Lea Pisani je aprila 2016 izdala knjigo Ravni oblačenja/Dress Code. Z njo smo poklepetali o poslovnem slogu oblačenja, saj se je Lea v Bruslju, na ISPD – International School for Protocol and Diplomacy, izpopolnila prav v protokolu in bontonu.
Poslovna moda in trendi. Kako združiti ta dva svetova?
Danes sta ta dva svetova popolnoma združena. Sodobna podoba signalizira sodobnega, aktivnega človeka, ki mu je mar za vse novo, tudi modo. Morda je le ekstremno trendna podoba rezervirana za bolj kreativne poklice. Večinoma so ljudje v različnih poslovnih svetovih oblečeni veliko bolj sproščeno kot nekoč, kar pomeni, da imajo več prostora za izraz svojega sloga oblačenja z oblačili, kombinacijami materialov, dodatki, pričesko in tako naprej.
Tri najpomembnejša pravila za dober poslovni slog?
1 Ustrezna velikost oblačil.
2 Občutek za primernost in prilagajanje različnim poslovnim priložnostim.
3 Vizualna identiteta, prepoznavna podoba – ta govori o človeku, ki ve, kaj hoče, se zaveda svojih naravnih danosti in hkrati pozicije ter tudi ciljev v poslovnem svetu.
Poslovni slog oblačenja se že desetletja vrti okoli osnovnih kosov, srajce, krila, suknjiča in hlač. Je napočil čas, da v osnovno garderobo vključimo nove kose, ki jih je poslovni svet že sprejel kot sprejemljive, na primer lepo krojene kavbojke?
Če gre za bolj formalno poslovno okolje, potem je suknjič res še vedno osnovni kos. Klasično krojeni suknjič rahlo negira obliko telesa, zato je uporaben za tiste, ki morajo projicirati profesionalnost in avtoriteto. Suknjič pa že dolgo ni več obvezen del podobe v večini poslovnih okolij. Ljudje so oblečeni sproščeno, suknjič je nadomestil hibrid med jopico in klasičnim suknjičem. Izdelan iz džersija, z zaplatami na rokavih, našitimi žepi, vidnimi šivi. Takšen suknjič se tudi odlično kombinira s kavbojkami. Kdaj so kavbojke sprejemljive in za katero poslovno okolje, je pogosto vprašanje.
Kavbojke v deveto raven oblačenja, ki se imenuje sproščeno elegantna raven ali po angleško smart casual, sodijo le izjemoma. Če so nepoškodovane in enakomerno obarvane in kombinirane z usnjenimi čevlji, srajco, bluzo, sproščenim suknjičem, potem so lahko dobra izbira. Poškodovane ali celo strgane pa sodijo samo v zelo neformalna, kreativna poslovna okolja.
V svoji novi knjigi Ravni oblačenja se dotikate pomembnih prelomnic v življenju, ki so zaznamovane tudi z za to priložnost primerno garderobo. Bi lahko izpostavili tiste najpomembnejše, kjer velja rek Obleka naredi človeka?
Zanimivo, da ta rek ljudje pogosto uporabljajo, nekateri zato, ker se z njim strinjajo, drugi se ne. Dejstvo je, da obleka pomaga pri komunikaciji, lahko se oblečemo v uniformo in preverimo, ali ta rek res drži. Lahko se oblečemo v bolj formalna oblačila, moški na primer v suknjič in kravato, ter ugotavljamo odziv ljudi v trgovini, na sestanku ... Dejstvo je, da je človek vedno bolj izurjeno vizualno bitje in vedno bolj ocenjuje osebnostne lastnosti na podlagi podobe. Zato bi bilo dobro, da bi se moči podobe zavedali in bi jo izkoristili v svojo korist.
Poglavja v knjigi o izboru obleke za določene priložnosti pomagajo pri oblikovanju sodobne in ozaveščene podobe. Nastala so na podlagi mojih izkušenj, svetovanj, izobraževanj. Želela sem pomagati tako pri izbiri obleke za pomembne prelomnice v življenju kot tudi pri vsakodnevnih dilemah o primernih oblačilih in dodatkih.
Petra Windschnurer
Preberite še: Nina Šušnjara: Intervju s Slovenko, ki s svojimi kreacijami osvaja New York
Novo na Metroplay: "Ni uspeha brez trdega dela." | Maja Štamol Droljc