Ana Črešnik in Aljaž Verčko: Iznajdljiv, vztrajen in kreativen dvojec

24. 8. 2016
Deli

Kreativna mladca, ki se rada igrata z obliko in materiali.

Kako bi se opisala?
Aljaž: Vedno je najtežje opisovati sebe. Rekel bi, da sem v prvi vrsti iznajdljiv in vztrajen. Pozitivna lastnost je tudi ta, da pod pritiskom delujem zelo dobro, kar navadno pride prav pri zaključkih projektov. Z nerganjem nisem v dobrih odnosih. To enostavno ne spada v moj okvir.
Ana: Družina in prijatelji mi pravijo, da sem nežna, sočutna in prijazna. Menim, da slednje kar drži. Neznanci pa so me pri nekem študijskem projektu opisali kot »velika očala in dolge noge«. (smeh)

Kdaj sta odkrila ljubezen do oblikovanja?
Aljaž: Že od malih nog so me zanimali kreativni poklici. Svoj talent sem razvijal s pomočjo Lego kock in že v vrtcu govoril, da bom arhitekt, ko bom velik. Ko sem se prvič srečal s poklicem industrijskega oblikovalca je slednje postalo cilj. Danes vem, da sem se odločil pravilno.
Ana: Spominjam se, da sem po zvezkih risala tlorise sanjskih hiš in si poskusila vse predstavljati. Ja, to so ti začetki.

Prvi kos, ki sta ga oblikovala?
Aljaž: Če me spomin ne vara, je bil prvi izdelek embalaža na natečaju podjetja Henkel. Šlo je za otroško lepilo. Sem pa zaradi nepozornosti nekoliko zamudil rok za oddajo projekta.
Ana: Zdi se, da je bil to prvi projekt na faksu. Oblikovati smo morali kljuko. Stvar sem nekoliko personalizirala, tako je nastala prozorna kljuka, v katero lahko uporabnik vstavi liste z različnimi potiski ali karkoli drugega, poljubnega.

Kako se je vajina kariera obrnila v smeri modnega oblikovanja?
Pravzaprav se niti ni obrnila v smer modnega oblikovanja. Še vedno delujeva predvsem na področju industrijskega oziroma produktnega dizajniranja. Vsekakor pa drži, da je torbica izdelek, ki se ga lotevajo vse smeri dizajna.

Zakaj ravno torbice?
Večinoma oblikujeva funkcionalno zahtevnejše produkte (op.p. npr. zibelka Ananni "Growing with love", tematski park pri splavarskem pristanu na Gortini, Urban planty – zasnova vrečke, ...), zato predstavlja torbica Modernicone bolj strast kot kaj drugega. Tak izdelek snovalcu dovoljuje igranje z obliko in izživljanje nad materialom.

Zanimivo ime imajo.
Modernicone je linijsko ime za modne produkte najine blagovne znamke Ananni, ki deluje predvsem na področju izdelkov za dom. Ime pojmuje ikono sodobnega časa.

Modernicone torbica

Če se ne bi ukvarjala s tem, bi ...
Aljaž: Uradniška dela vsekakor niso zame. To odpade! Zagotovo bi bil inovator, mizar, kuhar, frizer, brivec ... Dejstvo pa je sledeče: kjerkoli in v čemerkoli bi deloval, bi težil k vrhu. Sem pa vesel, ker sem svojo pot (že) začrtal ...
Ana: Morda bi ustanovila podjetje za popolno prenovo domov. Torej z vključenim svetovanjem o postavitvi, o opremi prostora, do izvedbe prenove in nabavo izbranega pohišta. Polaganje ploščic mi namreč ne bi bil problem. Ravno nasprotno, tega bi se nekoč rada naučila. Stene že tako znam »zrihtati«. (smeh)

Se kdaj zgodi, da izdelki po koncu izdelave niso videti tako, kot sta si sicer predstavljala?
Razvoj je vedno dolgotrajen proces. Pred končnim izdelkom se izvede ogromno testiranja. Perfekcionizem je del najinega vsakdana in potrebno je veliko sprememb do zaključka nekega projekta. Velikokrat se izdelek razvije v drugačno smer, kot je bilo sprva pričakovano, vendar šteje to, da je produkt na koncu popoln, kolikor je to pač mogoče.

Zadnji nakup?
Aljaž: Če ne štejem izdelkov iz živilskih trgovin, potem so to čevlji United nude.
Ana: Piknik košara.

Kam na večerjo s prijatelji?
Aljaž: Počasi odkrivam vrhunsko slovensko in tujo kulinariko. V naši deželi imamo resnično veliko odličnih kuharjev. Namesto večerje pa bi raje priporočal kar potovanje po Italiji in preizkušanje njihove lokalne kulinarike. Mene je jug neizmerno navdušil, sever pa še čaka, da ga obiščem.
Ana: Z novo piknik košaro nekam v naravo. Lokacija, ki bi jo rada priporočila vsem je Ljubljanski grad. Seveda ne sme manjkati odličen svež kruh, salam'ce in sir ter vino ali šampanjec.

Kaj vaju trenutno najbolj vznemirja?
Celotno dogajanje v zvezi z blagovno znamko Ananni. Seveda ne pozabimo tudi na razvijanje novih izdelkov in iskanje novih poslovnih priložnosti.

Modernicone

Izdelki blagovne znamke Ananni so na voljo v spletni prodajalni Ananni.com.

Preberite še: Torba Hendee: Navdahnjena z zahtevami "fajn" življenja

Novo na Metroplay: "Ni uspeha brez trdega dela." | Maja Štamol Droljc