Moda Promocijsko sporočilo

Je luksuzna moda lahko tudi trajnostna?

14. 6. 2023
Deli
Je luksuzna moda lahko tudi trajnostna? (foto: promocijska fotografija)
promocijska fotografija

Koncept luksuzne mode ima mnogo dimenzij, ki se lahko nanašajo na visoko ceno, ekskluzivnost dostopa, edinstvenost in izvirnost oblikovanja ali visokokakovostne materiale. Zaradi teh asociacij in predpostavke, da je družbeno povpraševanje po luksuznih dobrinah manjše, kakor po množicam dostopnejši modi, bi lahko trdili, da je tudi luksuzna moda etična in trajnostna. Toda, ali je res?

Moda priznanih oblikovalcev poleg izdelkov prodaja tudi nadvse želeno identiteto. Prestiž, ugled in druge oznake za večino predstavljajo privlačno vrednoto, ki jo je z oblačili, obutvijo in modnimi dodatki mogoče kupiti. Vendar, želja po ekskluzivnosti lahko pogosto prevlada nad dejansko kakovostjo tovrstnih izdelkov. Oznaka “Made in Italy” je za mnoge sinonim za visoke etične standarde, ki so bili že veliko krat izzvani. Da višja prodajna cena oblačil, obutve in modnih dodatkov luksuznih blagovnih znamk ni indikator višjih plač delavcev na montažnih linijah in bombažnih poljih, so razkrili mnogi dokumentarni filmi (v ogled priporočamo predvsem dokumentarni film The True Cost, ki razkriva ozadje tako hitre, kakor tudi luksuzne mode) in odmevni incidenti, povezani z zagotavljanjem pravic delavcev. V Italiji so leta 2019 na primer aretirali vodjo enega izmed tekstilnih podjetij, katerega neevidentirani in nezaščiteni delavci so izdelovali oblačila za luksuzne blagovne znamke, vključno z Armanijem, Saint Laurentom in Fendijem. Prav tako je New York Times s svojim poročanjem razkril italijanski luksuzni sektor, ki je šiviljam naročal, da izdelujejo modna oblačila za lokalne tovarne kar od doma, brez pogodbe ali zavarovanja. 

Vedno več potrošnikov posledično zahteva od blagovnih znamk prevzemanje odgovornosti za njihov vpliv na okolje in družbo, saj jih dojemajo kot podaljšek svojih vrednot in identitete. Kot rezultat se priznani modni oblikovalci v vedno večjem obsegu usmerjajo k etičnim in trajnostnim praksam proizvodnje ter postavljajo nove smernice preobražene luskuzne modne industrije, ki tokrat brez dvoma upravičuje visoko ceno. Kako jih prepoznati?

- Transparentna dobava, ki podpira tradicijo: ali blagovna znamka odgovorno proizvaja svoje produkte? Si prizadeva za ohranjanje tradicionalnih običajev, kot so vezenje, klekljanje, usnjarstvo, izdelava nakita, tkanje, tiskanje v blokih in tehnike barvanja? Ali se zavezuje, da bo varovala dobrobit svoje delovne sile? Pred nakupom preverite, kako odprto blagovna znamka komunicira glede svoje dobavne verige, njenih členov in izdelave, ter ali lahko spoštovanje the indikatorjev potrdi z mednarodno priznanimi certifikati.

- Raba naravnih materialov: proizvodnja naravnih materialov, kot so svila, alpaka, vikunja, kašmir, volna in drugi, je temeljni vir dohodka malih kmetov v številnih državah in eden od mnogih načinov, kako lahko luksuzne blagovne znamke svojim strankam ponudijo kakovost in edinstvenost, ter dokažejo zavedanje o svoji družbeni odgovornosti. 

- Praktična izkušnja: luksuzna moda pomeni več, kakor le izdelavo in prodajo dobro krojenega kosa oblačila. Svetovne modne hiše s svojim delom ustvarjajo edinstveno uporabniško izkušnjo, ki jo spremljajo številne spremne storitve, kot so svetovanje, pomoč pri izbiri in iskanju pravega izdelka, poprodajna oskrba in možnost popravila ali reklamacije. Takšen, bolj celovit pristop k prodaji zmanjša obseg potrošnje, število vračil in količino zavrženih kosov ter zagotovi, da boste vsak nakup obdržali desetletje ali več. 

- Trajnostna embalaža: bodite pozorni na kakovost in ekološko neoporečnost materialov, v katerih prejmete kupljeni izdelek. Znano je, da papirja s sijajem ni mogoče reciklirati, prav tako ne embalaže iz mešanih materialov. Poiščite blagovne znamke, ki za svoja pakiranja uporabljajo naravne materiale in nestrupena barvila.  

- Inkluzivnost in dostopnost: veliko luksuznih blagovnih znamk se je znašlo pod drobnogledom zaradi neobčutljivih sporočil, ki so žalila ali izključevala različne družbene ter etnične skupine. Prada se je na primer zavezala k povečanju svoje raznolikosti, potem ko so jo opozorili na kulturno neobčutljivo prezentacijo izdelkov, medtem ko je blagovno zmako Dolce & Gabanna zaradi rasistično obarvanih marketinških sporočil množično kritiziralo in opustilo mnogo azijskih potrošnikov. Bodite pozorni na komunikacijo blagovnih znamk, poleg tega pa tudi na zaposlitvene prakse – ali podjetje zaposluje pripadnike različnih rasnih in spolnih skupin ter svoje stranke obravnava enakopravno, ne glede na barvo, raso ali finančni status?

- Spodbujanje nakupov iz druge roke: vedno večje število priznanih modnih hiš z iniciativami v imenu trajnostnega nakupovalnega vedenja, zaščite okolja in podaljševanja življenjskega cikla luskuznih dobrin, spodbuja k nakupovanju “pre-loved” izdelkov ter celo sodeluje s platformami, ki jih prodajajo. Posebej oblikovane kolekcije, ugodnosti, dogodki in druge oblike sodelovanja predstavljajo pomemben akt, ki priča o trajnostnem in etičnem vedenju blagovne znamke. 

Če sklenemo, je presoja o temu, kaj je luksuzni izdelek, odvisna od naših vrednot in prepričanj. Visoka cena pogosto ni zagotovilo za trajnostno, pravično ali etično modo, ki bi zavračala zaslužkarstvo, izkoriščanje delavcev in rabo okolju škodljivih snovi, temveč slednjo definirajo drugi, veliko pomembnejši dejavniki, kot so transparentnost o proizvodnih in prodajnih praksah ter spodbujanje trajnostnega potrošniškega vedenja. Kot potrošniki imamo mnogo pravic, ob temu pa tudi dolžnost, da naše nakupe usmerja ozaveščenost in dobra informiranost o aspektih modne industrije, ki odločajo o naši prihodnosti.

Podprite pionirje trajnostne in etične luksuzne mode, med drugim Burberry, Dior, Louis Vuitton, Celine, Chanel, Saint Laurent, Loewe, Acne Studios in druge, ter nakupujte njihove najbolj zaželjene kose na www.therealluxury.com.

V kolikor vas nakup ne zanima, vas vabimo k prodaji izdelkov priznanih blagovnih znamk, ki vam ne služijo več. Želite dodatne informacije? Pišite nam na info@therealluxury.com ali nas obiščite v Showroomu na Šmartinski cesti 53 v Ljubljani – rezervirajte svoj termin preko Instagram profila @the_real_luxury_ ali telefonske številke 040/882-234. Veselimo se vašega obiska!

Burberry Society Canvas Tote, 450,00 EUR (www.therealluxury.com)

Dior Medium Lady D-Lite Bag, 3.450 EUR (www.therealluxury.com)

Hermès Constance 18 Gris Asphalt Rose Gold Epsom, 12.500 EUR (www.therealluxury.com)

Hermès Oran Sandal Vert Pomme, 800,00 EUR (www.therealluxury.com)

Louis Vuitton Black Pumps, 504,00 EUR (www.therealluxury.com)

Mugler Contrast Panels Denim Shorts, 780,00 EUR, (www.therealluxury.com)

Prada Triangle Logo-Plaque Re-Nylon Headband, 340,00 EUR (www.therealluxury.com)

Saint Laurent Sunglasses, 270,00 EUR (www.therealluxury.com)