Pod nenavadnim imenom se skriva oblikovalka tekstilij in oblačil Nataša Kovač, ki je svojo strast našla v usnjenih stvaritvah.
Kaj bi počeli, če ne bi oblikovali iz usnja?
Zanima me še veliko drugih stvari; že od nekdaj mi leži pisanje. To je še vedno plan b, če mi usnje kdaj presede.
Od kod ime blagovne znamke?
Skovanko vandalimorale sem pred leti povsem slučajno 'iznašla' med pogovorom s prijatelji ob pijači. Mimo so prišli policisti in nas opomnili, da smo preglasni. Eden od kolegov je rekel: »Varuhi miru na delu.« Jaz pa sem rekla: »Mi smo pa vandali morale.« Vsem se je Vandalimorale zdelo primerno ime za kakšen metal bend, jaz pa sem ga ob ustanovitvi blagovne znamke takoj posvojila.
Kaj vam pomeni usnje?
Usnje je trenutno moj material. Ponuja ogromno možnosti za izdelavo, obdelavo ... Je trpežno in ne potrebuje dosti okraševanja, da ga smiselno prevedeš v učinkovit izdelek.
Raje oblikujete za moške ali ženske?
Po načinu razmišljanja so mi bližje moški – zanima jih, kako je izdelek narejen, njegova funkcionalnost, kakovost ... Ženske se navdušijo v trenutku, ko vidijo izdelek, in jih zanima samo, ali naj izberejo črno ali sivo. V tem pogledu se mi zdijo super, ker so bolj sproščene. Tako ženske kot moški so vedno dobrodošli v moji delavnici, vsak ima kakšno svojo zahtevo, kritiko ali izboljšavo, na katero sama morda sploh ne bi pomislila.
V vaših izdelkih je čutiti zelo močno arhitekturno noto, čeprav ste se izobraževali kot oblikovalka tekstilij in oblačil. Je arhitektura v vašem razmišljanju res tako močna ali je to bolj odraz naklonjenosti minimalizmu?
Ja, po navadi mi vsi pripišejo kar študij arhitekture, čeprav arhitektura nikoli ni bila moj navdih. Delam stvari, ki bi jih uporabljala ali nosila tudi sama. Na prvo mesto postavljam uporabnost izdelka in kakovostno izdelavo – iz tega izhajajo tudi čiste linije. Več šivov in več dodatkov pomeni tudi več možnosti za napake. Nisem pa čisti minimalist – všeč so mi barve, vzorci, celo kič.
Vaši izdelki so tako brezčasni, da imamo občutek, da se vas modni trendi ne dotaknejo kaj preveč – ali to drži?
Ne vem, ali danes sploh še lahko govorimo o trendih. Vse bolj stremi k individualizmu. Mogoče je pa tudi to trend.
Oblikujete predvsem torbice in modne dodatke – lahko kmalu morda pričakujemo tudi obutev?
Vsako sezono se odločim, da bom začela končno delati vsaj poletne sandale, in vedno ostane samo pri prototipih. Upam, da mi letos uspe. Drugače bi se zelo rada povezala tudi s slovenskimi proizvajalci čevljev in morda tam poskusila narediti kakšen korak v to smer.
Vsak izdelek namreč zahteva ogromno časa in tudi določen začetni finančni vložek. Ideja je najmanjša težava, te pač imaš, ker si oblikovalec. Potem pa je potrebnih ogromno stvari, da se ideja prelevi v produkt – krojenje in načrtovanje, prototip, popravki, nabava in izbira materiala ...
Vaša vizija blagovne znamke in načrti za naslednjo sezono?
Trenutno imam v načrtu dve sodelovanji, in kot sem že prej omenila, morda izdelavo obutve. Predvsem pa se bom malo bolj resno lotila prodaje in produkcije kolekcije brezšivnih izdelkov Izseki.
Med ustvarjanjem najraje poslušam ...
Vedno na slušalkah: Radio Študent
Trenutno:
- Earth – The Bees Made Honey in the Lion's Skull
- Shakey Graves – Late July
- The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble – Cocaine
- Jambinai – Time Of Extinction
- Causa Sui – Euporie Tide
- Red Sparowes – The Fear Is Excruciating, but Therein Lies the Answer
- Prurient – Time's Arrow
- Incurabili – Fair Enough
- The Magnetic Fields – I Think I Need A New Heart
- Alva Noto & Ryuichi Sakamoto – Vrioon
- The Black Angels – Passover
- Sonic Youth – Goo
Pripravila: Tina Curk
Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024