Vendarle je tu. Porschejev srednje veliki SUV, ki že desetletje privablja poglede in je z rednimi nadgradnjami postal ena najbolj priljubljenih jeklenih kočij v svojem razredu, je zdaj postal – električen. Novi Macan odgovarja vsem, ki pravijo, da jim je Cayenne prevelik, a si vseeno želijo prostornega terenca. Poskočni avanturist, ki se odlično znajde v mestu, uspe premakniti meje električne vožnje in ob tem ohraniti drznost svojih predhodnikov. Z Macanom se cesta začuti povsem drugače.
Ko so prvi sončni žarki sramežljivo pronicali skozi jutranjo meglico sredi podalpskih dolin, je bil novi Porsche Macan že pripravljen za naslednjo preizkušnjo. Tako markanten premijski SUV si zasluži priložnost, da se razživi na prekrasni cestni trasi in Slovenija se na vseh koncih zdi kot nalašč za užitek v vožnji. Želja je bila, da se iz hladnejšega severa podamo proti obali, na prijetno poletno pustolovščino in ob sončnem zahodu Macana ujamemo v vsej njegovi pristni eleganci.
Premišljene podrobnosti
Da je vožnja z Macanom prav posebna izkušnja se začuti že takoj ob prvem stiku z notranjostjo. V usnje odet volan vrne dotik sofisticiranosti, medtem ko pogled pritegne izpopolnjeni kokpit z 12,6-palčnim ukrivljenim zaslonom za vse ključne informacije in še manjšim, 10,9-palčnim zaslonom za upravljanje funkcij vozila. Da je vožnja kot odmev iz prihodnosti, poskrbi še projicirni zaslon z obogateno resničnostjo, ki podatke o vožnji prikazuje kar na cestišču pred voznikom.
Vsak kotiček v Macanu torej sporoča, da nič ni bilo prepuščeno naključju. Tipični Porschejev dizajn se spaja z vtisi najmodernejše tehnologije, ki omogoča, da se naše digitalno življenje enostavno staplja z užitkom v vožnji. Sistem poganja zanesljivi Android Automotive, ki ne komplicira pri povezovanjih z vsemi napravami (vključen je tudi Apple CarPlay), aplikacijski center pa konzolo pretvori v pravo multimedijsko platformo.
Poglej, kaj prihaja
Med vožnjo se čutijo pogledi. To je avtomobil, ki ga preprosto ni moč prezreti. Značilne Porschejeve linije tu prerastejo svoje poreklo in se razvijejo v dinamično, športno silhueto, ki odraža moč in prestiž. Takoj je jasno, da je Porsche. In takoj je jasno, da z njim ni šale.
S svetom se spogleduje z deljenimi žarometi z značilnimi štiritočkovnimi dnevnimi lučmi, smiselno vgrajenimi v boke avtomobila kar ustvari še bolj mogočno podobo vozila. Vrata brez okvirja dopolnjujejo vtis poskočnega športnika, celotno podobo pa edinstveno zaključi svetlobni trak, ki na zadnjem delu povezuje boke avtomobila in ob zaviranju prefinjeno osvetli poznani logotip – Porsche.
Ker je to vendarle Porsche, je med vožnjo nenehna želja, da se začuti njegova moč. 360 konjskih moči ponudi silovit, a hkrati suveren pospešek (iz mirovanja do 100 km/h v 5,7 sekundah), ki se v različici Macan Turbo (ta v srcu skriva kar neverjetnih 639 konjskih moči in do hitrosti 100 km/h skoči v le 3,3 sekundah) prelevi v popolno podrejenost fizičnih zakonov. Je električen, a zato nič manj dinamičen. Zvest legendarnemu imenu, da med vožnjo ustvari občutek samozavesti, popolnega nadzora in absolutne premoči.
Električna zmogljivost
Skrb za popolnost se je seveda pretopila tudi v koncept električnosti. Parametri so zastavljeni premišljeno in predstavljajo nova obzorja električne vožnje. Moč polnjenja do 270 kW, 800-voltna arhitektura in napredna baterija s kar 95 kWh uporabne kapacitete ustvarja električni ekosistem, ki sledi hitremu tempu življenja.
Polna baterija ima doseg do kar 641 kilometrov, na ultrahitrih polnilnicah pa se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v okoli 20 minutah – le 10 minut polnjenja tako zadostuje za 250 kilometrov vožnje. Z vključenim 11-kilovatnim polnilnikom se Macan brez težav čez noč napolni tudi na domači polnilnici. Da ne izgubljate časa z načrtovanjem polnjenj, vskoči še Porsche Charging Planner, ki glede na slog vožnje in destinacijo izpiše optimalne postanke za polnjenje.
Porsche, ki se vozi kot - Porsche
Kljub vsem prilagoditvam, se novi Macan še vedno vozi kot Porsche. Med vožnjo se čuti zanesljivost oprijema in lahkotnost upravljanja tega sicer zelo konkretnega jeklenega konstrukta. Težišče je nekoliko nižje kot pri predhodniku, je pa na voljo nov sistem aktivnega upravljanja vzmetenja (t.i. Porsche Active Suspension Management oz. PASM) in sistem upravljanja navora na posameznih kolesih, kar ne glede na okoliščine, tip cestišča ali hitrost ohranja občutek varnosti in zanesljivosti. Je športnik, ki se vozi zelo elegantno.
Vse to dopolnjuje izredna funkcionalnost vozila, ne glede na voznikov življenjski slog. 1348 litrov prtljažnega prostora, kamor je mogoče dostopati le s kretnjo noge, dodaten 84-litrski prtljažnik pod prednjim pokrovom ter ogromno prostora tudi na zadnji klopi pomeni, da je to brez težav osrednji družinski avto. Za udobje je vsekakor poskrbljeno. Komfortni ali športni sedeži so lahko ogrevani, prezračevani in celo masažni, za zabavo med vožnjo pa poskrbi ozvočenje BOSE® ali Burmester®. Novi Macan je zasnovan, da se prilagodi vsakemu ritmu življenja. Vprašanje je le še, kam nas bo zapeljal jutri.