"... Študentje so zelo različni, veliko jih ima izkušnjo študijske izmenjave v tujini iz prvega semestra, od koder so prinesli tudi drugačne poglede na modo, morda nekoliko spremenili razmišljanje in pridobili še več širine v oblikovalskih pristopih," pravi Nataša Peršuh.
Študentje tretjega letnika so že zrele in precej izoblikovane ustvarjalne osebnosti. V prvo vrsto stopijo individualizem, lastna interpretacija in vizija. Pri nekaterih se zdi, da gledamo dela že uveljavljenih oblikovalcev z lastnim pečatom, kar je odlična popotnica za prihodnost. Profesorica Nataša Peršuh se je kot mentorica tretjega letnika trudila, da bi vsak študent našel svoj izraz, da bi njegova vizija zaživela v čim boljši luči. In luč tretjega letnika sveti nadvse raznoliko, dovršeno in z jasno oblikovalsko vizijo. Zunanjemu opazovalcu je skoraj neverjetno, koliko zmorejo, znajo in udejanjijo.
Zato sem bila vesela povabila fakultete, da pokukam v vsakdanji delovni proces ter interakcijo med profesorji in študenti. Bila sem in sem še navdušena. Natašo poznam in cenim zasebno, ko sem jo videla v vlogi profesorice, pa me je še bolj navdušila. Pri delu s študenti tretjega letnika je jasna in dosledna. Poleg bogatega oblikovalskega znanja in izkušenj s šolanja v tujini jim ponuja še veliko več – vpogled v svet, ki jih čaka. Sama ga namreč zelo dobro pozna in ta svet ni vedno samo lep. Kajti sanje oziroma eksperiment je treba postaviti v realno okolje. Naročniki ne bodo večno čakali, da oblikovalec razreši vse svoje težave, modne revije ne bodo prestavili zgolj zaradi tega, ker še ni čisto prepričan v svojo idejo. Vsa ta vedenja, ki so za 'odraslega' oblikovalca nujna, jim Nataša poda z največjo ljubeznivostjo in resnostjo.
Tudi v tretjem letniku so ustvarjali na temo Kril, vendar so bili napotki, ker gre za zrelejše oblikovalske osebnosti, drugačni. Ko odrasteš, zahtevaš več svobode za lastni izraz. »Krila so tisto, kar nam daje polet. V življenju nasploh, kot tudi v oblikovalskem razmišljanju in ustvarjanju. Osnovni napotek študentom je bil le, naj čim bolj osebno, avtorsko interpretirajo. Pogledajo vase, se odprejo ali delijo področja, teme, ki bi jih morda, če govorimo o skritih strasteh, ljubeznih, konkretnih inspiracijah, užitkih, raje zadržali zase. Lahko pa nam daje krila tudi uporniški izraz, odziv na trenutno situacijo, preseganje ovir, kljubovanje ... Moda so tudi sanje, pravljica. Na tej stopnji je bodočim oblikovalcem še dovoljeno sanjati.« Taki so bili Natašini osnovni napotki, tisto, kar se je rodilo skozi celoletno delo, pa prevzame, vsaj mene je.
Letnik je gotovo dober in imena si velja zapomniti. »Avtorske interpretacije nosijo izrazito različna sporočila, tehnike variirajo od preprostejših do kompleksnih kombinacij tekstilnih in oblačilnih principov. Študentje so zelo različni, veliko jih ima izkušnjo študijske izmenjave v tujini iz prvega semestra, od koder so prinesli tudi drugačne poglede na modo, morda nekoliko spremenili razmišljanje in pridobili še več širine v oblikovalskih pristopih,« pove Nataša. Komaj čakam, da vidim, kaj se bo razvilo iz teh oblikovalcev, kakšna sporočila bodo prinesli v svet realnosti in na kakšen način bo svet zaradi njihovega doprinosa drugačen, boljši.
Maša Kljun
(Zapis je izšel v prilogi Krila/Wings ob letošnji modni reviji študentov Naravoslovnotehniške fakultete.)
Novo na Metroplay: “Hočemo to popolnost in kupili bomo vse” | Vesna Milek, Elle ženska 2024