Svetlikajoči se Swarovski

31. 3. 2010

Le kdo jih ne pozna? Iskrivi, poželjivi. Kristali Swarovski poosebljajo glamur, to neopredeljivo in vznemirljivo komponento lepote, njihove izjemne lastnosti pa burijo domišljijo umetnikov in oblikovalcev na vseh področjih ustvarjalnosti.

Avstrijsko družinsko podjetje Swarovski je konec 19. stoletja ustanovil Daniel Swarovski. Odraščal je v severni Bohemiji, ki je danes del Češke, v vasici blizu Gablonza, središča tamkajšnje cvetoče industrije kristala in izdelovanja nakita. V majhni očetovi tovarni je dokončal dveletno pripravništvo, izkušnje pa je nabiral tudi pri drugih lokalnih obrtnikih.

Njegova največja strast so bili kristali ter njihova sposobnost lovljenja in odbijanja svetlobe. Leta 1892 je izumil poseben stroj, ki je v postopku rezanja in brušenja kristalnega stekla povzročil pravo revolucijo. Ugotovil je, da za uresničitev načrtov potrebuje le prostor, vodo in energijo. Da bi zavaroval svoje inovacije pred konkurenti, se je leta 1895 preselil v pokrajino Wattens na Tirolskem in tam ustanovil svoje podjetje, ki je danes sinonim za najčistejše steklene kristale, ki se uporabljajo pri izdelavi nakita in oblačil ter dekorativnih in uporabnih dodatkov za dom.

Dodatki za dom

Leta 1976 je eden izmed delavcev v podjetju Swarovski med lepljenjem delov lestenca po naključju oblikoval očarljivo kristalno figurico v podobi miške, ki je postala najbolj prodajan izdelek na zimskih olimpijskih igrah v Innsbrucku in zaznamovala zgodovinsko prelomnico v svetu oblikovanja kristala. Miški so sledile upodobitve drugih živali, in tako je nastala prva kolekcija kristalnih figuric. Kristal je zasijal v novi luči, ne le kot modni element in sestavni del lestencev, temveč tudi kot očarljiv material, ustvarjen za oblikovanje nove generacije predmetov poželenja.

Svetovno znane kristalne figurice so postale kultni predmeti – društvo zbirateljev figuric Swarovski, ustanovljeno v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, ima danes že več kot 400 tisoč članov v 170 državah sveta.

Leta 1992 je prišla na trg kolekcija dekorativnih predmetov, vaz, skled in svečnikov, ki so jih oblikovali svetovno znani oblikovalci, kot sta Borek Sipek in Andrée Putman, ki so na novo odkrivali možnosti oblikovanja kristala. Te sodobne kreacije združujejo funkcio­nalnost in lepoto, so drzne in hkrati izredno glamurozne ter predstavljajo kristal kot simbol čistosti, kot aristokratski, luksuzni predmet poželenja. Nova generacija dekorativnih predmetov je navdahnjena z modnimi trendi, zaznamujejo pa jo asimetrične, abstraktne oblike ter kombinacija brušenega kristala in neobdelanega materiala, kar omogoča njihovo harmonično vključevanje v sodobne prostore.

Kristali in svet mode

V svetu mode se je znamka Swarovski prvič pojavila leta 1977, in sicer v ZDA, dobrih deset let pozneje pa se je razširila po Evropi. Čudovite prefinjene oblike nakita so očarale tako modne navdušence kot ljubitelje klasičnih kosov, ki so njihov nakit ponesli na vrh modnega sveta.

Že od svojih začetkov sodelujejo z modnimi oblikovalci, proizvajalci oblačil, umetniki in ateljeji po svetu, s katerimi raziskujejo nove načine uporabe kristalov v svetu mode. Nova blagovna znamka CrystallizedTM – Swarovski Elements ponuja linijo zelo kakovostnih kristalov, ki so glede na sijaj primerljivi z diamanti. Ime Swarovski pa se podpisuje tudi pod številne modne izdelke in nakit, ki ga oblikujejo znana imena visoke mode, kot so Yves Saint Laurent, Armani, Versace, Gucci in Prada ter provokativni oblikovalci, kot so Alexander McQueen, Vivienne Westwood in Viktor & Rolf.

»Najbolj zanimivo uporabo kristalov Swarovski smo to zimo lahko občudovali na oblačilih znamke Jean Paul Gaultier in škornjih Ugg

Modni nakit Swarovski

Svojo prvo kolekcijo nakita so predstavili leta 1977, danes pa nakit Swarovski nastaja v kreativnih studiih Pariza in Milana ter si utira lastno pot inovativnega oblikovanja. Sledijo viziji združevanja mode in draguljev, kar omogoča, da kristal kot nepogrešljiv element sodobnega razkošja zasije v povsem novi luči.

Kolekcija Danijel Swarovski

Kolekcija nakita in modnih dodatkov Da­niel Swarovski je nastala kot poklon ustanovitelju podjetja in njegovi viziji ter na trg prišla leta 1989. Kolekcijo je zasnovala prvotna kreativna direktorica Rosemarie LeGallais, pri čemer je odkrivala nove možnosti oblikovanja tako v umetniškem kot tehničnem smislu.

Kolekcija Daniel Swarovski, ki je cenovno precej dražja, je dokaz, da lahko dodatki, kot je kristalni nakit, postanejo najmočnejši izraz individualnosti in osebnega sloga. Kreacije iz te kolekcije so plod bujne domišljije, izvirnosti in ročnih spretnosti, ki v življenja sodobnih žensk vnašajo glamur in romantiko. Kolekcija ponuja ekskluzivne kose nakita, torbice in dodatke, izdelane iz najkakovostnejših materialov, eksotičnega usnja, dragih kamnov in bleščečih kristalov.

Muzej kristalov Kristallwelten

Ob 100. obletnici podjetja leta 1995 je bil blizu tovarne odprt muzej kristalov Swarov­ski, zgrajen pod zemljo. V njem so razstavljene umetniške zbirke največjih svetovnih umetnikov, razvrščene po tematskih sobah, obiskovalcem pa ponujajo veččutno izkušnjo, ki jih popelje v svet kristalov, kjer se izmenjujeta domišljija in resničnost. Obiskovalci se potopijo v igro svetlobe, barv, oblik, kristalov in glasbe, ki nikogar ne pusti hladnega. Danes je muzej druga najbolj obiskana turistična znamenitost v Avstriji.

Pogled v prihodnost

Tako kot si je že njegov ustanovitelj Daniel Swarovski I ves čas prizadeval za izboljšave, je podjetje tudi danes usmerjeno v prihodnost ter raziskuje neskončne možnosti uporabe kristala. Kristale Swarovski lahko vidimo na kopalkah, spodnjem perilu in športnih oblačilih, vedno bolj pa prodirajo tudi v svet elektronike in celo v avtomobilsko industrijo.