Če želite biti v novem letu srečnejši, se držite teh 6 enostavnih zapovedi

Da bo vaše novo leto še bolj izpopolnjeno, v vaše novoletne zaobljube ne pozabite vključiti teh ključnih zapovedi.

Če želite biti v novem letu srečnejši, se držite teh 6 enostavnih  zapovedi - Foto: Profimedia

Januar zagotovo ni najlepši mesec v letu, je mesec, ki pride za mesecem polnih dobrot, prazničnega časa, veselja, druženja in topline. Januar je mrzel, nepoznan, vzbuja strah pred neznanim, novim, a vendar daje priložnost za nove začetke. Je mesec, ko mnogi naredimo seznam ciljev in novoletnih zaobljub, kako bomo spremenili leto, ki prihaja in vanj vnesli kopico novih izpopolnjujočih rutin. Številni sprejmemo konkretne zaobljube, obljubljamo si nove rutine za spremenjen in boljši jutri. To je morda v času, ki je trenutno še kako vsem poznan in že kar precej moteč, v času pandemije, še toliko bolj pomembno, saj je naše življenje polno omejitev, zato pa je ključno, da znamo poskrbeti zase.

Večina novoletnih ciljev spada v eno izmed naštetih šestih kategorij, v obzir in razmislek pa morda vzemite prav vse, tudi če se za konkreten spopad z njo ne boste odločili.

Če želite maksimizirati kratkotrajno veselje, ki vam ga prinašajo drobne radosti življenja, hkrati pa ohranjati dolgoročni občutek sreče in smiselnosti življenja, poskrbite, da tok vašega življenja teče v smeri harmonizacije in ravnovesja vseh šestih kategorij.

1. Poskrbite zase

Vsi poznamo zlajnane pregovore o tem, kako pomembno je živeti zdravo, poskrbeti za svojo srečo, vendar vam obljubljamo, da naštete stvari delujejo. Več gibanja, več zelenjave, manj stresa, zdravo prehranjevanje in več spanja so primeri vedenja, ki so ključni za optimalen razvoj našega uma in telesa. Takšni cilji so pogosto napisani na naših novoletnih seznamih, morda se jih lotimo prezahtevno, smo preveč kritični do sebe in naše novoletne resolucije po kakšnem mesecu že propadejo. Mi vam pravimo, da se letos časa zase lotite nežno, zavedajte se, da to delate zgolj zase in lastno boljše počutje. Zagotovo nas je pandemija dodobra izropala prej tako uporabnih in poznanih kategorij za samooskrbo, zaprti so fitnesi, prepovedano je druženje s prijatelji, ostali smo sami s seboj. In samo mi smo tisti, ki lahko poskrbimo zase. Poskrbite za svoje psihično in fizično zdravje.

Morda se sprašujete, zakaj je ta kategorija pomembna bolj kot katera koli druga? Če se boste hoteli spopasti z življenjem, ki je danes tako stresno, vsi lovimo našo novo dinamiko, se prilagajamo spremembam, pa še virus preži na nas, dobesedno na vsakem koraku, je nujno pomembno, da energijo, ki jo imamo usmerimo vase. V nasprotnem primeru ne bomo imeli energije ne zase, kaj šele za druge, prav tako bomo pozabili na zastavljanje lastnih ambicij, energija pa bo vsekakor pešala tudi za zabavo. Zabava in smeh bosta pogosto pristala nekje na koncu našega seznama, kar ni prav, vsi si v teh časih zaslužimo vsaj malce smeha. Zato nikar ne imejte slabe vesti, če se ta kategorija za vas znajde na samem vrhu seznama. Če čutite, da je za vas ključ do uspeha smeh, se smejte, če mislite, da morate jesti zdravo, jejte zdravo. Storite tisto za kar čutite, da vam bo prineslo dobro počutje. Letalske posadke vam vedno rečejo, da si nadenete kisikovo masko, preden priskočite na pomoč drugim. Podobno morate tudi vi poskrbeti za svoje zdravje, sicer v vseh ostalih kategorijah ne boste mogli učinkovito doseči svojih ciljev.

2. Od sebe dajte toliko, kolikor zmorete, ne bodite prezahtevni!

Če je na prvem mestu vedno skrb zase, se lahko na drugi točki znajdejo stvari, ki vključujejo povečanje vašega prostovoljnega dela, vsekakor pa za to potrebujete energijo. Ta kategorija lahko vključuje tudi porabo bolj kakovostnega časa za povezovanje s prijatelji in družinskimi člani, ki morda v teh časih potrebujejo še več vaše pozornosti. V to kategorijo spadajo tudi donacije v dobrodelne namene, vendar le toliko kot le lahko, nikar v dobri veri ne presezite svojih zmogljivosti. V stvareh, ki jih počnemo moramo uživati, čutiti moramo, da nas polnijo, radostijo, v nasprotnem primeru so takšna dejanja nesmiselna.

Več kot očitno je, da ljudje uživajo v naši skrbi za njih, kako in koliko pa vse to prispeva k naši osebni sreči in dobremu počutju? Strokovnjaki sicer trdijo, da sta naša samozavest in občutek, da ima naše življenje smisel, na vrhuncu, ko pomagamo drugim. Skratka, pomoč drugim dejansko pomaga, da se počutimo srečnejše in bolj izpolnjene. Vendar pazite, da najprej poskrbite zase.

3. Bolj se povežite z lastnim jazom in ostalimi!

Omeniti velja, da je eno najpogostejših obžalovanj, ki jih ljudje izrazijo na koncu življenja, da niso preživeli dovolj kakovostnega časa z ljubljenimi. Čeprav je čas z bližnjimi mešanica dajanja in zabave, raziskave kažejo, da je preživljanja časa z bližnjimi ključnega pomena, ne le za osebno srečo, temveč tudi za vaše zdravje. Covid je druženja in povezovanja z ljudmi zagotovo zelo otežil, vsem nam, ki smo trenutno zaprti in izolirani.

Če torej tudi vi ne morete preživljati kakovostnega časa s svojimi najbližjimi, je vsekakor najboljše virtualno srečanje. Danes obstaja že toliko aplikacij in povezav, ki omogočajo, da vidimo svoje domače, vsaj preko ekrana. Vsekakor pa ne pozabite nase, zdaj je idealni čas, da se povežete sami s seboj in spoznali boste, da se v vas skriva še toliko neodkritega in dobrega, kot si niste niti mislil. Morda je zdaj čas, da si prisluhnete, se slišite in zaupate.

4. Bodite ambicioznimi in ne bojte se dosegati novih stvari!

Ugotovite na katerih področjih v življenju bi želeli blesteti oz. storiti še več in se tega lotite. Lahko ste ambiciozen študent in tako vložite še več ur in truda v vaš študij, lahko se borite za napredovanje na delovnem mestu, se odločite, da boste zmanjšali dolg in več prihranili, lahko se osredotočite na doseganje poklicnih, športnih ali akademskih ciljev. V življenju so potrebne želje, lahko posegamo po velikih projektih,  zraven pa ne pozabimo, da zgolj želja ni dovolj, nujno potrebujemo tudi vero in trud. Nikar ne postanite apatični, pasivni in nikar v življenju ne zaspite, vedno je prostor za več in boljše in nikoli ni prepozno. Vselej pa je pomembo, da nam vedno še nekaj ostane na naši poti, da nikoli ni dovolj iskanja in stremljenja k še boljšem.

Za premike in cilje v življenju niti ni nujno, da strmimo izključno k dosežkom ter nas vedno vodi sama “zmaga”. Zmaga je končni cilj, ki niti ni tako pomemben, če se sami nismo tekom naše poti do cilja nič naučili. Pomembne so izkušnje, pomembna je pot. Dovolite si posegati po stvareh, ki si jih želite, na poti do tja pa bodite vselej prisotni v trenutku in skrbno srkajte vse modrosti, ki vam bodo po poti dane.

5. Privoščite si več zabave!

Morda gre za eno najbolj zanemarjenih kategorij v novoletnih zaobljubah pa tudi na splošno v letošnjem letu, oz. letu 2020.  Res je, da na zabavo v trenutnem zunanjem svetu ravno ne moremo računati, saj smo še kar obkroženi z zaprtimi restavracijami, gledališči, klubi, pa vseeno, menite, da je to nekaj kar nujno potrebujete za svojo srečo in zabavo? Vsem je znano, da se najboljša zabava lahko zgodi popolnoma spontano. Verjetno ste tudi vi že doživeli, da ste kdaj čisto nenačrtovano priredili manjše druženje doma, ob kakšnem dobrem filmu, glasbi, pokovki, morda še celo brez alkohola, pa se je vsem zdelo, da ste priredili zabavo stoletja. Ja res je, za prijeten umik od realnosti, malce smeha pa res ne rabimo veliko. Vse to lahko storimo doma, z družinskimi člani, če le živite skupaj, lahko pripravite plesno točko, ob dobri glasbi in garantiramo vam, da se boste zabavali, kot še nikoli.

Prav tako se lahko lotite kakšnega zabavnega spletnega tečaja, preberete dobro knjigo ali pa zgolj pogledate kakšen dober stand up. Možnosti je veliko, samo malce ustvarjalni in domiselni moramo biti. In dovoljeno si je želeti več zabave, smeha, dovolimo vam celo, da je to vaša nova novoletna zaobljuba. Morda se vam bo zdelo nenavadno, kdo pa si v današnjih časih sploh lahko privošči zabavo, kaj šele, da bi si jo upali želeti. Vendar lahko, pogosto je ravno želja mnogih starejših, ko za nazaj gledajo svoje življenje, da bi se več smejali in zabavali. Vi še imate čas, da preskočite takšna obžalovanja na stara leta ter smehu in zabavi pozornost namenite že zdaj.

Kakšna je korist, da smo obdani z vsem najboljšim v svojem življenju, če tega ne znamo ceniti.

Poskusite dan začeti z drobno hvaležnostjo, lahko je to karkoli, tudi nekaj čisto majhnega. Preden vstanete in začnete z dnem si na list papirja zapišite drobno hvaležnost, ki naj vas vodi skozi dan. Lahko ste hvaležni za sončno jutro, za čista oblačila, pripravljen, svež zajtrk, za svojo ljubečo družino, varen dom, za nekaj kar drugače jemljete kot samoumevno. Ljudje se pogosto preveč oziramo samo na stvari, ki jih v svojem življenju še nimamo, na vse kar pa že imamo pa tako radi pozabljamo. Če bi delali na svoji hvaležnosti, znali živeti v trenutku in uživati, bi ugotovili, da imamo pravzaprav vse. Boste videli kako bo vaš dan kar na enkrat lepši in bolj prijeten.

6. Naj bodo vaše zaobljube konkretne in merljive

Za vse zgoraj navedene kategorije postavite konkretne in merljive cilje, da boste svoj napredek lahko spremljali in točno vedeli kako vam gre njihovo izpolnjevanje. Prepričajte se, da so vaši cilji realistični. Na primer, lahko si zadate, da boste pet dni v tednu telovadili vsaj 45 minut. Zadajte si, da boste vsak drugi dan poklicali svojo mamo, opravljali več prostovoljnih del, več plesali, se več smejali. Lahko si zadate, da boste vsak teden prebrali knjigo za osebnostno rast, kuhali, meditirali, hkrati pa si vestno, vsako jutro zapišite tri stvari za katere ste vsakodnevno hvaležni. Izberite kategorije, ki so vam bližje, ki jih sami bolj čutite, ne silite v stvari, ki jih ne bi radi počeli. Nič narobe ni, če ima ena kategorija po deset konkretnih ciljev in druga samo enega, vseeno boste dosegli ravnotežje.

Raziskave kažejo, da dolgoročna sreča temelji na kombinaciji užitka, iskrenosti, povezanosti s samim seboj in drugimi, spoštovanja in dosežkov. Seveda, kot že rečeno, če ne boste imeli svojega zdravja, ne boste mogli početi veliko drugega, zato je skrb zase najbolj pomembna, da vam da energijo in moč za sledenje vsem ostalim kategorijam. Pravzaprav si morda zaslužite konkreten aplavz, če vam je uspelo vsaki kategoriji določiti enako število ciljev in se vsaki enako posvetiti. To niti ni tako lahko. Ostali, ki pa vam to morda ni uspelo, ne skrbite. Poskušajte ugotoviti katera kategorija na vašem seznamu potrebuje največ izboljšav in temu sledite. Tudi to se bo sčasoma spremenilo, naše potrebe in želje rastejo skupaj z nami.

Več kot naredite zase, več sreče in veselja boste deležni, hkrati pa boste imeli energijo, da ste tam tudi za ostale. Če ste po navadi preveč osredotočeni na delo, boste zdaj morda želeli svojo energijo preusmeriti v iskanje časa za bližnje. Tako pa boste počasi dodajali cilje v tisto kategorijo, kjer mislite, da bi se še lahko izboljšali. Ne postavljajte si previsokih ciljev in previsokih pričakovanj, saj veste kako deluje življenje, te potem težje uresničimo, ker nam povzročajo prevelik pritisk. Le bodite nežni sami s seboj.

Ko se enkrat odločite za svoje resolucije, je bistvo le, da se jih držite.

Želimo vam čudovito, uravnoteženo novo leto!

Povzeto po članku s Psychology Today.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Kako modno kombinirati trenirke po vzoru Chiare Ferragni

Priporočamo tudi: To so bile najlepše obleke v letu, ko ste se rodili

Najbolj brano