Na dogodku združenja Brics+ Fashion Summit 2024 v Moskvi, nas je najbolj navdušila razprava o perečem globalnem vprašanju: razlikovanje med navdihovanjem nad nacionalno kulturo in prisvajanjem kulture.
Planarne razprave, so se udeležili predstavniki iz več kot 100 držav. Govorci so v prvi vrsti izpostavil pomen razumevanja in spoštovanja domorodnih kultur pri izposoji vizualnih simbolov. Poudarili so, da so elementi narodnih noš, umetniških predmetov in različnih kulturnih artefaktov prežeti z globoko simboliko in pomenom. Zato je posnemanje teh elementov brez ustreznega razumevanja njihovega pomena povsem nesprejemljivo. Pri črpanju navdiha iz raznolikih tradicij morajo oblikovalci temeljito raziskati tako sloge, barve in vzorce, ki jih nameravajo uporabiti, kot tudi njihove kulturne implikacije. Poleg tega je seja obravnavala zaskrbljujoče vprašanje unikatnih izdelkov, ki so jih ustvarila domorodna ljudstva, prisvojile pa so si jih zahodne blagovne znamke in jih nato pogosto preprodajale po znatno višjih cenah.
Tsepang David Teba, koordinator in vodja strateških partnerstev na tednu mode v Lesotu, je opozoril: "Kar razlikuje prisvajanje od spoštovanja, je namen. Prisvajanje vključuje jemanje elementov iz drugih kultur za osebno korist brez razumevanja, medtem ko spoštovanje vključuje prizadevanje za razumevanje in povezovanje s to kulturo." Kot primer povsem neustreznega prisvajanja, je omenil eno od velikih poznanih blagovnih znamk, ki je očitno brez ustreznih raziskav v isti vzorec povezala tradicionalna vzorca nasprotnih plemene, medtem ko je druga, vzorec obrnila v napačno smer in mu na ta način povsem spremenila pomen in s tem užalila domorodno ljudstvo.
Soma Njie, direktorica Fashion Weekend Gambia, je dodala: "Kulturno prisvajanje ima lahko škodljive učinke na lokalne skupnosti. Moda bi morala spodbujati trajnostno kulturno izmenjavo. Nekatere znamke uspešno sodelujejo z lokalnimi kulturami, oblikujejo enakopravna partnerstva z obrtniki in ustvarjajo močne pripovedi."
Zainab Saidulaeva, glavna oblikovalka in izvršna direktorica podjetja Measure, je poudarila pomen ozaveščenosti med velikimi in lokalnimi blagovnimi znamkami. »Za nas je ključnega pomena, da se ukvarjamo s svojimi kulturnimi pripovedmi; sicer tvegamo napačno predstavljanje lastne dediščine, kar lahko povzroči nesporazume. V sodobnem svetu, kjer je veliko popačenj, je razlikovanje med originalom in imitacijo bistvenega pomena. Ker prihajam iz Dagestana, medetnične regije, kjer živi več kot 30 narodnosti, se zavedam, da vsako vezenje in ornament nosita sveti pomen. Z delom s to dediščino si prizadevam, da bi se potopil v kulturo, da bi se izognil neprimerni uporabi.«
Na seji je sodelovala raznolika skupina udeležencev, vključno z Zainab Saidulaevo, glavno oblikovalko in izvršno direktorico podjetja Measure; Yanina Goncharova, ustanoviteljica beloruskega tedna mode in umetniška direktorica beloruskega tedna mode Fashion Council, Shirene Rifai, ustanoviteljica in izvršna direktorica jordanskega tedna mode; Tsepang David Teba, koordinator in vodja strateških partnerstev na tednu mode v Lesotu; Mahdi Galenovi, predsednik upravnega odbora in izvršni direktor iranske fundacije za javno diplomacijo; Temesia Tuicaumia, direktor Fiji Fashion Weeka; Mpho Mogotsi, generalni direktor afriškega tedna mode BRICS; Soma Njie, direktor Fashion Weekend Gambija; Brian Ahumuza, ustanovitelj Abryanz Style & Fashion Awards Africa.
Fotografije: BRICS+ Fashion Summit Press Service
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem