Pogovarjali smo se z Emiliom de la Moreno, Katie Ann McGuigan in Vinti Andrews.
Deljenim mnenjem o digitalizaciji tednov mode ne vidimo konca, predvsem pa ostajajo odprti odgovori na vprašanja o učinkovitosti spletnih predstavitev, njihovi vlogi v prihodnosti in vplivu na delo modnih oblikovalcev.
Pogovarjali smo se z oblikovalci in voditelji lastnih blagovnih znamk, ki so svoje vizije za prihodnost predstavljali na londonskem tednu mode.
Katie Ann McGuigan: "Vsi smo stopili korak nazaj in se začeli znova učiti o svojih znamkah."
"Vsi smo stopili korak nazaj in se začeli znova učiti o svojih znamkah", pove Katie Ann McGuigan, irska modna oblikovalka, ki se je neizbežnemu primežu koronavirusa izognila lažje, kot večina drugih svetovnih oblikovalcev. Nevedoč, kaj čaka modno industrijo, je oblikovalka svojo kolekcijo že pred omejitvami postavila na noge, nemoteno delovanje pa so ji rešila poznanstva in njeno dolgoletno prizadevanje za lokalno, trajnostno proizvodnjo. "Imela sem srečo, da že od nekdaj delujem trajnostno, sodelujem z lokalnimi umetniki in dobavitelji. Navdihuje me ročno delo in pohištvo, ki sta ga izdelovala moja starša."
Pod prisilo digitalizacije je Katie odkrila nov način komunikacije s svojimi kupci in opazila, da so se mnogi oblikovalci zaradi omejitev odločili za lokalno proizvodnjo tudi v prihodnosti: "Všeč mi je, da so mnogi začeli misliti drugače, bolj lokalno in trajnostno. Vsi se učimo kako se prilagajati in postopoma bomo v tem vedno boljši."
Katie Ann McGuigan SS21
Emilio de la Morena: "Izkoristil sem vse, kar se je dalo, celo svojo staro posteljo."
Oblikovalca Emilia de la Moreno smo obiskali na razstavi v okviru londonskega tedna mode - njegova nova kolekcija je zopet navdušila, ampak že na prvi pogled odražala iznajdljivost in kreativnost, izzvano z omejitvami. "Vse na tej razstavi, sem naredil sam, s pomočjo ožjih sodelavcev. Včasih sem osamljen v studiu razmišljal, kaj naj ustvarim in se tako spomnil na navdih, ki sem ga imel ves ta čas pred očmi - stiska". Kolekcija 5Troubles je tako že po naslovu odražala njegov nepričakovan navdih, v kreacije pa je priznan španski oblikovalec vpletel vozle, ki so zanj indikator problemov in situacije brez izhoda.
Emilio de la Morena SS21
"Izkoristil sem vse, kar se je dalo, celo svojo staro posteljo, ki sem jo zamenjal v času izolacije. Posteljo sem spremenil v stensko umetnino, kose lesa, ki so se mi že leta prelagali po studiu, pa v samostoječe skulpture, ki so razstavo povezovale v celoto." Modna industrija je bila skoraj do popolnosti v istem, vsem tujem položaju, težje je bilo doseči raznolikost in opaznost med množico spletnih filmov: "Odločil sem se, da v spletno predstavitev namesto klasičnih manekenk vključim plesalce in tako svoji kolekciji dodam še en element umetnosti." Oblikovalec je svoje kose v sodelovanju s fotografom fotografiral v okolici studia, v prihodnje, pa si želi čim hitrejši prehod v ustaljene tirnice.
Vinti Andrews: "Želeli smo se osredotočiti na tisto, kar je resnično pomembno."
Trajnostna znamka Vinti Andrews, znana predvsem po predelavi oblačil in t.i. "upcycling" tehniki, je omejeno okolje za kreativnost rešila s sproščenostjo. "Želeli smo se osredotočiti na tisto, kar je resnično pomembno - za nas so to družina in prijatelji". Upočasnili so sebe, svoje delo in razmišljanje, na koncu pa ugotovili, da tako delujejo še bolje kot takrat, ko si ob naglici in ustvarjalnem pritisku ne morejo dobro odpočiti.
Vinti Andrews SS21
Kolekcija, ki so jo ustvarili tako sledi smernicam in načelom znamke, v kosih pa se še posebej odraža premišljenost, sproščenost in želja po predstavitvi "novega sveta", torej kjer je odpaden tekstil do popolnosti ponovno uporabljen, ljudem pa je trajnostno razmišljanje samoumevno. "Vsi proizvedemo toliko odpada, mi pa z upcyclingom ničvredne kose spremenimo v kakovostna in dolgoročno uporabna oblačila."
Lahko ustrežemo hitrim klikom spletnih uporabnikov?
"Mogoče samo delno," so soglasnega mnenja vsi oblikovalci, Emilio de la Morena pa doda, da si v celoti digitalnih modnih tednov ne želi prav zaradi občutka, ki nastane ob pogledu na kreacije na modni brvi. Težko je ustreči hitrim klikom spletnih uporabnikov, sicer pa so digitalne predstavitve, filmi in pogovori strategije prihodnosti, na katere prej niso pomislili. "Ljudje na spletu klikajo zelo hitro in težko je ujeti njihovo pozornost v tej nasičenosti" pove Katie Ann McGuigan, ki digitalne predstavitve namerava ohranjati tudi v prihodnost. Čeprav neizkušeni, so oblikovalci uspeli predstaviti kolekcije, tako kot jih še niso nikoli, pri čemer Emilio de la Morena poudarja pomembnost združitve čiste umetnosti in mode, kar je v tradicionalnih modnih revijah večinoma težko doseči.
Fotografije: Katie Ann McGuigan, Vinti Andrews, osebni arhiv
Pripravila: Ina Podkoritnik
Preberite še: LFW: To so glavni trendi, ki jih napovedujejo londonski oblikovalci
Priporočamo tudi: Oglejte si vse kreacije z modne revije Prada
Novo na Metroplay: “Lahko si v pižami, dokler je del koreografije” | BRIGITA KRAŠOVEC, ELLE MLADI TALENT 2024