"Lahko rečem, da se začel povsem iz potrebe - naučil sem se šivati, da bi lahko naredil oblačila po svojih željah," pravi mladi oblikovalec Nejc Šubic, s katerim se je pogovarjala naša novinarka Katja Kozlevčar.
Kakšna je bila vaša študijska pot?
Študijsko pot sem sicer začel na filozofski fakulteti, kjer sem se vpisal na sociologijo kulture, vendar me ta ni zanimala več kot en semester. Tako sem se leta 2011 vpisal na oblikovanje oblačil in tekstilij na NTF. Po prvem letniku sem se poleti udeležil tečaja na šoli Pensole, Footwear Design Academy, v Portlandu, kjer sem se preizkusil v oblikovanju čevljev za rolkanje pri nekdanjem oblikovalcu Nikejeve znamke Jordan, Dwaynu Edwardsu. V absolventskem letu 2014 sem drugi semester študiral v Winchestru, kjer je bil poudarek na oblikovanju in tiskanju tekstilnih vzorcev. Podiplomski študij nadaljujem na naravoslovnotehniški fakulteti, ki mi omogoča osredotočenje na oblikovanje moške mode.
Kako ste se znašli v oblikovanju ulične mode?
Ta moda mi je blizu, saj je to področje, ki ga narekuje moja generacija. Že od začetka so me bolj kot visoka moda zanimala vsakodnevna oblačila, ki pa so oblikovalsko lahko tudi zelo prefinjena. V Londonu sem pri znamki Underated dobil praktično izkušnjo, v Portlandu pa sem bil priča procesu oblikovanja performance čevljev. Iz tega sem se ogromno naučil, in ko dodam še svojo skejtersko DIY-perspektivo, se lahko podam v ustvarjanje čisto svoje kolekcije oblačil.
Na tokratnem tednu mode ste predstavili kolekcijo Semi-loner. Kako ste jo zasnovali, kakšen je koncept?
Predvsem sem želel vključiti vse tehnike, ki sem jih med študijem spoznal, tako da sem v kolekciji uporabil vse od pletenin z vzorci do digitalnega tiska, sitotiska in vezenja ter seveda klasično krojenje in šivanje. Pomembno mi je bilo ujeti moment časa, predvsem v barvah in detajlih. Skozi kolekcijo se razkrivajo različni motivi, ki ponekod izvirajo iz moje preteklosti, prav tako pa sem se z bolj dekadentnimi oziroma neprimernimi detajli, kot so cigarete, igral z mejami funkcionalnosti in dobrega okusa. Navdih za to sem našel v Tsumurovi kolekciji Final Home, ki sem jo interpretiral na sodoben način.
Oblikujete kose iz potrebe ali zgolj za izražanje kreativnosti?
Lahko rečem, da sem začel povsem iz potrebe – naučil sem se šivati, da bi lahko naredil oblačila po svojih željah. Kreativnost pride sama po sebi, mogoče zaradi moje radovedne narave. Zdaj je izdelovanje oblačil zame že bližje terapiji, ko se mora kreativnost malo umiriti in izkristalizirati.
Športna oblačila imajo svoje zakonitosti, kako vi premikate te meje?
Lahko bi temu rekli zakonitosti, zame so to bolj priložnosti. Priložnosti za izboljšave, spremembe, nadgradnje ... s takim izhodiščem lahko nato premikamo meje.
Katera izmed številnih nagrad vam največ pomeni?
Verjetno sem bil najbolj vesel, ko sem na LJFW 2014 dobil nagrado za kolekcijo Wetpussy(cat), saj je ta poudarjala moje originalne načine dodajanja funkcionalnosti in trajnostne vrednosti oblačilom, ne samo estetike. Fino pa mi je tudi, da sem z zadnjima dvema kolekcijama Razvajena depresija in Semi-loner vključen v Pentljo, trgovino s konceptom, kjer je mogoče moja oblačila kupiti.
V zadnjem času smo na oblikovalskem področju priča izrednim mladim talentom. Kako vi vidite svojo prihodnost?
V Sloveniji se je res pojavilo precej mladih talentov, kar se mi zdi zelo spodbudno. Sam se prihodnosti bolj malo posvečam. Menim, da je lahko ta odvisna samo od tega, koliko se trudiš v sedanjosti. Bolj realno pa v Sloveniji močno pogrešam tekstilno industrijo, ki bi omogočala boljša izhodišča po končanem študiju. Verjetno bo za nekatera znanja in delovne izkušnje, ki si jih želim pridobiti, treba pogledati v tujino.
Pripravila Katja Kozlevčar
Fotografije Jure Makovec, Urša Premik, Barbar Studio in osebni arhiv
Preberite še: VELIKI HOROSKOP 2017: Kaj vam prinaša novo leto?
Priporočamo tudi: Kako Jennifer Lopez ostaja tako fit pri 47-ih letih? Točno tako! (vaje + jedilnik)
Novo na Metroplay: Lia Zuljan in Milena Gasparin o ustvarjanju UGC vsebin, njuni karierni poti in konkurenci