga - od prvega obiska Gabrielle Chanel v Los Angelesu leta 1930, ko je oblekla Glorio Swanson, do pristne zavezanosti ohranjanju filmskih mojstrovin in stalne podpore novim in uveljavljenim režiserjem ter igralcem. Ali je spoznavanje CHANELOVE povezave z industrijo vplivalo na pomen vajinega sodelovanja?

Kot osebi, ki je navdušena nad filmskim ustvarjanjem in igranjem, mi je sodelovanje z modno in lepotno hišo, ki ima bogato zgodovino s filmom, pomenilo največ. Poleg tega mi je CHANEL ponudil neverjetno ustvarjalno priložnost, da sodelujem pri kratkem filmu po navdihu BLEU DE CHANEL, ki ga je režiral Martin Scorsese - največji živeči ameriški avtor našega časa.

BLEU DE CHANEL, tako kot vi sami, se nanaša na človeka, ki je globoko povezan s seboj in svetom. Dišava se poigrava z mnogimi dvojnostmi - sencami in svetlobo, somrakom in zoro ter lesnimi notami s svežimi podtoni. Kaj vam predstavlja BLEU DE CHANEL?

Pri dišavi BLEU DE CHANEL mi je posebej všeč, da sta vonj in zgodba, ki se skriva za njim, v nasprotju s filmi in pripovedovanjem zgodb na splošno, odprta za interpretacijo. Gre za subtilno asertivnost in edinstveno interpretacijo osebe, ki dišavo nosi, ter za to, kako se zaradi dišave počuti. To je vse, kar je pomembno - ni pomembno, kaj si mislim jaz.

Kako se počutite, ko nosite BLEU DE CHANEL?

Ko nosite BLEU DE CHANEL, poudarite posebno izkušnjo ali morda določen videz, priložnost ali datum. Zame osebno se za dišavo skriva poseben namen. Nisem oseba, ki bi ves čas nosila dišavo. Ko jo začutim, postane simbol nekega trenutka, pozneje pa se pojavi nostalgija po tem trenutku in postane nekaj bolj pomembnega.

Etos znamke BLEU DE CHANEL je trdno zakoreninjen v stanju postati nekdo, ki se ne omejuje na običajne meje, ki jih postavlja življenje. in se razvija onkraj vidnega. Ali se to ujema z vašo lastno potjo ali ideologijo?

Zame se ideja postajanja vrti okoli nenehnega prizadevanja, da bi bil samosvoj. V tem, da živiš kot svoj najbolj pristen, najboljši jaz in manifestiraš, kar si želiš v svojem življenju in zunaj njega ali celo za določeno popoldne, je moč - mikro manifestacija.

promocijsko gradivo

Ali vam je iz otroštva ostal v spominu kakšen vonj?

Ko sem odraščal, je moja sestra plesala v plesni šoli Roselle Hightower v Mouginsu na jugu Francije. Nekoč nas je mama odpeljala v parfumerijo v Grasse. Ta izkušnja mi je bila zelo všeč, zato sem v svojo spalnico prinesel sobno pršilo z vonjem cedre. Po pomoti sem ga razpršil na oblačila in vonj je bil osupljiv. Vendar se spomnim, da sem takrat zelo živo čutil, da je kreativen izraz, da sem si ustvaril vonj v svoji sobi. To se mi je zdelo zelo francosko in nostalgično.

Kakšen je vaš najzgodnejši spomin na dišavo CHANEL?

Babica je moji sestri kupila dišavo CHANEL N°5 za božič.

Moč vonja in to, kar predstavlja, vzbuja in prikliče, je tako zelo raznolika in subjektivna. Kakšno vlogo ima vonj pri oblikovanju, informiranju in krepitvi naše identitete in našega pojavljanja v svetu?

V ospredju je identiteta. Ta beseda je zdaj tako aktualna. Kreativno opolnomočenje in to, kako se oblikuješ, da ne sodiš v škatlo, nista nič novega, vendar ju družbeni mediji še krepijo. Ko sem bil danes na poti sem, sem razmišljal, da je vonj nekaj, česar v vizualnih medijih ni mogoče doseči. To je ena zadnjih utrdb ustvarjalnega samoizražanja, ki ni bila komodificirana v vizualnem prostoru. Resnično je namenjen vam - podobno kot način, kako se oblačila počutijo na vašem telesu, ne more biti nikomur znan, medtem ko je to, kako so videti in se prilegajo vašemu telesu, tisto, kar je znano vsem.

"KO SI POPRŠITE BLEU DE CHANEL, POUDARITE POSEBNO IZKUŠNJO ALI MORDA DOLOČEN VIDEZ, PRILOŽNOST ALI DATUM."

CHANELOV HIŠNI USTVARJALEC PERFUMOV Olivier Polge pogosto govori o ideji, da nevidno postane vidno.

To je odličen način opisa. V samem ritualu nanosa dišave, preden stečeš skozi vrata, je element premišljenega namena. Ko razpršite BLEU DE CHANEL, je to nekakšno takojšnje dejanje takojšnje premišljene potrditve samega sebe.

promocijsko gradivo

Kateri elementi francosko-ameriške vzgoje določajo vašo osebnost?

Imel sem kulturno vzgojo, ki ni bila podobna vsem okoli mene. Poletja sem preživljal v majhni francoski vasici Le Chambon-sur- Lignon, ki ne bi mogla biti bolj nasprotna mojemu življenju v New Yorku. Kljub temu je bila dvojnost tega, k čemu sem težil na umetniškem ali kulturnem področju - pa naj je bil to Jay-Z, arthouse kino, literatura, moje navijaštvo za nogomet Saint-Étienne, ameriško izročilo in vabljivost McDonald's-a ter Xbox 360 -, vsepovsod prisotna. Vendar se mi je vedno zdelo dobro in odprto.

Zdi se, da nekako prirojeno prehajate med dvojnostjo francoskega in ameriškega življenja.

Zame je bilo tako izrazito nasprotje med samopotrjevanjem v Združenih državah in celo odnosom, ki sem ga imel v mladosti do igre, ter tem, kako stvari potekajo v Franciji, kjer se je zdelo, da se spoštuje čas, tradicija in pogovor. To so stvari, ki jih v času odraščanja nisem spoštoval, saj so me privlačile bolj stereotipne ameriške navade. Ko sem postal starejši, sem se bolj povezal s francosko platjo sebe, zato me ambasadorstvo BLEU DE CHANEL v tem trenutku zelo privlači. Med pandemijo sem se sprehajal po Parizu in na kavarniški mizi videl račun, ki je očitno bil tam že tri ure ob štirih ljudeh, ki so bili še vedno globoko v pogovoru. V Los Angelesu so ljudje na večerji le 45 minut. Amerika je v marsičem pred časom in narekuje trende, hkrati pa ima Francija modo, samoizražanje in identiteto, ki se čudovito spogleduje z zelo tradicionalnim francoskim pasivnim načinom življenja. Ugotovil sem, da se zavedam in sprejemam ta protislovja vsake kulture in v sebi.

Ali ste na področju svoje kariere oseba, ki se vdate strahu in se mu prepustite?

Če nekaj ne vzbuja strahu, to ni dovolj velik izziv za vas.

Kaj je povezovalno tkivo med vsemi različnimi liki, ki ste se jih lotili igrati?

Upam, da je z vsemi mogoče najti nekaj sorodstvenih povezav. Vendar mislim, da moje vloge kanibala v filmu Bones and All ali norega čokoladnega mojstra v filmu Wonka niso nujno povezljive. Vendar verjamem, da obstaja v vseh likih, ki jih igram, nekaj utemeljenega.

Ste strasten bralec, ki ga privlačijo veliki misleci, kot so Fyodor Dostojevski, Fernando Pessoa in George Orwell. Kaj vas privlači pri literaturi?

Od nekdaj me je zanimala filozofija. Zdi se mi, da je sredstvo za razumevanje trenutnega stanja. Enkratni stavki, ki imajo smisel glede resnice življenja - to je tisto, kar me zanima. Gre za vse, kar ti pomaga razumeti dan in to, kam greš. Na fakulteti mi je bil vedno všeč tudi Arthur Schopenhauer, ker se mi zdi, da je njegovo delo eksistencialno nihilistično, in francoski pesnik Arthur Rimbaud, ki je vsa svoja najboljša dela napisal pri 19 ali 20 letih. Tudi Bob Dylan je dobil velik navdih pri njem.

promocijsko gradivo

"ČE NEKAJ NE VZBUJA STRAHU, POTEM TO NI DOVOLJ VELIK IZZIV ZA VAS."

Kje običajno najdete navdih?

Pri tem poskušam biti bolj odprt. Tradicionalno je navdih prihajal iz glasbe. Zdaj pa je to lahko karkoli. Prednost izkušnje, da postaneš malo starejši in zrelejši, je, da lahko navdih in ideje črpaš iz izkušenj in ljudi, ki jih gledaš okoli sebe. Ko si mlajši, gledaš na medijske označevalce in na to, kar ti je ponujeno, predstavljeno ali podano kot nekaj, kar naj bi bilo odlično. Ko odrastete, želite najti bolj osebne, dobronamerne vire, iz katerih lahko črpate.

Kaj vas trenutno najbolj zanima?

Iskreno povedano, veliko razmišljam o tem, kakšno bi bilo življenje v New Yorku v šestdesetih letih! Ko se pripravljam na vlogo Boba Dylana v A Complete Unknown, vedno znova razmišljam o tem, kako je moralo biti takrat v središču mesta - predvsem zato, ker je danes življenje v središču tako drago. Kako bi bilo, ko je bil cenovno dostopen in dosegljiv, hkrati pa tako bogat z umetnostjo in kulturo? O tem razmišljam bolj kot o čemerkoli drugem, saj sem tudi sam odraščal v drugačnem New Yorku, kot je New York zdaj. To je torej misel dneva.

Za kaj ste trenutno najbolj hvaležni?

Trenutno sem hvaležen za vse in za to, da lahko razumno vem, kje ponoči počivam, in da lahko še naprej počnem nekaj, kar rad počnem. Hvaležen sem, da sem začel to sodelovanje z znamko CHANEL in da sem majhen delček v bogati in vzvišeni zapuščini te znamke, saj pomagam oblikovati naslednje poglavje BLEU DE CHANEL.

"HVALEŽEN SEM, DA LAHKO SODELUJEM Z BLAGOVNO ZNAMKO CHANEL IN SODELUJEM PRI OBLIKOVANJU NASLEDNJEGA POGLAVJA BLEU DE CHANEL TER TAKO PRISPEVAM K NJENI BOGATI IN VZVIŠENI ZAPUŠČINI."

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču