Na sončno sredino popoldne sem se v lokalni ljubljanski kavarni z Brino Vidic, ki je ustvarila modno znamko BRENCHA, pogovarjala o njenih začetkih v svetu mode, virih navdiha in o vrednotah, ki jo vodijo kot oblikovalko.
Lahko poveš nekaj o sebi in kako si začela svojo pot v svetu oblikovanja mode?
Svojo znamko Brencha sem začela 2018 z namenom, da si ustvarim prostor v katerem lahko svojo strast do oblikovanja prenesem v uporabne kreacije, namenjene ljudem. S svojo ljubeznijo do detajlov, sem znamko gradila zelo organsko, med študijem, in se sproti učila novih veščin. Mislim, da je poklic oblikovalke konstantno učenje in eksperimentiranje, kar spremlja radovednost in želja po napredku. Poleg modnega oblikovanja pa se ukvarjam tudi s kostumografijo in grafičnim oblikovanjem.
Kaj te je navdahnilo, da si postala modna oblikovalka, in kako se je rodila ideja za Brencho?
V srednji šoli sem želela samo ustvarjati – delala sem slike in kipe ter pisala poezijo. Po srednji šoli sem se vpisala na unikatno oblikovanje – oblikovanje stekla in keramike, kjer sem raziskovala in iskala svoj umetniški slog. Najbolj pomemben prelom je bil, ko sem v tretjem letniku faksa začela obiskovati izbirni predmet modnega oblikovanja na NTF-ju, kjer je na začetku bil velik poudarek na eksperimentiranju in raziskovanjem kaj vse je lahko oblačilo. S profesorico Eleno Fajt sem razvila zelo skulpturalno oblačilo; navdušilo me je dejstvo, da je moja kreacija, ki načeloma ni imela funkcije, na človeku zaživela in pridobila drugo formo, ki sem jo zmeraj iskala znotraj oblikovanja skulptur. Vse do takrat mi je manjkala vloga človeka.
View this post on Instagram
Kako bi opisala estetiko in stil Brenche ter kaj ločuje tvojo znamko od drugih modnih blagovnih znamk?
Vedno me je zanimala neka kombinacija med sodobnim minimalizmom in razkošnimi stili preteklosti, kot so barok, art nouveau in art deco. Eleganca je lahko zelo udobna in nosljiva - tudi v ‘oversized’ krojih - in ravno to želim ujeti. Sama oblikujem tudi vzorce. S tem gradim svojo identiteto branda, hkrati pa lahko kreiram edinstvene dizajne, ki jih ni mogoče najti drugje.
Ali obstajajo določene teme ali vplivi, ki se redno pojavljajo v tvojih kolekcijah?
Zelo veliko navdiha črpam iz narave in fragmentiranosti naravnih vzorcev. Zanima me tudi sodobna moda, predvsem haute couture. Tudi filmi, predvsem takšni, ki združujejo vsebino in estetiko – eden takšnih je A Single Man Toma Forda.
Kateri so bili izzivi, s katerimi si se soočala pri ustanavljanju in vodenju lastne modne znamke?
Moj lastni izziv je, da sama delam na več projektih hkrati, kar pomeni, da mi včasih zmanjka pozornosti za znamko Brencha v tolikšni meri, kot bi si jo ta zaslužila, da bi lahko eksponentno rasla; morda se za zdaj preveč zanašam na organsko rast. Hkrati je izziv tudi to, da si kot lastnik znamke tudi dizajner, tržnik, urednik družbenih omrežij, fotograf, včasih celo model, kar res ni enostavno. V bližnji prihodnosti si želim vsaj en del proizvodnje predati zunanjim izvajalcem in imeti nekaj produktov, ki so stalni in niso omejeni na kolekcije.
View this post on Instagram
V trenutnem modnem okolju je trajnost vse večja skrb. Kako pristopa Brencha k trajnosti in etičnim praksam?
Tega se lotevam na različne načine. Zadnja kolekcija je bila ustvarjena iz materialov ‘deadstock’ podjetja Recovo; to so materiali, ki jih večje tovarne niso porabile, tako da jih lahko manjši oblikovalci odkupijo. Prav tako svoje produkte ustvarjam v zelo majhnih količinah in v lokalnem okolju, za oblačila pa se trudim uporabljati naravne materiale. Poskušam ustvarjati čim manj odpadnega materiala, tega pa ponovno uporabim za kakšne druge projekte. Res pa je, da je zelo težko najti trajnostne materiale z zanimivimi vzorci, tako da zelo veliko sama tiskam. Tukaj mi pomaga lokalno podjetje, ki tiska z okolju prijaznimi barvami na vodni osnovi. Tiskam samo toliko, kolikor res potrebujem, tako da res ni veliko odpadnega materiala. Tako prihranim tudi finančno. Tudi pri embalaži uporabim res zelo malo materialov – včasih se vprašam, ali je res toliko pomemben ta ‘packaging experience’, toda tudi pri sebi vidim, da mi je bolj pomemben sam produkt kot pa to, v čem je zapakiran.
Koliko ostajaš na tekočem glede trenutnih modnih trendov in koliko vplivajo na tvoj oblikovalski proces?
Največ informacij trenutno prejemam na družbenih omrežjih. Zelo zanimiv mi je ta moment TikToka; Ljubljana morda trenutno ni najbolj navdihujoče okolje, kar se tiče unikatne ulične mode, tako da mi je zelo zanimivo, da lahko s pomočjo te aplikacije vidim, kako se oblačijo ljudje v modnih metropolah, kot je na primer Pariz. Tako se počutim, kot da sem bolj na tekočem, hkrati pa dobim ideje, kako oblačila stilirat. Zadnje čase mi je zanimivo plastenje; sama sem začela bolj eksperimentirati s silhuetami in teksturami - tako pri oblikovanju kot v osebnem stilu. Vsak dan si poskušam narediti neki outfit, ki mi je všeč – to štejem pod svojo dnevno dozo kreativnosti.
Ali imaš najljubši kos ali kolekcijo, ki si jo oblikovala do zdaj?
Moja najljubša kosa sta plašč in PAPUCCI; slednji so mi dali nekakšno prepoznavnost – res jih imam rada, tudi sama jih zmeraj nosim! (smeh) Ljubi so mi tudi kosi z vzorci, ki so morda malo bolj poletni.
View this post on Instagram
Kakšni so tvoji načrti za Brencho? Ali lahko v kratkem pričakujemo kakšno novo kolekcijo ali nov projekt?
Ravno razvijam novo kolekcijo, ki bo združitev vseh značilnih kosov Brencha. Pod to spadajo novi PAPUCCI, prav tako bi rada razvila sproščene kose ter kakšen nov plašč. Zabavno mi je delati kolekcije, ki imajo veliko različnih kosov, vendar s trenutno vizijo in časom, se bolj posvečam razvijanju kapsulne kolekcije Brencha. Zanima me tudi neki modni video – film moment, tako da si želim v prihodnosti ustvariti tudi kaj takega.
Pripravila: Lejla Kruško
Preberite več na cosmopolitan.si
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču