Modna oblikovalka Suzana Rengeo je že nekajkrat opozorila nase s svojimi kreacijami, s katerimi posega po visoki modi v kombinaciji s kostumografijo.
Prekmurka, ki že nekaj časa živi v Mariboru, ustvarja ne samo gledališka oblačila, ampak tudi modo, ki jo lahko spremljamo na posebnih modnih revijah.
Suzana že velik del svojega življenja posveča oblikovanju oblačil. To jo je tako prevzelo, da je ustvarila tudi svojo blagovno znamko.
"Ko odraščaš v družinskem krogu, kjer so krojači in šivilje, ti oblačila in moda postanejo domača. Tega se učiš od malega in to postane tvoj slog življenja. K sreči so ti ljudje radi opravljali svoje delo, zato imam tudi jaz tak odnos do oblikovanja," doda.
"Doma smo vsi povezani s tem poklicem. Krojač je bil moj ded in moja mama šivilja. Verjetno je to krivo, da sem zajadrala v oblikovalske vode. (smeh) Moji prvi začetki modnega oblikovanja so se razvijali v šoli in verjetno je to razlog, da sem zdaj tu. Vztrajala sem in uživala v tem, kar delam."
Že med študijem na Fakulteti za strojništvo, kjer je Suzana obiskovala smer tekstil, je s svojimi kreacijami nastopala na številnih dogodkih. "Zame je ta pot vedno bila težja, ker moje kreacije nikoli niso bile vsakdanje. Ko se spomnim svojih kolekcij, vidim, da je že od nekdaj v njih prisotna 'gledališka nota'." Suzana namreč že nekaj časa dela kot vodja krojačnice moških kostumov v SNG Maribor. Gledališko delo jo neizmerno veseli, saj lahko izživlja neizživete sanje v kreacijah, ki blestijo na odru.
"Gledališko delo je zelo raznovrstno in ni nikoli dolgočasno. Imam odličen tim in izdelujemo enkratne kostume. Vsaka predstava - opera, balet in drama - je nov izziv. Sodelujemo z različnimi kostumografi, s tujimi in domačimi, s katerimi se sporazumevamo v številnih jezikih. Eno od lepših sodelovanj je bilo z znanim kreatorjem Alanom Hraniteljem in Milanom Kranjcem. To so bili moji prvi začetki, saj sem bila v gledališču novinka. Bila sem Milanova vajenka. (smeh) Ko sem izvedela, da pride Alan (on je že od nekdaj moj idol v kostumografskem svetu), sem se zjutraj petkrat preoblekla, vadila, kako se bom predstavila ... Skratka imela sem hudo tremo. Ko smo se spoznali, sem videla, da je zelo prijeten in prijazen človek, ki točno ve, kaj dela in kaj želi od našega tima.
Njegove skice kostumov so vedno nekaj posebnega. Prava slikarska dela. Večkrat smo že sodelovali in vedno se veselim dneva, ko pride. Zelo hvaležna pa sem gospodu Milanu Kranjcu, ki mi je odprl svet krojev in modeliranja na drug in preprostejši način. Zelo dober učitelj je in na tem mestu mu izrekam veliko zahvalo."
Uživa v gledaliških kreacijah
"Lep izziv mi je bil, ko sem dobila priložnost, da se izkažem v kostumografiji. Najprej sem delala kot asistent kostumografije pri operi Carmen. Delala sem z nemško kostumografinjo Andreo Uhmann, nato pa sem dobila svoj velik prvenec v operi Jevgenij Onjegin. Kostumi do bili klasični iz leta 1915 do 1930. Delo kostumografa je predvsem raziskovalno delo. Sprva sem kar nekaj popoldni presedela v knjižnici in poizvedovala o tem obdobju. Največji izziv so bili ruski vojaki in njihovi čini. V celostno podobo kostumov so všteti tudi pričeska, nakit, obutev, določeni rekviziti. Z režiserjem Ivanom Popovskim in s scenografom Markom Japljem smo odlično sodelovali ves projekt, zato je delo bilo tekoče in zelo zanimivo," pove Suzana.
