Srbkinja, ki želi obuditi kultno blagovno znamko

10. 8. 2024
Ano Anđelić so na Espritu zaposlili, da bi obudila nekoč živahno in priljubljeno blagovno znamko. (foto: Profimedia)
Profimedia

Na konferenci Forbes Adria Power Women’s Summit, ki bo 4. septembra v Beogradu, bo tudi ena najboljših marketinških direktoric Ana Anđelić. Njen cilj je, da blagovno znamko Esprit vrne na pota stare slave.

Ana Anđelić je globalna direktorica marketinga v družbi Esprit, njen cilj pa je obuditev te kultne blagovne znamke.

“Ko me je kontaktiral glavni izvršni direktor Esprita William Pak, na to znamko nisem pomislila že leta. Seveda sem se je spomnila iz devetdesetih, ko je bila na vrhuncu, tako da je bila moja prva misel: ‘Oh, kaj pa se je zgodilo z njimi?’ To je bilo moje izhodišče – kako prenesti to blagovno znamko nazaj v središče naše kulture,” je Anđelić povedala v pogovoru za Highsnobiety.

Kupci kot oboževalci

Ana je prepričana, da jo od konkurence ločujeta samozavest in njeno akademsko ozadje, saj ima doktorat iz sociologije. Ta način razmišljanja je prenesla tudi v Esprit.

“Razmišljamo širše od trendov in preučujemo globlje družbene, kulturne in gospodarske tokove, ki oblikujejo preference potrošnikov ter vplivajo na to, kako porabijo svoj čas in denar. Potrošnikov ne obravnavamo kot posameznike, temveč se zazremo v njihove mreže: kako so povezani z drugimi? Zakaj je to pomembno? Kako sporočajo, komu pripadajo in kako se razlikujejo od drugih? Kako oblikujejo svoj okus?” je razložila za Highsnobiety.

Znamka Esprit je bila najbolj priljubljena med generacijo X. Bo tudi med generacijo Z?

Znamka Esprit je bila najbolj priljubljena med generacijo X. Bo tudi med generacijo Z?

Profimedia

Kot primer navede, da so najbolj uspešne in trajne blagovne znamke tiste, ki imajo velike in zveste skupine oboževalcev, na primer Birkenstock.

“Njihovi pristaši navdušeno delijo svoje nakupe na TikToku, Instagramu in YouTubu. /…/ Svoje kupce obravnavamo kot oboževalce in v tem je moč naše blagovne znamke: oboževalci ohranjajo najboljše iz kulturne dediščine, tako da jo interpretirajo za sedanjost in jo približajo tistim, ki zanjo še niso slišali. Kot vodniki drugim povedo, zakaj naj bodo pozorni na Esprit,” dodaja.

@esprit

Znamka je bila izjemno priljubljena med generacijo X, zato si želijo, da bi oni prenesli to navdušenje na mlade, torej na generacijo Z.

Večji, kot je izziv, bolje je

Pred tem je bila Ana Anđelić direktorica blagovne znamke Banana Republic, zasedala pa je tudi izvršne položaje v podjetjih Mansur Gavriel, David Yurman in Rebecca Minkoff.

A kako je postala tako uspešna? V intervjuju za srbski portal Zadovoljna je pred leti dejala, da bi si želela, da bi imela herojsko zgodbo, ki bi jo pripovedovala, a da je resnica veliko bolj preprosta. “Vedno me je vodilo tisto, kar me je zanimalo, in izziv sam – večji, kot je, bolje je. Moja motivacija in izzivi so se povezali v kariero,” je dejala.

Srbkinja, ki želi obuditi kultno blagovno znamko
Forbes

Njeno vodilo je, da si ne zapomni lastnih neuspehov, ampak samo to, kar se je z njimi naučila. “Imam srečo, da sta pogum in drznost pri meni vedno v ospredju. Tudi na začetku kariere ni bilo pri meni nobene negotovosti, ker nisem vedela, koliko ne vem. Delovala sem na podlagi drznosti in prodornosti,” je samozavestno dodala. Priznava pa, da je največji izziv vedno delo z ljudmi.

Hrabrost in vera vase

V odrekanje zaradi kariere Anđelić ne verjame, saj je prepričana, da je nujno, da je izpopolnjena na vseh področjih življenja. V prostem času tako bere, si privošči kakšno masažo in trenira s Tracy Anderson.

Njen nasvet za vse ženske, ki se želijo podati v poslovni svet, pa je, naj bodo hrabre in verjamejo vase.

Ana Anđelić se je letos uvrstila na Forbesov seznam naj marketinških direktorjev (The 2024 Forbes Entrepreneurial CMO 50). Leta 2020 jo je Forbes razglasil za eno najvplivnejših direktoric marketinga. Dve leti prej, 2018, pa se je uvrstila na seznam 50 najboljših direktorjev marketinga. Luxury Daily ji je namenil naziv Luxury Women to Watch, Guardian pa jo je uvrstil med deset najboljših digitalnih strategov na svetu.

Prvi Forbes Adria Power Women’s Summit bo 4. septembra v Beogradu. Vstopnice za srečanje so že v predprodaji.

Novo na Metroplay: "Po srcu sem rokerica." - Nina Strnad | Elle podkast