Ali veste kaj pomeni ikona modrega metulja na luksuznih blagovnih znamkah?

30. 4. 2025
Ali veste kaj pomeni ikona modrega metulja na luksuznih blagovnih znamkah? (foto: Positive Luxury)
Positive Luxury

Končno so tudi luksuzne blagovne znamke dobile svoj potni list, ki kupcu omogoča dostop do podatkov o trajnostnem delovanju blagovne znamke. Positive Luxury je oblikovalo digitalni trajnostni potni list Butterfly Passport.

Kaj je Digital Butterfly Passport?
Digital Butterfly Passport je vodilni digitalni trajnostni potni list za luksuzne blagovne znamke, ki ga trenutno uporablja že več kot 116 blagovnih znamk po vsem svetu. Kupcem omogoča hiter in enostaven vpogled v neodvisno preverjene podatke o trajnostnem delovanju blagovne znamke. Potrošniki lahko tako preučijo vpliv blagovne znamke na podnebje, naravo in vodo, odnos do delavcev in skupnosti ter splošno odgovornost in etičnost poslovanja. Dostopen je z enim klikom na ikono metulja na spletni strani blagovne znamke (npr. na strani o trajnosti ali strani izdelka) ali prek QR kode na embalaži, etiketah ali prodajnih mestih.

Kako Positive Luxury ocenjuje zavezanost blagovne znamke k etičnemu delovanju in kakšna merila mora luksuzna znamka izpolnjevati?
V Positive Luxury ocenjujemo 23 področij trajnosti – od vpliva na podnebje, naravo in vodo do ravnanja z delavci in skupnostmi ter etičnega vodenja podjetja. Merila so prilagojena posameznemu podjetju glede na specifične prioritete njihovega poslovanja, z namenom doseganja največjega pozitivnega učinka. Vsa merila so usklajena z najvišjimi svetovnimi standardi in okviri poročanja, zakonodajo ESG ter globalnimi cilji, kot so cilji trajnostnega razvoja Združenih narodov.

Kako Digital Butterfly Passport vpliva na zaznavanje in vedenje potrošnikov?
Digital Butterfly Passport krepi zaupanje med blagovno znamko in njenimi kupci. Potrošniki danes zaupajo znamkam, ki so iskrene in pregledne glede svojega trajnostnega delovanja – dodatno potrditev pa prinaša dejstvo, da so te znamke neodvisno preverjene z oznako Butterfly Mark s strani Positive Luxury. To pripomore k boljši povezanosti z ozaveščenimi kupci. Potrošniki luksuznih dobrin vse pogosteje raziskujejo znamke, preden opravijo nakup – to orodje jim omogoča, da hitro dobijo odgovore na svoja vprašanja prek elegantnega in uporabniku prijaznega vmesnika. Hkrati ponuja tudi poglobljene podatke za vse, ki si želijo vedeti več. Dostopnost teh informacij neposredno ob nakupu – bodisi na strani izdelka bodisi v trgovini – omogoča kupcu, da z zaupanjem izbere znamko, ki dejansko deluje v smeri trajnosti.

Ali veste kaj pomeni ikona modrega metulja na luksuznih blagovnih znamkah?
Positive Luxury

Ali opažate spremembo v pričakovanjih glede tega, kaj danes pomeni »luksuz«?
Pri luksuzu so vedno obstajala določena pričakovanja – vrhunska obrtniška izdelava, redkost, ustvarjalnost in kakovost materialov, pa tudi trajnost in vrednost, ki ostane ter se prenaša naprej. V zadnjem času opažamo, da kupci vse pogosteje postavljajo vprašanja o tem, ali za ceno, ki jo plačajo, res dobijo pričakovano kakovost materialov. Ob tem pa se odvija še širši trend – vrednote, ki jih zastopa blagovna znamka na družbenem in etičnem področju, postajajo enako pomembne kot fizični izdelek. Opažamo tudi premik k vrednotenju izkušnje – ne le predmeta. Vrednote trajnosti – tako okoljski kot družbeni vplivi – so danes za potrošnike vse bolj pomembne, včasih celo enakovredne kakovosti izdelka.

