Barbara Franjić že več kot 10 let pod blagovno znamko Patricia Pie ustvarja unikatna oblačila za ženske. Kroje je vedno snovala sama, pomoč pri šivanju pa je redno iskala pri šiviljah iz Slovenije. Pri svojih stvaritvah namreč na prvo mesto postavlja kvaliteto, pomembno pa ji je tudi, da so kreacije izdelane v Sloveniji. Njeno sodelovanje z zavodom Vitica, v sklopu katerega oblačila šivajo bivše delavke podjetij Mura in Elpas, je zato odličen primer povezovanja v modni industriji na slovenskih tleh, ki bogato šiviljsko tradicijo zopet postavlja na piedestal.
Povezovanje in vključevanje ranljivih skupin je srčika tega projekta
Blagovna znamka Patricia Pie je v slovenskem modnem prostoru prisotna že več kot 10 let. Za znamko stoji pronicljiva oblikovalka Barbara Franjić, ki v ospredje svojih kreacij postavlja ženstvenost, izjemno pozornost pa namenja tudi materialom in kvalitetni izdelavi.
Izkušnje je kot del ekip različnih modnih znamk nabirala mnogo let, leta 2011 pa se je odločila za samostojno kariero, ki jo zadnjih nekaj let kroji pod blagovno znamko Patricia Pie. Modni kosi Patricia Pie so na voljo na spletu, v Zoofi in v butiku PerfectDressCode v Mariboru. Vsi kosi so rezultat lastnega razvoja ter slovenske (butične) proizvodnje.
Med glavnimi cilji znamke je, da do leta 2030 nobeno oblačilo Patricia Pie ne bi končalo v smeteh in s tem obremenjevalo okolja. Vsled tega so v lanskem letu pod zgovornim imenom Better Design zagnali projekt, katerega prvi rezultat je bila kolekcija izdelana izključno iz biorazgradljivih materialov (banana, pomaranča, vrtnica, aloe vera itn.), kar pomeni, da lahko neuporabno oblačilo odložimo na kompost/zemljo, kjer se bo razgradilo, pri tem pa ne bo obremenjevalo okolja.
Oblikovalka je že od vsega začetka v svoje delo vključevala tudi šivilje iz Slovenije, ki slovijo po svoji natančnosti in strokovni podkovanosti. Njeno sodelovanje z zavodom Vitica, ki izvaja šiviljsko in krojaško dejavnost, oblačila pa šivajo bivše delavke podjetij Mura in Elpas, je zato odličen primer povezovanja na slovenskih tleh, ki šiviljski ter krojaški panogi vrača ugled, obenem pa skrbi za vključevanje izjemnih kadrov, ki so po sili razmer nič hudega sluteč ostali brez zaposlitve.
Obojestransko zadovoljstvo, ki prinaša trajne spremembe na bolje
Kolekcije pod blagovno znamko Patricia Pie sestavljajo zahtevnejši kosi oblačil, kot so hlače, bluze, suknjiči, jakne in plašči, katerih izdelava zahteva ogromno znanja in izkušenj – prične se že pri sami zasnovi kroja, nadaljuje pa s šivanjem. Tu je treba posebno pozornost nameniti detajlom, saj je to edina pot do popolnega modnega kosa, ki ga bo potrošnica z veseljem in dolgo nosila.
Ker je poslanstvo podjetja Patricia Pie tudi, da glas o izjemni tradiciji šiviljstva in krojaštva na slovenskih tleh širi dalje in s tem panogi vrne zaslužen ugled, Barbara že od vsega začetka stremi k sodelovanju s primerno podkovanimi šiviljami iz Slovenije. V čast in veselje ji je, da je uspela skleniti izjemno sodelovanje z zavodom Vitica. V Zavodu, ki ga vodijo srčne in predane osebe, so med drugim zaposlene tudi bivše delavke podjetja Mura in pozneje Epasa. Med njihovimi dejavnostmi sta tudi šiviljstvo ter krojaštvo, ki dandanes spadata med ogrožene poklice. Odlična ekipa z bogatimi izkušnjami, usposobljena za kvalitetno izvedbo najzahtevnejših šiviljskih izdelkov po naročilu, je znamki Patricia Pie pisana na kožo, zato sodelovanje prinaša obojestransko zadovoljstvo.
Ohranjanje znanja in veščin
V slovenski modni industriji je tesno in iskreno povezovanje posameznih deležnikov izjemnega pomena, saj je le skupaj možno ustvariti veliko več, obenem pa posamezni deležniki v tem procesu rastejo, se učijo in dopolnjujejo. "Sodelovanje z blagovno znamko Patricia Pie nam je v velik izziv in ponos, obenem pa nam prinaša možnost obojestranskega razvoja, dolgoročnega sodelovanja in s tem trajnega ohranjanja delovnih mest zaposlenih v šivalnici, ki prihajajo iz vrst ranljivih skupin prebivalstva (dolgotrajno brezposelne in invalidne osebe). Skupaj tako ohranjamo bogato znanje in veščine, ki so jih zaposleni pridobivali z delom in izkušnjami v času zaposlitve v Muri in Epasu in jim omogočamo, da to znanje še naprej plemenijo v procesu soustvarjanja modnih kosov pod blagovno znamko Patricia Pie," pove vodja Zavoda Vitica Zora Borko.
Barbara verjame, da je za ohranjanje tradicije slovenskega šiviljstva in spodbujanje modne industrijo potrebno združiti moči in stopiti skupaj. Znanja in izkušenj, ki so nam ga pustila včasih vplivna in prepoznavna podjetja v svetu slovenske mode, je ogromno in na to se vsekakor ne sme pozabiti. Ključno pri tem je, da slovenski oblikovalci in protagonisti na področju slovenske modne industrije prevzamejo odgovornost in znanja ter bogato tradicijo ponesejo v svet.
O Zavodu Vitica Gornja Radgona, so.p.
Zavod Vitica Gornja Radgona, so.p. je ustanovljen z namenom razvijanja podpornega okolja s storitvami in programi za večjo kakovost življenja ljudi. Poleg izvajanja socialno varstvenih storitev in programov za podporo socialno izključenim osebam in osebam s posebnimi potrebami je kot odgovor na potrebe po socialni in delovni vključenosti bivših delavk podjetja Mure in pozneje Epasa pričel razvijati šiviljsko dejavnost. To je edina tržna dejavnost zavoda, ki omogoča zaposlovanje oseb iz ranljivih skupin. Tako so v letu 2016 zaposlili prvo osebo s področja šiviljske dejavnosti, kasneje pa so to nadgradili z dodatnimi zaposlitvami v okviru šivalnice/popravljalnice in osvajanjem patchwork šiviljske tehnike. V letu 2021 so po stečaju Murinega naslednika podjetja Epas zaposlili njihovega krojača in s tem razširili dejavnost šivalnice s ponudbo krojenja in šivanja po meri. Trenutno ima zavod zaposlenih 5 šivilj in krojača ,izvajajo pa številne projekte in programe za opolnomočenje posameznikov in družin iz ranljivih skupin.
Celoten kolektiv Zavoda Vitica, ki šteje več kot 40 ljudi, stremi h kakovostnemu delovanju, usmerjenemu k uresničevanju želja s strani uporabnikov in kupcev, ter k aktivnemu vključevanju ter spoštovanju človekovih pravic, kar ustvarja dostojanstveno, učečo se organizacijo, ki je in prepoznavna v lokalnem in širšem okolju.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc