Amy Powney, kreativna direktorica Mother Of Pearl in finalistka natečaja Zalando Sustainability Award, o trajnosti, ustvarjalnosti in modi

13. 8. 2021
Amy Powney, kreativna direktorica Mother Of Pearl in finalistka natečaja Zalando Sustainability Award, o trajnosti, ustvarjalnosti in modi (foto: Mother Of Pearl)
Mother Of Pearl

Mother Of Pearl je razkošna trajnostna blagovna znamka ženskih oblačil, ki slavi individualnost, pristnost in trajnost. Njihova oblikovalska mantra je klasična, a nikoli dolgočasna. Ustanovljena leta 2002, izdeluje modo z duhovitostjo, srcem in vestjo - sodobno obliko s stališčem, ki ne škoduje Zemlji.

Amy Powney je v samo 13 letih od pometanja tal v rezalnici pri Mother Of Pearl postala kreativna direktorica. Trajnost je za Amy vseživljenjska strast in z Mother Of Pearl je na misiji, da zmanjša vpliv na planet. Njene trajnostne modne kolekcije so bile prikazane na modnem tednu v Londonu in Københavnu, prodaja pa jih v prestižnih svetovnih trgovinah, med njimi Net-a-Porter, Harrods, Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus in Goop.

Amy Powney je tudi finalistka Zalandovega natečaja za trajnostni razvoj.

Zalandov natečaj za trajnostni razvoj želi modne znamke spodbuditi k raziskovanju alternativnih pristopov oblikovanja in proizvodnje, ki bi lahko bolj prispevali k trajnostni prihodnosti. Natečaj zaokrožuje Zalandovo trajnostno strategijo do.MORE in daje priložnost Zalandu, da izkoristi svojo platformo za boljše sodelovanje v modni industriji in obenem usmeri pozornost na blagovne znamke, ki si delijo skupno vizijo. Žirija strokovnjakov iz modne industrije ocenjuje trajnostne strategije blagovnih znamk, vključno z njihovimi kolekcijami, in stopnjo predanosti trajnostnemu napredku ter inovacijam. Zmagovalec Zalandovega natečaja za trajnostni razvoj bo prejel finančno nagrado v višini 20.000 evrov in partnerstvo z Zalandom za razvoj ekskluzivne kolekcije, ki bo še naprej zasledovala trajnostne rešitve pri oblikovanju - na področju materialov, proizvodnih procesov, tehnoloških rešitev in sledljivosti. 

Podpredsednica marketinškega oddelka v Zalandu, Natalie Wills, pravi: "Veseli nas, da tudi letos sodelujemo s tednom mode v Kopenhagnu. Z Zalandovim natečajem za trajnostni razvoj postavljamo v ospredje blagovne znamke, ki so pomembne za bolj trajnostne prakse v naši industriji."

Kdaj ste se pridružili znamki Mother of Pearl in kako ste jo usmerili na trajnostno pot?

Blagovni znamki sem se pridružila pred 15 leti kot začetnica in napredovala do kreativne direktorice ter od takrat v celoti prevzela podjetje.

Vedno sem bila navdušena nad odgovornimi načini dela v modni industriji glede na dolgo zgodovino družbenih vprašanj in v zadnjem času ogromen vpliv na okolje z rastjo hitre mode in potrošništva. Odrasla sem na kmetiji na severu Anglije, kar mi je dalo temelj za spoštovanje narave, pa tudi za ključne delavce v oskrbovalnih verigah, saj sva jaz in moja družina delali na lokalnih kmetijah za pridelavo hrane.

Zaradi tega sem vedno menila, da moda ne bi smela imeti cene za planet, na katerem živimo, a tudi zaradi etike ne bi smeli popuščati glede sloga.

Zdi se, da se industrija končno prebuja v hudo potrebo po trajnosti, vendar vi to že nekaj let zagovarjate. Lahko poveste kaj več o svoji osebni zgodbi, ki se nanaša na to potrebo?

Zame sta ustvarjalnost in etika enakovredni v filozofiji naše blagovne znamke. Verjamem v ustvarjanje lepih oblačil brez ogrožanja integritete.

Ni priročnika o tem, kako narediti blagovno znamko trajnostno, začeli smo na začetku, veliko poznih nočnih raziskav, postavljali milijone vprašanj našim dobaviteljem in nekaj potovanj, da bi stvari razumeli na lastne oči. S sodelavko Chloe sem se odpravila na učno pot in od tam sva vse, kar sva se naučili, poučili ekipo Mother Of Pearls.

Verjamem v transparentnost in v dostop do celotne zgodbe o naših izdelkih, ki stranki natančno pokaže, kaj smo naredili z vsakim oblačilom prek našega spletnega filtra trajnostnih atributov. To daje moč potrošnikom, da se ozaveščeno odločijo o oblačilih, ki jih kupujejo.

Trajnost zame ni nastajajoča tema, moja strast je že 15 let.

Kako se izobražujete o trajnostnih spremembah, ki jih morate narediti - kot oseba in kot blagovna znamka?

Zadnjih 5 let smo se poglobili v vse vidike poslovanja in zbrali znanje za sprejemanje premišljenih odločitev o tem, kako oblačila izdelati na najbolj odgovoren način.

Obiskujemo njive, kmete in tovarne, čeprav to počnemo zelo strateško, saj želimo čim manj letalskih potovanj. Želela sem vedeti od začetka do konca, kje je bil naš proizvod pridelan ali pridobljen, kdo ga ustvarja, in družbene vplive na poti. Potovala sem in nadaljujem pot, da bi našla najboljše tovarne, dobavitelje in kmete, ki skrbijo za planet in njegove prebivalce tako kot mi.

Pomembno je tudi, da se izobražujete o vseh vprašanjih/ rešitvah glede podnebnih sprememb, saj so številna modna vprašanja enaka kot v kmetijstvu, globalna vprašanja pa so pogosto politična. To je področje razmišljanja za krmarjenje, vendar trenutno ni nič pomembnejšega od etike v vašem podjetju in ta bi morala biti višja od vsega drugega, če ste lastnik podjetja.

Katere korake lahko potrošniki naredijo, da bodo trajnostnejši? Na kaj morajo biti pozorni pri nakupu oblačil?

Zahteva celotno ponastavitev sistema in spremembo vedenja potrošnikov. Vrniti se moramo k vrednotenju oblačil kot lepo izdelanih kosov, ne pa metati stran predmetov. Če je kos oblačila mogoče prodati za 2,50 evra, je šlo nekje nekaj narobe.

Sistem se mora upočasniti, vlagati moramo v osnovne kose garderobe blagovnih znamk z vrednostmi in upoštevati sisteme zaprte zanke, ki nas spodbujajo k najemu, popravilu in recikliranju, ki nadomeščajo naše impulzivne nakupe.

Svet mode se zaveda, da resnično trajnostno poslovanje presega le surovine in vključuje različne vidike. Kaj menite o tem?

Fantastično je, da pogovor postaja vse bolj priljubljen, vendar moramo biti previdni pri resnih in premišljenih ukrepih in ne gre le za green-washing ali modnih pogovorov.

Ne verjamem, da bi za eno žensko morala oblikovati nekaj, kar bi škodilo drugi ali na nek način škodilo okolju. Morher Of Pearl mora delovati v harmoniji z ljudmi in planetom. Kot blagovna znamka in mati moram odigrati vlogo pri zagotavljanju prihodnosti našega planeta in zmanjševanju posledic naših dejanj.

Vaša blagovna znamka ponuja tudi izposojo oblačil. Je to še en korak k trajnosti v modi?

Vsekakor. V središču znamke Mother Of Pearl je naše prepričanje, da vlagamo v osnovno garderobo, predmete, ki jih boste vedno znova nosili in dolgo časa hranili v svoji garderobi. Vendar pa za tiste posebne priložnosti ali enega od trenutkov, ko potrebujete nekaj, kar pa ni nujno, da bo postalo vaša večna garderoba, potem je najbolje, da si to izposodite. To je bolj trajnostna možnost kot enkraten nakup, ki ga ne boste nosili pogosto, preden ga zavržete. Neposredno na našem spletnem mestu smo uvedli izposojo, da našim Pearly Queens ponudimo bolj krožne možnosti, tako da lahko preizkusijo oblačila pred nakupom, preden vlagajo v osnovne kose.

Impulzivno vedenje pri nakupu poskušamo preusmeriti v nekaj bolj premišljenega in počasnejšega. To je prva faza v naslednji fazi našega poslovanja, katere cilj je vključiti tri stebre "R": "izposoja, popravilo, nadaljnja prodaja" v našo blagovno znamko. S postopnim uvajanjem teh možnosti v našo skupnost pomagamo prevzeti odgovornost za svoja oblačila, ko so ustvarjena.

Veliko ljudi vas povezuje z dnevnimi oblačili, vendar se vaš pogled na modo spogleduje tudi z večernimi oblačili. Je moderna, čista, nekako romantična zaradi biserov, a še vedno izrazito elegantna. Kako pristopite k priložnostni obleki, kot je vaša poročna kolekcija? Kaj je za vas tukaj pomembno?

Moj osebni slog je dvigovanje preprostih videzov iz dneva v noč in tako oblikujem za Mother Of Pearl. Ohlapne obleke z velikimi detajli rokavov se lahko zlahka spremenijo v večerno obleko s spremembo čevlja in nakita. Ali preprosto majico, zataknjen v asimetrično krilo z odličnim čevljem, nekaj šminke in nakita, obožujem tudi kot večerno obleko. Verjamem, da so ženske videti najbolj kul, ko jim je udobno, nekaterim ženskam so to pete in bleščice, zame minimalizem in sproščenost.

Pandemija COVID-19 je močno prizadela modno industrijo. Tu se vsak dan zastavlja vprašanje: Kako pandemija spreminja modno industrijo?

Upajmo, da se bo to za vedno spremenilo, da moramo videti nekaj pozitivnega iz tega, kar je bilo za mnoge neverjetno težko leto. Mislim, da je na ravni potrošnikov prinesla povečano ozaveščenost o našem vplivu na obrat v vseh panogah. Upam, da bo spodbudilo več blagovnih znamk in podjetij, da se odzovejo na spremembo povpraševanja potrošnikov, da bodo bolj trajnostni in transparentni, da razmišljajo o svoji okoljski in socialni etiki. Lahko le upamo!

Svoje delo predstavljate na tednu mode v Københavnu. Ko se znajdemo sredi podnebne krize, se zdi, da mora moda premisliti tudi o modnih revija. Do danes smo videli različne načine, kako se blagovne znamke približujejo predstavljanju mode, vendar je mogoče ustvariti trajnostni teden mode?

Vse v življenju prinaša ogljični odtis, vendar menim, da tehnologija obstaja, da bi bila katera koli industrija bolj trajnostna. Vendar pa mora modna industrija na tem področju še veliko narediti. Pred nekaj leti sem se umaknila od tradicionalnega modnega cikla v Londonu. Odločila sem se, da ne želim več proizvajati sezonskih kolekcij, ki so se ujele v linearni model hitre mode, zato sem se oddaljila od predstavitev kolekcij.

Čeprav sem bila vesela, da sem bil na tednu mode v Københavnu, sem se spraševala o "odtisu" in to je eden od razlogov, zakaj nismo potovali s kolekcijo, ampak vse nadziramo na daljavo iz Združenega kraljestva. Ena stvar, ki nas je naučil Covid, je, da se lahko prilagodimo, smo bolj prilagodljivi in ​​lahko naredimo veliko, četudi na drugačne načine, kot smo jih bili vajeni prej.

Ste ena izmed treh finalistov natečaja Zalando Sustainability Award. Kaj vam pomeni to priznanje?

Pomeni ogromno in je neverjetno priznanje za vse delo, ki smo ga opravili v zadnjih 15 letih. Prizadevali smo si znova razmisliti o starem modnem poslovnem modelu dobička in izgube ter zajeti ljudi, planet in dobiček, saj so ti popolnoma prepleteni in odvisni drug od drugega. Zmaga bi bila priznanje za to delo in naš poskus, da oblačilom vrnemo vrednost kot lepe, trajnostno izdelane kose.

Katere so vaše najljubše modne znamke in/ali posamezniki, katerih etos najbolj spoštujete in vas navdihuje?

Redko kaj kupim in ko to naredim, vlagam v osnovne kose garderobe, predvsem iz Mother Of Pearl, sicer pa od blagovnih znamk, ki jim zaupam in kjer sem raziskala njihovo podjetje ali kjer ponujajo trajnostne izdelke, kot je Tencel.

Kupujemo le tisto, kar potrebujemo, in vlagamo v izdelke, ki bodo trajali. Vedno bolj postajam zagovornica minimalizma; stvari samo dodajajo čustveno prtljago, da ne omenjam več časa za razvrščanje in čiščenje ter manj časa za življenje.

Kakšna naj bo dediščina Mother Of Pearl?

Svetu želim pokazati, kaj je mogoče storiti in kaj lahko dosežete, ko odprete svoj um, podvomite o svetu in njegovih sistemih ter se postavite na svoje noge in govorite resnico. Želim, da bi moja hči vedela, da sem poskušala premisliti stvari v zelo linearnem in pohlepnem svetu in sem poskušala to narediti na svoj način, način razmišljanja o vseh stvareh, ne samo o sebi.

Moj najljubši citat je: "Vedno sem se spraševala, zakaj nekdo glede nečesa ni naredil ničesar, potem pa sem spoznala, da sem jaz ta nekdo."

Fotografije: Mother Of Pearl

Preberite še: Penélope Cruz nas je navdušila v čudoviti obleki

Priporočamo tudi: 10 najlepših srajčnih oblek za modni začetek jeseni

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc