Kako je angleška oblikovalka dosegla slavo svojega očeta in zakaj ženske uživajo, ko nosijo njena oblačila.
Le v preteklem letu je ta modna oblikovalka oblikovala 12 kolekcij: tri ready-to-wear, dve liniji spodnjega perila, otroško garderobo, linijo sončnih očal in dve kolekciji adidas by Stella McCartney. K temu bi morali obvezno dodati še 600 uniform in dresov za angleške športnike na olimpijskih in paraolimpijskih igrah v Veliki Britaniji. Uresničevanje zadnjega projekta je trajalo kar tri leta, Stella je oblikovala za adidas, generalnega pokrovitelja celotnega angleškega tima.
Trenutno ima na svetu 23 samostojnih trgovin, ki po objavi New York Timesa beležijo letno prodajo okoli 75 milijonov funtov. Čeprav je bila leta 1997 postavljena za kreativno direktorico blagovne znamke Chloé, se je po štirih letih odločila osnovati lastno blagovno znamko, katere prvo kolekcijo je leta 2001 predstavila v Parizu. Skrivnost njenega uspeha je, da razume potrebe žensk po svetu – vsaka dama išče dobro ukrojene hlače in suknjič, ki jih bo lahko nosila v službi, in mehko bombažno majico za sproščene konce tedna.
Čeprav je zelo neposredna in naravna ter deluje zelo nežno, zna biti tudi izjemno borbena in dosledna. Če bi se pojavila v pravljici, bi ji ustrezal lik feministične vile z bridkim humorjem ali lik samovoljne princese, ki divje jaha skozi gozdove in se z veseljem pogovarja z živalmi.
40-letna britanska oblikovalka in mama štirih otrok, Stella McCartney, je znana tudi po humanitarnem delu, tako v organizacijah, ki ščitijo pravice žensk, kot tudi s prispevanjem v fundacijo Comic Relief. »Je edina oblikovalka, ki se je v vsej naši zgodovini sama ponudila, da bi pomagala. Pred štirimi leti sem se z avtom peljala mimo nje in zavpila je za mano: 'Rada bi oblikovala vaše majice.'« pravi Emma Freud, predsednica Comic Reliefa.
In tako je tudi bilo. Stella jim je pomagala zbrati 3,2 milijona funtov v humanitarne namene. Zelo angažirana je tudi pri projektih za zaščito živali. Od gospe McCartney se je torej mogoče zelo veliko naučiti, zato je toliko boljša mentorica zmagovalca tekmovanja Designer for Tomorrow (by Peek & Cloppenburg, Düsseldorf), ki se prireja že pet let zaporedoma. Srečali smo se v Soho Housu v Berlinu.
Nekoč ste rekli, da je lepo sanjati in si nekaj neizmerno želeti, vendar bo to samo prišlo do vas ... Je moda sama prišla do vas?
Da, tako je bilo. Nikoli nisem bila nekdo, ki bi bil obseden z modo.
Kaj vas je potem navdihnilo, da spremenite mnenje?
Videla sem, kako čustven odnos imajo lahko ženske do oblačil. To je zares navdušujoče.
Jil Sander je nekoč rekla, da oblikuje modo, ki ustreza njenim potrebam. Je pri vas podobno?
Da. Mislim, da so oblačila, ki jih oblikuje ženska oblikovalka, vedno zelo osebna. Povsem naravno je, da si zamislim, kako bi določen kroj pristajal mojemu telesu ali kako bi po njem padal material. Ure in ure se lahko pogovarjam o dolžini krila. Kako je, če sega samo do kolen, in kaj se zgodi, če je daljše. Trije centimetri lahko naredijo velikansko razliko!
Ob izdelavi enega kosa oblačil sama sebi zastavim veliko vprašanj: kaj bi rada oblekla, kje naj linija kroja seka moje telo, kateri del telesa želim bolj stisniti, katerega osvoboditi, kaj želim povedati z izbrano tkanino ... Ko sem končala študij in se začenjala ukvarjati z modo, sem kar takoj želela razčistiti sama s sabo, kakšna oblikovalka želim postati in kakšne ženske želim nagovarjati.
Moja strast je, da oblačim pripadnice nežnejšega spola, da jih poskušam razumeti, da vem, kaj potrebujejo, česa si želijo in kako bi se rade počutile, ko bodo oblekle oblačila, ki jih oblikujem. Moja nagrada je, ko jih vidim v svojih oblačilih.
Oblikujete predvsem obleke, ki jih ženske lahkotno nosijo ves dan. Kako velik izziv je to?
Dan zahteva več oblačil, a vedno bolj me zanima tudi večerna moda. Večerna obleka je velik in poseben nakup. To je kos v garderobi, ki ga bo ženska naslednjih nekaj let nosila ob posebnih priložnostih. Prav zato mora biti večerna obleka tista prava! Vzbujati mora vtis brezčasnega oblačila, hkrati pa delovati zelo glamurozno. Mora biti laskava, izražati mora osebnost in ne sme biti preveč ekstravagantna. To je zares izziv za vsakega oblikovalca.
Svoje izkušnje zdaj prenašate na naslednje generacije kot mecenka nagrade Designer for Tomorrow. Ste radi vzor?
Da. Bolj ko se ukvarjam z modo in bolj ko sem v tem poslu, bolj razumem potrebo po spodbujanju, navdihujem in podpiram novo generacijo oblikovalcev. Ko sem kot žirantka za Designer for Tomorrov v prvi fazi izbirala tekmovalce, nisem poznala niti njihovega spola, narodnosti, starosti, zato sem bila zelo presenečena, ko sem ugotovila, da sem izbrala pet mladih deklet ... to res ni bilo nalašč.
Kar zadeva mentorstvo, ne gre le za oblikovanje lepih oblačil in popolnih torb, veliko mi pomeni tudi odgovornost. Ni me strah, da sem vzor, na mlajše generacije bom prenesla vse, kar vem o modni industriji. Prav tako mi je pomembno, da nadzorujem stvari, v katere verjamem: ne želim na primer, da bi zaradi mojih kreacij umirale živali – zato ne obdelujem krzna in usnja.
Je težko prepoznati talent?
Pogosto se zelo hitro vidi, ali ima kdo smisel, talent za modo, ne vidi pa se, kako uspešen je lahko. To je proces, ki traja, dokler posameznik ne najde svojega osebnega stilskega jezika.
Avtentičnost je pomembna za vaš posel. Kaj počnete, da ostajate zvesti sami sebi?
Danes imam prekrasnega moža in čudovite otroke. Čeprav sem rasla v norem svetu, so se moji starši potrudili, da odrastem na farmi, daleč od vrveža, tako da precej trdno stojim na zemlji. Čeprav so otroci in mož vedno na prvem mestu, z enim ušesom vedno prisluhnem tudi tisti drugi, 'poslovni družini'.
Prevedla in priredila: Petra Windschnurer
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?