Andrea Rosso, kreativni direktor Diesla, o ustvarjanju nove kolekcije iz odpadnih materialov

26. 2. 2020
Deli
Andrea Rosso, kreativni direktor Diesla, o ustvarjanju nove kolekcije iz odpadnih materialov (foto: Nike Koležnik)
Nike Koležnik

Starim stvarem rad daje novo podobo. In prav to je čar te kolekcije. Uporabljenih ni bilo nobenih novih materialov - le stari, že odpisani kosi, ki so ležali v zaprašenem skladišču. Sedaj so zopet v središču pozornosti. 

Diesel je na modnem tednu v Milanu predstavil prvo od šestih kolekcij DIESEL UPCYCLING FOR, ki spodbuja trajnostne prakse v modni industriji. Gre za prvi korak iniciative nove trajnostne strategije. 

Za prvo sodelovanje je Andrea Rosso, kreativni direktor Diesla, pogledal v preteklost. Kolekcija je nastala iz starih kosov modne znamke 55DSL, ki je včasih delovala pod okriljem Dieslove skupine. Pri izdelavi oblačil ni bilo uporabljenih nobenih novih materialov. Temu procesu pravimo upscyling. Pri izdelavi novih izdelkov se zmanjšuje poraba novih surovin, poraba energije in onesnaževanje, saj nekaj novega nastane z uporabo tega, kar že imamo. 

Nova kolekcija je le en del trajnostne strategije

Na začetku februarja je Diesel napovedal nova prizadevanja za trajnostno delovanje. Modna znamka, ki je med moškim modnim tednom v Milanu že lansirala strategijo For Responsible Living, je sedaj storila še en korak naprej. Pridružila se je globalnemu združenju modnih znamk The Fashion Pact, zavezanih okoljskim ciljem.

Renzo Rosso, ustanovitelj Diesla, je prepričan, da je ključ do sprememb prav v sodelovanju: "Diesel sem ustanovil na temeljih spoštovanja in odgovornosti, zato je ena izmed najpomembnejših nalog ustvarjanje trajnostne kulture v celotni organizaciji."

Strategija For Responsible Living temelji na štirih stebrih in zavezah: bodi alternativa, postavi se za planet, slavi individualnost in spodbujaj integriteto.

Andrea Rosso o kolekciji Diesel Upcycling for 55DSL in trajnostni strategiji

Zakulisje je na tem tednu mode dobilo posebno mesto. Tudi je Diesel na predstavitvi kolekcije v ospredje postavil ljudi, ki se navadno skrivajo v ozadju. Trgovinska okna so bila polna že izrezanih kosov starih oblačil, ki bodo kmalu dobila popolnoma novo podobo. Obiskovalci so lahko spremljali nastajanje kolekcije kar v živo, pred trgovino so bile namreč postavljene mize s šivalnimi stroji, na katerih je pod rokami šivilj nastajala nova kolekcija. Andrea Rosso njihovo delo še posebno ceni. "Novodobne šivilje so se na nek način spremenile v oblikovalke", pravi, "saj morajo najti rešitve, kako iz starih kosov sestaviti novega." 

Kreativni direktor deluje sproščeno. Oblečen je v široke hlače in srajco iz nove kolekcije, ki smo jo ravno občudovali na lutkah v trgovini. "Navaden, morda celo dolgočasen karo je z mavričnimi našitki postal nekaj čisto novega," pravi. Živo oranžna kapo, njegov zaščitni znak, se ujema z barvami srajce. Videti je, da že nestrpno pričakuje začetek dogajanja. 

Od nekdaj je kazal zanimanje za stara oblačila. Že kot mladenič je zbiral in nosil stare kose. "Najti nekaj, kar je bilo že narejeno, to prilagoditi in predelati v nekaj popolnoma novega." Med nastajanjem kolekcij pride do ogromno odpadnega materiala, razloži Andrea. In prav ta material želijo z novo kolekcijo DIESEL UPCYCLING FOR spremeniti v čudovite modne kose. "Oživljanje že odpisanega materiala je ob enem tudi zelo zabavno. Nekaj kar je bilo obsojeno na propad, dobi novo priložnost. Veliko je tudi prostora za eksperimentiranje." 

Diesel z novo serijo kolekcij vzpostavlja novo platformo, ki priložnost za sodelovanje ponuja tudi drugim oblikovalcem, znamkam ali študentom. Pod določenimi pravili, seveda. Vsak produkt kolekcije DIESEL UPCYCLING FOR ima na etiketi kodo, ki kupce odpelje do spletne strani, kjer si lahko ogledajo celotno zgodovino določenega kosa. "Ljudje bodo tako vedeli, zakaj za nek kos odštejejo določeno vsoto denarja," pojasni Andrea. "A to so le začetki," nadaljuje. 

Kakšna je prihodnost trajnostnega oblikovanja?

Modna industrija se spopada z mnogimi izzivi, od besedišča do pakiranja, Diesel pa se še posebno sooča s problemom etične rabe bombaža, opozori Andrea. Okoliščine nastanka materiala so izrednega pomena, razloži. "Materialov ne izbiramo več le po tem, kaj nam je všeč, temveč glede na okoliščine. "Koliko vode je bilo porabljene, kakšne certifikate ima material itd."

Modna industrija s povečano hitrostjo išče rešitve, saj je ena izmed tistih, ki najbolj onesnažujejo. "Morda bomo iznašli nov material, za katerega še ne vemo. Morda bo prav ta material rešil vse naše dileme," razmišlja Andrea. 

Trajnostno oblikovanje označi za trend, a tak, ki ne bo nikoli več izginil. "Vsako podjetje narekuje trende, a če to delamo na odgovoren način, to postane več kot le trend. Zlije se z identiteto podjetja, s katero se identificirajo tudi stranke."

Prihodnja kolekcija DIESEL UPCYCLING FOR  prihaja septembra. Do takrat lahko le ugibamo, s katero modno znamko bo Diesel sodeloval takrat. Dobili smo le namig, da prihaja iz Nemčije. 

Dieslovi izdelki so na voljo v Galeriji Emporium in v prodajalni Emporium v BTC-ju.

Pripravila: Ana Abram

Fotografije: Nike Koležnik

Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?