"Velik izziv je bila tudi opera Črne maske. Takrat še nisem imela tega znanja, kot ga imam zdaj, in se mi ni sanjalo, kako bi lahko naredili takšne kostume. Alan Hranitelj je celo ekipo zelo dobro vodil skozi celoten projekt, tako da ni bilo nobenih težav. Kostumi so bili za nas pravi izziv. Pomagale so nam tudi naše scenske delavnice, ki so oblikovale kletke, velike glave, usta in oči."
Suzana Rengeo - Clothes With Style
Vzporedno z delom v gledališču pa ustvarja tudi blagovno znamko Suzana Rengeo - Clothes With Style. "Najraje ustvarjam večerne obleke, kjer lahko pustim kanček stila iz zgodovine mode. V kreacijah poskušam prepletati staro in novo. Meja med prepletanjem pa je zelo tanka. Zelo rada sodelujem tudi pri različnih projektih. Že štiri leta sodelujem v projektu VOOM, ki ga vodi Simon Cirkulan. Tukaj so projekti, kot je modna revija Vampire Infinity, Mission fashion avenue (Maribor), VOOM evolution of fashion (Ljubljana). Nekateri kosi iz kolekcije Vampire infinity bi lahko bili nosljivi v vsakdanu, če bi jih dobro skombinirali. Korzet s kavbojkami ali pa s klasičnimi črnimi hlačami itd. Krinoline pa so bolj za razstavo kot za nošnjo. Moška kolekcija pa je nosljiva za poroke, gledališče, slavnostne večerje in podobne dogodke.
Zadnja revija je bila v novembru 2013 v Ljubljani v nebotičniku, kjer sem predstavila svojo zadnjo kolekcijo. V tej sem vse omejitve dala na stran in se prepustila ustvarjanju krinolin, korzetov in dolgih večernih oblek. Te obleke so v Salonu uporabnih umetnosti v Mariboru in so tudi naprodaj. Izdelke ustvarjam iz svojih vizij, čustev. Ideje, ki mi pridejo na misel v trenutni inspiraciji. Včasih sploh ne narišem skice, obleko delam iz glave. Ko oblikujem oblačilo, se ne vprašam, kdo bo to nosil. Oblikovanje je zame umetnost. Z vsakim oblačilom želim vzbuditi reakcijo pri ljudeh. Zanimiva je bila tudi kolekcija Paris La Nuit, ki se je predstavila na 80 metrov dolgi pisti. Bila je zelo romantična."
Vzponi in padci
Vsak oblikovalec se v ustvarjalnem obdobju spreminja. Tudi Suzana je imela kar nekaj vzponov in padcev. "Ti so se odražali v mojih kolekcijah. Pa ne po oceni ljudi, temveč po moji lastni oceni. Padci so ponavadi takrat, ko razmišljam, da bi morala oblikovati oblačilo za množice, za veliko prodajo. Takrat moje kreacije nimajo, kako bi temu rekla ... nimajo duše. Ampak na srečo ni več tako. Trenutno ustvarjam zanimive stvari in nekaj mojih kreacij je vidnih v Salonu uporabnih umetnosti v Mariboru na glavnem trgu (v prostorih nekdanjega casinoja). Salon je odprt za oblikovalce, saj se tam razstavljajo, promovirajo, prodajajo, posredujejo in izdelujejo oblikovalski izdelki, vsebine in dogodki. Je družabni prostor, namenjen slovenskim oblikovalcem, arhitektom, umetnikom, ustvarjalcem ter ljubiteljem sodobnega oblikovanja in umetnosti."
Osvojila drugo mesto
Suzana je pred leti osvojila celo drugo mesto za naj oblikovalca obleke Leone Lewis. "Takrat me je še posebej šokiralo, da sem bila izmed vseh oblikovalcev z vsega sveta izbrana med prvih 100 za naslov oblikovalec leta na spletni strani Talenthouse. Zasedla sem drugo mesto. Nato so me povabili na natečaj za teden mode v Las Vegasu, kjer sem zasedla 14. mesto."
Napisala: MIMA
Foto: Natalija Jelušič Babič
Make up: Mateja Naberšnik
Frizura: Kristian Škamljič
Prostor: Salon uporabnih umetnosti Maribor
Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024