Od renesanse do danes: Diorjeva kolekcija na tednu mode v Parizu, ki briše meje med preteklostjo in sedanjostjo.
Maria Grazia Chiuri, kreativna direktorica modne hiše Dior, je v najnovejši kolekciji jesen/zima 2025 postregla s prepletom zgodovine in sodobnosti. Na pariški modni pisti je predstavila reinterpretacije ikoničnih elementov iz preteklosti, med katerimi izstopa prenovljena J’adore Dior majica, tokrat podaljšana in prekrita z romantično čipko. A to je bil le eden izmed mnogih poklonov preteklim modnim obdobjem, ki so zaznamovali to impresivno kolekcijo.
Chiuri je navdih črpala iz raznolikih zgodovinskih obdobij – od elizabetinske dobe in njenih bogatih ovratnikov, ki so spominjali na roman Orlando Virginie Woolf, do viktorijanske dobe in srednjeveških vplivov. Na modni pisti smo videli razkošne črne čipkaste obleke, prosojne srajčne obleke, prekrite s cvetličnim vezenjem ter skulpturalne mini obleke v obliki zvona, ki so se zdele kot sodobni oklep. Bogato vezeni suknjiči v dolgi in kratki izvedbi ter teatralni naborki so dopolnili nostalgični, a hkrati sodobni videz kolekcije.
Chiuri je tokrat predstavila Dior v bolj dramatični in vizionarski luči, pri čemer je tudi scenografija dogodka doprinesla k izjemnemu vzdušju. Modna revija se je začela s podobo manekenke na gugalnici, kar je ustvarilo eteričen uvod v spektakel.
Navdih iz Dior arhivov je bil jasen. Poleg preoblikovane J’adore Dior majice, ki jo je v zgodnjih 2000-ih populariziral John Galliano, je kolekcija vključevala tudi elemente Gianfranca Ferréja, umetniškega direktorja Diorja med letoma 1989 in 1996. „Vsaka kolekcija je konstrukcija, projekt prežet s fantazijo. Zavedanje. Povabilo, da z modo izraziš svojo pristnost,“ je zapisala Chiuri v spremnih opombah h kolekciji.
Zaključek revije je bil prav tako impresiven – modeli so zavzeli modno pisto v parih in v dinamičnih pozah, preden so se podali v skupinski finale. Z 79 videzi je bila kolekcija bogata in mogočna, vendar ni izgubila svoje koherentnosti. Chiuri je ponovno dokazala, da zna preteklost povezati s sedanjostjo in s tem ustvariti kolekcijo, ki ni le nostalgična, temveč tudi sveža in vizionarska. Dior ostaja modna hiša, ki s svojim brezčasnim oblikovanjem ohranja zgodovino pri življenju, hkrati pa na novo oblikuje prihodnost.
Vir: elle.com
Novo na Metroplay: “Ljubljana ni najbolj varno mesto za vsa moja stilska izražanja!” | Metro minutke X Glasovi ponosa