Kakšno vlogo ima Digital Butterfly Passport pri spodbujanju preglednosti in odgovornosti luksuznih blagovnih znamk, še posebej zdaj, ko so potrošniki vse bolj ozaveščeni o vplivu svojih nakupov?
Igra ključno vlogo pri gradnji zaupanja in poglabljanju odnosa med blagovno znamko in njenimi potrošniki – dolgoročno pa tudi pri spodbujanju zvestobe, podpore in vrednosti blagovne znamke. Ko smo prvič lansirali Digital Butterfly Passport, so bile znamke precej zadržane – bile so nervozne glede odprtega razkrivanja svojih rezultatov in pogovora o vplivih. Le dve leti kasneje pa več kot 100 znamk ponosno deli te podatke. Tako kot je trajnost postala samoumevna zahteva, smo tudi preglednost in dostop do preverjenih, oprijemljivih podatkov naredili preproste in pozitivne – do te mere, da je postala samoumevna. In potrošniki to zdaj pričakujejo.

Ali veste kaj pomeni ikona modrega metulja na luksuznih blagovnih znamkah?
Positive Luxury

Lahko delite kakšno uspešno zgodbo o znamkah z oznako Butterfly Mark, ki so naredile pomembne korake k trajnosti?
Spremljamo napredek vseh blagovnih znamk z oznako Butterfly Mark – in lani smo zabeležili povprečno 70-odstotno izboljšanje trajnostnih praks pri naših modnih znamkah! Trajnost je potovanje, zato tudi tiste znamke, ki so že veliko naredile, še vedno odkrivajo nova področja za izboljšave. Znamke, kot so ERDEM, Cecilie Bahnsen, Valextra in LK Bennett, so med tistimi, ki so dosegle največji napredek pri pridobivanju oznake Butterfly Mark. LK Bennett je na primer odlično delo opravila pri postavitvi ciljev za zmanjšanje ogljičnega odtisa, pri izbiri trajnostnejših materialov in vključevanju krožnih načel s pobudo Rent, Wear, Return. Cecilie Bahnsen pa je naredila velike korake pri vzpostavitvi sledljive vrednostne verige – z natančnim poznavanjem vseh ljudi in krajev, ki sodelujejo pri nastanku njihovega oblačila. Ključno je, da cenimo napredek pred popolnostjo. Nič ni popolno čez noč – trajnost zahteva čas in trud, a se dolgoročno izplača.

Glede na hitro spreminjajoči se svet luksuzne mode in trajnostnih prizadevanj, kako vidite prihodnost povezanega Butterfly Marka in kakšne izzive oziroma priložnosti napovedujete za luksuzne znamke v prihodnjih letih?
Zaradi prihajajoče zakonodaje in vse večjih pričakovanj potrošnikov bodo morale blagovne znamke imeti boljši vpogled v poreklo svojih materialov, proizvodne procese ter vpliv na skupnosti, ki so vključene v njihovo verigo vrednosti. Nato bodo morale te informacije tudi jasno komunicirati – potrošniki se bodo vse bolj navajali na digitalne potne liste izdelkov in bodo aktivno iskali informacije. Pričakovali bodo, da bodo trajnostni podatki dostopni takoj in na dosegu roke. Znamke, ki bodo to omogočile, bodo pridobile zvestobo potrošnikov in konkurenčno prednost.

Ali veste kaj pomeni ikona modrega metulja na luksuznih blagovnih znamkah?
Positive Luxury

Kako vidite vpliv Digital Butterfly Passporta na prihodnost luksuzne mode, še posebej v času, ko potrošniki zahtevajo bolj etične in trajnostne prakse od prestižnih znamk?
Nekatere znamke so pri tem boljše od drugih, vendar luksuz ni vedno z veseljem odpiral vrat v zakulisje – pogosto le, ko ima popoln nadzor nad zgodbo. Naš cilj je, da Digital Butterfly Passport pomaga luksuznim znamkam prevzeti nadzor nad svojimi etičnimi in trajnostnimi praksami. Želimo zmanjšati pojav t. i. "greenhushinga" – ko podjetja izvajajo trajnostne ukrepe, a o tem ne govorijo – tako, da jim ponudimo preverjeno in zaupanja vredno platformo. To jim nato omogoča, da počnejo to, kar najbolje znajo: ustvarjajo, pripovedujejo navdihujoče zgodbe in navdušujejo. Ko bodo imele urejene svoje trajnostne temelje, bodo samozavestneje nagovarjale širši krog potrošnikov in gradile globlje, bolj posebne odnose. Obenem pa bodo pozitivno vplivale na ljudi, naravo in svoje poslovanje.

Fotografije: Positive Luxury

Nova kolekcija slovenskih torbic: Očarale vas bodo s svojo kvaliteto in minimalističnim dizajnom