Tokrat predstavljamo drugačno blagovno znamko, pod katero se podpisujeta Tomaž Bertok in Tine Slabe.
Kaj bi počeli, če ne bi oblikovali očal?
Tine: Zagotovo bi ponovno več jadral na deski in se ukvarjal z drugimi najrazličnejšimi športi.
Tomaž: V vsakem primeru bi nekaj ustvarjal. Bi pa več časa namenil sebi.
Od kod ideja za lesena očala?
Potem ko sva osnovala blagovno znamko Different, sva razmišljala, kateri izdelek bi najprej predstavila. Želela sva nekaj, kar potrebujemo tako rekoč vsi. Obenem pa sva mu hotela dati tudi tako imenovano eko noto. In zazdelo se nam je genialno, da bi delali očala iz lesa.
Tega na trgu ni, sva si rekla. No, ko sva v Milanu obiskala enega od večjih sejmov optike v Evropi, pa sva ugotovila, da lesena očala že obstajajo. Ne glede na to sva začela razvijati izdelek, ki bo drugačen od drugih, saj bo ponujal možnost prilagajanja obrazu in bo v oblikovalskem smislu zelo dovršen.
Vsak vaš izdelek nosi ime, ki je uvod za življenjsko zgodbo ...
Tako je. Different išče ljudi z drugačnimi, navdihujočimi zgodbami in jim želi ponuditi možnost, da bi svojo strast razvijali dalje. Tako ima večina izdelkov Different svojo življenjsko zgodbo.
Vsak od vaših okvirjev nosi v sebi vsaj delček narave ...
V vsaka očala vgradimo vsaj košček narave, za zdaj je to košček lesa, ker želimo ljudi spomniti, da morajo živeti z naravo, se napolniti z njeno energijo. V tem ponorelem svetu vse prevečkrat pozabljamo na to! Pomislite, koliko ljudi ima doma kamenčke s svoje priljubljene plaže – svoj košček narave.
Tri asociacije ob besedi narava?
Harmonija, harmonija, harmonija.
Blagovna znamka je stara že skoraj pet let; kako se razvija njena pot?
Jaz bi rekel šele pet let ... je bila pa ta skoraj petletna zgodovina zelo trda pot učenja. Pri nas v Sloveniji znanja o grajenju blagovne znamke skoraj ni, zato sva se že od začetka usmerila v tujino. Kot razstavljavci smo se udeležili vseh pomembnejših optičnih in športnih sejmov v Evropi (v Milanu, Parizu, Münchnu ...) in prav skozi njih sva si pridobila veliko kontaktov po vsem svetu, tako danes s ponosom poveva, da se Different prodaja v 16 državah sveta.
A kljub rasti in vedno večji razpoznavnosti blagovne znamke se zavedava, da smo šele na začetku poti. Da bi naredila preskok na naslednjo stopnico, sva začela oblikovati delovno skupino z milanskim marketinškim gurujem na čelu, ki nam bo pomagala narediti bolj celostno pripravljeno tržno komunikacijo, po drugi strani pa sva začela razvijati povsem nov način zapiranja očal. Svoje ideje želiva predstaviti na najboljši mogoč način. Sedanjost je zelo zelo trda, a prihodnost je svetla!
Kje očala izdelujete?
Večina proizvodnje je v Italiji, kjer je ogromno znanja o očalih, saj iz tam tudi prihajajo. Zelo se trudimo, da bi nekatere proizvodne procese vpeljali v Slovenijo, vendar zaradi pomanjkanja znanja je to zelo težko.
Kako gre oblikovanje očal od prve faze do takrat, ko jih dobimo v lični škatlici?
Najprej prevetrimo ideje, potem se začne očala risati v 2D-obliki, ko smo s to obliko zadovoljni, se začne 3D-modeliranje in večinoma se naredi tudi 3D-print. Ko so očala potrjena, proizvajalec naredi prototip za plastična očala, lesena pa naredimo po kosih. Po pozitivni povratni informaciji je na vrsti proizvodnja.
So prodajno uspešnejša korekcijska ali sončna očala?
Na začetku so bila bolj sončna, potem ko smo se usmerili v optiko, pa prodamo več korekcijskih.
Ali se slovenski kupec razlikuje od kupca v tujini?
Absolutno! Slovenski kupec je edini, ki vpraša, zakaj so lesena očala boljša od plastičnih, drugim je logično, da gre za drugačen videz. Mislim, da je slovenski kupec eden od najzahtevnejših na svetu.
Oba sta tesno povezana s športom. Kako pa je z vašimi kupci? Zdi se, da nagovarjate kar široko občinstvo – od umetnikov do modnih navdušencev ...
Oba sva po duši športnika in posledično borca. Naši kupci so strastni ljudje, ljudje, ki so zares živi, ki živijo za svojo strast in želijo doseči nekaj več v svojem življenju, in to v sožitju z naravo. Kot ste omenili, pa so to običajno umetniki ali športniki, ljudje, ki vidijo lepe stvari in opazijo lep izdelek. Ne kupijo ga le zato, ker je na njem napis neke blagovne znamke, temveč vidijo, da je narejen s strastjo. Želimo, da bi Different postal blagovna znamka strastnih ljudi!
Pravkar je za vami snemanje spota, s katerim boste v septembru nagovarjali svetovno javnost – nam lahko že kaj zaupate o tem?
Tri dni smo tako rekoč dan in noč pripravljali novo kampanjo, ki ima po našem mnenju globlji pomen – ljudje Different ga bodo začutili. Gre za štiri kratke zgodbe, skupna jim je naša ideologija: strast v sožitju s sočlovekom in naravo. Več boste lahko videli septembra.
Oblikovati ste začeli tudi smučarska očala ... Kaj nas čaka?
Najprej upajmo, da bomo lahko do konca razvili povsem nova smučarska očala, pri katerih se bo z lahkoto menjalo leče. Počasi pripravljamo tudi druge izdelke, saj je vizija Differenta, da bomo nekoč izdelovali zelo širok spekter izdelkov z enako ideologijo. Treba pa je iti korak za korakom, saj vsak razvoj veliko stane, mi pa imamo še vedno na voljo zelo omejena sredstva.
Drugačen je ...
Tine: Drugačen je nekdo, ki ima strast do nečesa in tej strasti toliko sledi, da spremeni pot svojega življenja, ostaja pa v sožitju s sočlovekom in naravo.
Tomaž: Drugačen je nekdo, ki vidi stvari, trenutke ... ki jih večina ljudi ne.
Kateri model očal trenutno nosite sami in kateri je hit te sezone?
Tine: Lesena očala Driver.
Tomaž: Kovinske fronte z lesenimi ročkami, Auriferus.
Sončna očala so ...
Tine: Funkcionalni modni dodatek, ki pove veliko o človeku.
Tomaž: Izdelek, ki ščiti pred soncem in je viden povsod.
Preverite kako nastanejo očala Different
Pripravila: Tina Curk
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?